Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΡΓΟΣΕ: Σε πλήρη εξέλιξη τα εντυπωσιακά σιδηροδρομικά έργα στο Θριάσιο

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα εντυπωσιακότερα έργα στην Ελλάδα αυτή την εποχή είναι το έργο της κατασκευής της Β΄ Λειτουργικής Φάσης του Θριάσιου Πεδίου, του μεγαλύτερου ανοιχτού χώρου στην Αττική μετά το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Το έργο έχει ξεκινήσει από πέρυσι (η σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Ιουνίου 2013) και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016 (36 μήνες διάρκεια έργων). Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ «ΑΚΤΩΡ Α.Ε- ALSTOM TRANSPORT S.A» που έδωσε έκπτωση 30,59%. Αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 86.199.532,02€. Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται και η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ.

Με την ολοκλήρωση των έργων ο χώρος θα διαθέτει σύμπλεγμα 80 σιδηροδρομικών γραμμών συνολικού μήκους 52χλμ οι οποίες θα καταλήγουν σε διάφορα σημεία του Θριάσιου και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων και των άλλων δραστηριοτήτων.

Θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο hub συνδυασμένων μεταφορών 2.000 στρεμμάτων (μαζί με το χώρο της ΓΑΙΑΟΣΕ) καθώς σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική γραμμή που καταλήγει στο Ικόνιο  στους προβλήτες του ΟΛΠ και τηςCOSCO θα μετατρέψει την περιοχή σε μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές σιδηροδρομικές μονάδες στην Ευρώπη και τη μεγαλύτερη στα Βαλκάνια.

Δίπλα ακριβώς βρίσκεται ο χώρος της ΓΑΙΑΟΣΕ που τελεί υπό καθεστώς διαγωνισμού με παραχώρηση για την ανάπτυξη αποθηκών logistics, συναρμολόγησης, διαλογής εμπορευμάτων. Με αυτά τα δύο παράλληλα έργα ο χώρος και ολόκληρη η περιοχή θα εκτοξευθεί εμπορικά καθώς η άμεση πρόσβαση στο σιδηρόδρομο και τη διακίνηση εμπορευμάτων θα προσελκύσει μεγάλους παίκτες και πολυεθνικές εταιρείες που με αρκετά χαμηλότερο κόστος θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα τους σε όλη την Ευρώπη.

Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΕΦΥΡΙ
Η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ θα πραγματοποιηθεί εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου cut & cover, δηλαδή θα είναι υπόγειος (ο μοναδικός υπόγειος σιδηροδρομικός σταθμός στην Αττική). Με την ολοκλήρωση του θα ενταχθεί στην Προαστιακή γραμμή προς Κιάτο.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται οι εργασίες κατασκευής υπόγειας αποβάθρας, του κτιρίου επιβατών και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Ζεφυρίου. Χ.Θ. 4+018.50. Στο έργο εντάσσονται, επίσης, η κατασκευή υπόγειας αποβάθρας, οι κατακόρυφες προσβάσεις της και τα κτίρια στέγασης των εισόδων προς αυτές. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, των στεγάστρων και των Η/Μ εγκαταστάσεων του σταθμού.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Με αυτό το έργο ολοκληρώνεται η Α’ και Β’ λειτουργική φάση κατασκευής του Θριασίου Πεδίου, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου: «Κατασκευή συγκροτήματος εγκαταστάσεων στο Θριάσιο Πεδίο με γραμμή σύνδεσης, φάσεις Α΄και Β΄», με πόρους του ΕΣΠΑ προγραμματικής περιόδου (2007-2013) επιχειρησιακού προγράμματος Αττικής.

Το παρόν έργο περιλαμβάνει τα έργα επιδομής τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών εντός του Συγκροτήματος, (πλην δηλαδή αυτών που εκτελέστηκαν στο πλαίσιο της Α΄ λειτουργικής φάσης), τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης καθώς και την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για την υλοποίηση-διεκπεραίωση των λειτουργιών του Συγκροτήματος. Πλέγμα γραμμών.

ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ
Τα κτίρια τα οποία χωροθετούνται σε τμήμα της λεγόμενης Ζώνης Εμπορευματικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής ΟΣΕ είναι τα παρακάτω:

-Προσωπικού Ελιγμών-Διαλογής, Συνεργείου Συντήρησης Γραμμής, Συνεργείου Συντήρησης Βαγονιών, Χώρου Μεταφόρτωσης Γενικού φορτίου, Πύλης Χώρου Εξυπηρέτησης Εμπορευματοκιβωτίων, Κεντρικής Πύλης ΕΚΘΠ, Πύλης Χώρου Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών, Κεντρικής Διοίκησης & Ελέγχου ΕΚΘΠ, Σηματοδότησης, Κτίρια Χώρων Υγιεινής και μεταλλικό στέγαστρο που συνδέει το κτίριο εξόδου της υπόγειας διάβασης με το κτίρι αλλά και ο περιβάλλων χώρος της εξόδου και του στεγάστρου.

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή των απαιτούμενων Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων: της Επέκτασης της υπάρχουσας Υπόγειας Πεζοδιάβασης του Σ. Σ. Θριασίου,  των κτιρίων του συγκροτήματος του ΕΚΘΠ.

Οι απαιτούμενες εργασίες για την επίτευξη της επιθυμητής λειτουργικότητας του Ε.Κ.Θ.Π., οι οποίες συνοπτικώς είναι οι κάτωθι: Σηματοδότηση, Πλήρης Ηλεκτροκίνηση, Δίκτυο επικοινωνιών, δεδομένων και ασφαλείας (C.C.T.V., ηχεία), Ασύρματο Δίκτυο φωνής-δεδομένων.

Η κατασκευή του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ θα πραγματοποιηθεί εντός υπάρχουσας κατασκευής τύπου cut & cover,. Το έργο περιλαμβάνει και την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, των στεγάστρων και των Η/Μ εγκαταστάσεων του σταθμού.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα