Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2014

Κεντρική Μακεδονία, Αττική, Δυτική Ελλάδα κερδισμένοι στα Μεγάλα Έργα της χώρας

Κείμενο από το ypodomes.com
Δημοσιεύθηκε από το ypodomes.com ο  8ος ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Ο κατάλογος περιλαμβάνει περίπου τα 100 μεγαλύτερα έργα. Τώρα θα επιχειρήσουμε να κάνουμε μία ακτινογραφία  του καταλόγου και να δούμε ανά Περιφέρεια τι έργα γίνονται.

Ποιες Περιφέρειες είναι οι κερδισμένες των μεγάλων έργων και ποιες όχι; Που συγκεντρώνεται το ενδιαφέρον που όχι; Αν απομονώσουμε τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας που λόγω συγκέντρωσης της πλειοψηφίας του πληθυσμού της χώρας ενδιαφέρον έχει να δούμε τι συμβαίνει στην υπόλοιπη επικράτεια.

Καταρχάς θα πρέπει να πούμε πως «νικήτρια» στα μεγάλα έργα είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 23 έργα σε εξέλιξη. Δεύτερη έρχεται η Περιφέρεια Αττικής με 20 έργα ενώ στην τρίση έρχεται η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με 16 έργα συνεχίζοντας να εκπλήσει με την δυναμική της.

Στη συνέχεια, στην 4η θέση έχουμε μόνη την Περιφέρεια Θεσσαλίας με 9 μεγάλα έργα σε κατασκευή. Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας επίσης με 9 έργα επίσης ενώ στην 6η θέση είναι η Περιφέρεια Κρήτης με 8 έργαΣτην 7η θέση είναι η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με 7 έργα και στην 8η θέση η Περιφέρεια Πελοποννήσου με 6 μεγάλα έργα σε κατασκευή ενώ στην 9η θέση πάλι με 6 έργα σε κατασκευή είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Την 10η και 11 θέση μοιράζονται δύο Περιφέρειες με 4 έργα. Πρόκειται για τις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Ηπείρου. Στις τελευταίες θέσεις είναι 2 Νησιωτικές μας Περιφέρειες. Στην 12η θέση είναι η Περιφέρεια Βόρειου Αιγαίου με 3 έργα και τελευταία στην 13η θέση είναι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με 1 έργο. Σε γενικές γραμμές κρατάμε το γεγονός πως σε όλες τις Περιφέρειες πραγματοποιούνται πολύ μεγάλα έργα και πως ο αριθμός τους αποτελεί ρεκόρ για τη σύγχρονη Ελλάδα.

Ας δούμε αναλυτικά:

1.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-23 μεγάλα έργα
-Κατασκευή βασικής γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία (1,1 δις ευρώ)
-Επέκταση γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης Πατρίκιος-Μίκρα (518εκ.ευρώ)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Σκάρφεια Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, από κοινού με τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας
-Κάθετος Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (2 εργολαβίες-184εκ.ευρώ)
-Αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο Δυτικού τμήματος Περιφερειακής Θεσσαλονίκης ΑΚ16-Ευκαρπία (3 εργολαβίες- 205εκ.ευρώ)
-Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα τμήματα Μουδανιά-Ποτίδαια-Κασσάνδρα (2 εργολαβίες- 100εκ.ευρώ)
-Οδικός Άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα (36εκ.ευρώ)
-Οδική σύνδεση ΠΑΘΕ-6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης (26,5εκ.ευρώ)
-Περιφερειακός Κατερίνης (56,5εκ.ευρώ)
-Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Δοϊράνη-Κιλκίς, τμήματα  Άσσηρος-Νέα Σάντα + Μαυρονέρι-Κιλκίς (2 εργολαβίες 51,1εκ.ευρώ)
-Παράκαμψη Αρναίας (25,3 εκ.ευρώ)
-Οδικός Άξονας Σέρρες-Αμφίπολη, τμήμα Μεσσοράχη-Αμφίπολη (37,5εκ.ευρώ)
-Εθνική Οδός Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα, τμήμα Πατρίδα-Νάουσα (31,5εκ.ευρώ)
-Κατασκευή 2ου κεντρικού αποχετευτικού αγωγού Θεσσαλονίκης (24,1εκ ευρώ)
-Αεροδρόμιο Μακεδονία αναβάθμιση-επέκταση διαδρόμου 10-28 (2 εργολαβίες – 290εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομικό έργο Ανάταξης της Σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (52εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Αττικής
-Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης: Ανάπτυξη Νέας Πτέρυγας Χειρουργείων (25εκ.ευρώ)


2.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ-20 μεγάλα έργα
-Επέκταση γραμμής 3 Μετρό Αθήνας Αγία-Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο (530εκ.ευρώ)
-Επέκταση Τραμ Αθήνας Νέο Φάληρο-Πειραιάς (77,1 εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομική έργο ανάταξης ηλεκτροκίνησης Αθήνα-Τιθορέα (21,8εκ.ευρώ) από κοινού με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
-Β` φάση Θριάσιο Πεδίο και Προαστιακός Σταθμός ΖΕΦΥΡΙ (122,1εκ.ευρώ)  
-Οδικός Άξονας Ιππικό Κέντρο-Καλύβια-Λαγονήσι-Ανάβυσσος (23,5εκ.ευρώ)
-Οδικό έργο Δρυόπη-Γαλατάς (25,2εκ.ευρώ)  
-Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Δέλτα Φαλήρου (566εκ.ευρώ)
-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Φιξ (33,7εκ.ευρώ)
-Αναβάθμιση Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλ.Σούτζου (32εκ.ευρώ)
-Ρέμα Εσχατιάς τμήμα Ίλιον-Ευπυρίδων (83,7εκ.ευρώ)
-Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Κρωπίας –Παιανίας (112,9εκ.ευρώ)
-Κατασκευή δικτύων απορροής όμβριων υδάτων Παιανίας –Β` φάση (27εκ.ευρώ)
-Αποχέτευση σε Διόνυσο, Κρυονέρι, Σταμάτα, Ροδόπολη, Άγιο Στέφανο (25,5 εκ.ευρώ)
-ΔΕΣΦΑ: Κατασκευή 3ης Δεξαμενής Ρεβυθούσας (115εκ.ευρώ)
-Κατασκευή 10 σχολείων με ΣΔΙΤ (79εκ.ευρώ)
-Κατασκευή 14 σχολείων με ΣΔΙΤ (52εκ.ευρώ)
-Εγκατάσταση Τηλεματικής σε λεωφορεία και στάσεις του ΟΑΣΑ με ΣΔΙΤ (52εκ.ευρώ)
-Ηλεκτρική Διασύνδεση Κυκλάδων με Ηπειρωτικό Σύστημα (240εκ.ευρώ) απο κοινού με Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
-Σιδηροδρομικό έργο Ανάταξης της Σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (52εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Μακεδονίας
-Ποδηλατικός Άξονας Κηφισιά-Φάληρο: τμήμα Φάληρο-Γκάζι (5εκ.ευρώ)


3.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-16 μεγάλα έργα
-Σιδηροδρομική αναβάθμιση τμήματος Διακοπτό-Ροδοδάφνη (93,8εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομική αναβάθμιση τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (315εκ.ευρώ)
-Ολυμπία Οδός, τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, από κοινού με την Περιφέρεια Πελοποννήσου
-Ιόνια Οδός, Αντίρριο-Ιωάννινα, από κοινού με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
-Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία (4 εργολαβίες-290εκ.ευρώ)
-Σύνδεση Ιόνιας Οδού με Αστακό, τμήμα Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος (24,5εκ.ευρώ)
-Φράγμα Πείρου-Παραπείρου (62,7εκ.ευρώ)
-Φράγμα Αχυρών Αιτωλοακαρνανίας (35εκ.ευρώ)
-Αναβάθμιση Κεντρικού Κτιρίου Γενικού Νοσοκομείου Πάτρας Άγιος Ανδρέας (20,7εκ.ευρώ)
-Λιμένας Πάτρας, έργα Γ ΄φάσης (61εκ.ευρώ)
-E.O Αγρίνιο-Καρπενήσι: τμήμα Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης (25εκ.ευρώ)
-Ολοκλήρωση Μικρής Περιμετρικής Πάτρας (20εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη (273εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρεια Πελοποννήσου


4.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ-9 μεγάλα έργα
-Σιδηροδρομικό έργο: Α` φάση ηλεκτροκίνησης τμήματος Λάρισα-Βόλος (8,8εκ.ευρώ)
-Κεντρική Οδός Ε65, τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, από κοινού με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Σκάρφεια Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, από κοινού με τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Κεντρικής Μακεδονίας
-Περιφερειακός Βόλου, τμήματα ΑΚ Λαρίσης-Γορίτσα-Αγριά (2 εργολαβίες- 17,6εκ.ευρώ)
-Βελτίωση Εθνικής Οδού Τρίκαλα-Πύλη τμήμα Καραβοπόρος-Λυγαριά (20,7εκ.ευρώ)
-Ύδρευση Ανατολικής Καρδίτσας (29,1εκ.ευρώ)
-Αεροδρόμιο Σκιάθου, επέκταση διαδρόμου (18,5εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομικό έργο Ανάταξης της Σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (52εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Μακεδονίας


5.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-9 μεγάλα έργα
-Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Τιθορέα-Δομοκός (415εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομική έργο ανάταξης ηλεκτροκίνησης Αθήνα-Τιθορέα (21,8εκ.ευρώ) από κοινού με την Περιφέρεια Αττικής
-Κεντρική Οδός Ε65, τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, από κοινού με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Σκάρφεια Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, από κοινού με τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας
-Οδικός Άξονας Θίσβη-Καναβάρι (35,1εκ.ευρώ)
-Οδικό έργο Παράκαμψης Λαμίας (41,7εκ.ευρώ)
-Οδικό έργο Παράκαμψης Στυλίδας-Καραβόμυλου (45εκ.ευρώ)
-Αρδευτικό έργο Ανατολικής Βίστριζας (26,8εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομικό έργο Ανάταξης της Σηματοδότησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (52εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρειες Αττικής, Θεσσαλίας, Μακεδονίας


6.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ-8 μεγάλα έργα
-ΒΟΑΚ τμήμα Άγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό (54εκ.ευρώ)
-ΒΟΑΚ τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος (65εκ.ευρώ)
-Μουσείο Μεσσαράς, Ηράκλειο (11,1εκ.ευρώ)
-Φράγμα Αποσελέμη (3 εργολαβίες 100εκ.ευρώ)
-Αεροδρόμιο Σητείας, αναβάθμιση (15εκ.ευρώ)
-Αεροδρόμιο Χανίων, κτιριακή αναβάθμιση (110εκ.ευρώ)


7.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-7 μεγάλα έργα
-Κάθετος Εγνατίας Κοζάνη-Νίκη, τμήμα Φλώρινα-Νίκη (65εκ.ευρώ)
-Κάθετος Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή (158,5εκ.ευρώ)
-Φράγμα Τριανταφυλλιάς Φλώρινας (29εκ.ευρώ)
-Φράγμα Νεστορίου Καστοριάς (38,5εκ.ευρώ)
-Τηλεθέρμανση Φλώρινας, δίκτυα διανομής (64εκ.ευρώ)
-ΔΕΗ: Κατασκευή Λιγνιτικής Μονάδας Πτολεμαΐδα 5 (1,4δις ευρώ)
-Κάθετος Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, ολοκλήρωση με τμήμα Κρυσταλλοπηγή-Ιεροπηγή (40εκ.ευρώ)

8.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-6 μεγάλα έργα
-Ολυμπία Οδός, τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, από κοινού με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
-Αυτοκινητόδρομος Μορέας, κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και Περιμετρικός Καλαμάτας
-Οδικό έργο Φωκιανός-Κυπαρρίσι (18,5εκ.ευρώ)
-Φράγμα Ασωπού Κορινθίας (38,9εκ.ευρώ)
-Λιμένας Γυθείου, αναβάθμιση (18εκ.ευρώ)
-Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη (273εκ.ευρώ) από κοινού με Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας


9.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ-6 μεγάλα έργα
-Φράγμα Γαδουρά Ρόδου (140εκ.ευρώ)
-Αεροδρόμιο Πάρου, αναβάθμιση πεδίου ελιγμών (23,2εκ.ευρώ)
-Ηλεκτρική Διασύνδεση Κυκλάδων με Ηπειρωτικό Σύστημα (4 εργολαβίες-240εκ.ευρώ) απο κοινού με Περιφέρεια Αττικής


10.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ-4
-Ιόνια Οδός, Αντίρριο-Ιωάννινα, από κοινού με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
-Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αναβάθμιση (52εκ.ευρώ)
-Λιμένας Ηγουμενίτσας, έργα Β και Γ φάσης (2 εργολαβίες- 116εκ.ευρώ)


11.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ-4 μεγάλα έργα
-Σιδηροδρομικό έργο σύνδεσης λιμένα Αλεξανδρούπολης με το εθνικό δίκτυο (4,8εκ.ευρώ)
-Κάθετος Εγνατίας Αρδάνιο-Ορμένιο (2 εργολαβίες – 111εκ.ευρώ)
-Διαπλάτυνση Διαύλου Λιμένα Αλεξανδρούπολης (21,9εκ.ευρώ)


12.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ-3 μεγάλα έργα
-Οδικός Άξονας  Καλλονή-Σίγρι (34εκ.ευρώ)
-Επέκταση –Αναδιαρρύθμιση Γενικού Νοσοκομείου Μυτιλήνης Βοστάνειο (25,1εκ.ευρώ)
-Νέες εγκαταστάσεις Λιμένα Αγίου Ευστρατίου (20,5εκ.ευρώ)


13.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ-1 μεγάλο έργο
-Διαπλάτυνση Διαύλου Λευκάδας (22,3εκ.ευρώ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα