Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

Παγωμένοι Αυτοκινητόδρομοι: οι κερδισμένοι, οι χαμένοι και οι ελπίδες για το μέλλον

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ σημαντική  αποδείχθηκε η χτεσινή μέρα σε ότι αφορά την τύχη των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων αν και έφερε μισά χαμόγελα. Οι δηλώσεις από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών τελικά επιβεβαίωσαν τις φήμες για κούρεμα των δρόμων.

Δύο οδικοί άξονες διασώθηκαν (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός) και άλλοι δύο έχασαν το 50% περίπου του συνολικού τους μήκους. Ειδικά στην περίπτωση της Κεντρικής Οδού Ε65 δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για Εθνικό αυτοκινητόδρομο καθώς θα απευθύνεται (σε πρώτη φάση) μόνο στην τοπική κίνηση.

Στην Ολυμπία Οδό το έργο σταματά στην Πάτρα και για το δυτικό τμήμα ..βλέπουμε. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν τον Απρίλιο εκτός αν υπάρξει νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων. Αναφορικά με τα κουρεμένα τμήματα σε Ολυμπία και Ε65 οι ελπίδες μεταφέρονται για το μέλλον και με την κατάλληλη συγκυρία να μπορέσουν να κατασκευαστούν. Άγνωστο παραμένει αν αυτά τα τμήματα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ.

Το ύψος της τιμής των διοδίων παραμένει ως έχει, απογοητεύοντας τους οδηγούς που βλέπουν να παραμένει ακριβό για την σημερινή συγκυρία ένα οδικό ταξίδι. Ενημερωτικά αναφέρουμε πως οι εισροές εσόδων από τα διόδια υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά μ.ο. 45% σε σχέση με το 2008.

Οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί συνολικά παρά μόνο στην πρώτη τους φάση. Η δεύτερη φάση αφορά την τελική αποδοχή της πρότασης από τις τράπεζες. Στη χρηματοδότηση των Έργων εμπλέκονται συνολικά 43 Ελληνικές και Διεθνείς Τράπεζες.

Οι Ελληνικές Τράπεζες, των οποίων το μερίδιο στην συγχρηματοδότηση των Έργων είναι περίπου 45%, έχουν ήδη εκδηλώσει την επιθυμία τους να συνεχίσουν την χρηματοδότηση και να συνδράμουν στην ολοκλήρωση των Έργων.

Για τις Διεθνείς Τράπεζες, η κατάσταση είναι σαφώς πιο δύσκολη, αφού  τουλάχιστον ένα 20% από αυτές, π.χ. Ιρλανδικές και Πορτογαλικές, έχουν σοβαρά δικά τους προβλήματα. Όπως είπε ο κος Χατζηδάκης το κενό χρηματοδότησης που διαφαίνεται ότι μπορεί να δημιουργηθεί λόγω της κρίσης, γίνει προσπάθεια να καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ με την απορρόφηση όσον δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστού.

Σημαντική θετική εξέλιξη είναι και το δάνειο ύψους €650 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο που εγκρίθηκε πριν από λίγες μέρες. Το δάνειο αυτό αφορά αυστηρά και μόνο την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων. Προϋπόθεση όμως για την εκταμίευσή του είναι η τελική κύρωση της συμφωνίας με τους Παραχωρησιούχους από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις με τις Τράπεζες ενεργοποιείται η  διαδικασία έγκρισης της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τέσσερις (4) Γενικές Διευθύνσεις (Regio, Market, Competition, Transport) εμπλέκονται στο Έργο και το παρακολουθούν στενά. Στην ανακοίνωση του ΥΠΑΝΥΠ αναφέρονται και τα παρακάτω στοιχεία.

Τα οφέλη των έργων
Τα οφέλη των έργων στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία είναι πολλαπλά και σε διαφόρους τομείς:
-Ενίσχυση ανάπτυξης της χώρας μας. Το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωση των έργων ισοδυναμεί με 2% περίπου του ΑΕΠ.
-Δημιουργία περίπου 30.000 νέων θέσεων εργασίας.
-Αναβάθμιση οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας. Με την κατασκευή των 4 οδικών αξόνων επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου  Ten-T που διασχίζει την Ελλάδα.

Ιδιαιτέρως όμως σημαντικά είναι:
1.    Η άμεση τόνωση του συνόλου του κατασκευαστικού κλάδου και του άρρηκτα συνδεόμενου κλάδου των οικοδομικών υλικών, οι οποίοι απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων και έχουν πληγεί άμεσα από τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες και
2.    Η έμπρακτη απόδειξη εμπιστοσύνης μεγάλων διεθνών επενδυτών στη χώρα μας που έχουν επενδύσει και θέλουν να συνεχίσουν να επενδύουν Αυτό πιστεύουμε ότι θα είναι ένα ισχυρό μήνυμα και προς άλλους δυνητικούς διεθνείς επενδυτές για τη χώρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα