Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Οι θαυμαστές επιτυχίες του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη

κείμενο από το ypodomes.com
Μία από τις πάγιες θέσεις μου είναι πως πρέπει να δείχνεις όταν κάτι δεν πάει καλά, αλλά πρέπει να επικροτείς επίσης και κάτι το οποίο πάει καλά. Αυτό είναι και το σημερινό θέμα, ο έπαινος. Στα χρόνια που παρακολουθώ την πορεία του Υπουργείου Υποδομών, η αλήθεια είναι πως όσοι Υπουργοί έχουν περάσει, έχουν αφήσει ο καθένας το στίγμα του.

Όμως, ο νυν Υπουργός, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, νομίζω πως έχει καταφέρει πολλά περισσότερα. Όταν το καλοκαίρι του 2013 αναλάμβανε το ΥΠΟΜΕΔΙ, οι περισσότεροι σκέφτονταν πως ένας άνθρωπος που δεν έχει κάποια σχέση με τον κόσμο των έργων, δύσκολα θα κατάφερνε να τα βγάλει πέρα.

Για καλή μας τύχη, ο κος Χρυσοχοϊδης, διέψευσε τους πάντες και ελάχιστους μήνες από την Υπουργοποίηση του άρχισε να παράγει έργο. Κατά τη διάρκεια που βρίσκεται επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, υπογράφηκαν και ξεκίνησαν και πάλι τα παγωμένα για 3 χρόνια έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Κράτησε μάλιστα ζωντανά και τα τμήματα που θεωρούνταν ως «κουρεμένα» καθώς θα δούμε να κατασκευάζεται το δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα) αλλά και τα 2 άκρα του Ε65 (Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία), τμήματα που με την νέα συμφωνία θα έμεναν για χρόνια στα συρτάρια του Υπουργείου.

Κατάφερε να βάλει on track τα έργα Μετρό στη Θεσσαλονίκη που ήταν βαλτωμένα για χρόνια όσο και να δώσει ώθηση στα έργα επέκτασης προς Καλαμαριά. Κατάφερε να μεταμορφώσει το γερασμένο προφίλ του ΟΑΣΑ να διατηρήσει το δυναμικό του αλλά το πιο εντυπωσιακό της τις Αθηναϊκές συγκοινωνίες είναι πως οι τιμές μειώθηκαν και μάλιστα αισθητά.

Μπήκαν σε τάξη τα σιδηροδρομικά έργα καθώς είμαστε οριστικά σε φάση ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής τουΣιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, μετά από 25 χρόνια έργων και μίας πενταετίας που τα έργα ήταν ρευστά.

Πριν λίγες μέρες με την ανακοίνωση της –επιτέλους- δημοπράτησης της πρώτης φάσης κατασκευών της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που από έργο κλινικά νεκρό εδώ και χρόνια (χρηματοδοτικά) όχι μόνο προώθησε το έργο αλλά το γιγάντωσε καθώς αντί για 9 σταθμούς που ήταν προγραμματισμένο εδώ και χρόνια να προχωρήσει θα δούμε να κατασκευάζονται 14 σταθμοί καλύπτωντας οριστικά τα πιο πυκνοκατοικημένα σημεία της πρωτεύουσας. Χωρίς τυμπανοκρουσίες.

Σε πολλά έργα της περιφέρειας που δεν είναι τόσο μεγάλου διαμετρήματος, σε συνεργασία είτε με την τοπική αυτοδιοίκηση είτε με το Υπουργείο έχει προχωρήσει πάρα πολλά έργα που πολλά από αυτά ήταν σχεδόν ξεχασμένα(Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, λιμενικά έργα Ηγουμενίτσας , κατασκευή 24 σχολείων με ΣΔΙΤ στην Αττική κ.α). Τέλος είναι και πάλι σε δημοπράτηση, ύστερα από 5 χρόνια απραξίας το μεγάλο έργο της Κρήτης που αφορά την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι.

Τα τρανταχτά αποτελέσματα μίας χρηστής διοίκησης είναι αποτέλεσμα σωστών επιλογών και κινήσεων τόσο από τον πυρήνα του Υπουργείου (και του ίδιου του Υπουργού) όσο και των εταιρειών που είναι γύρω από αυτό (Αττικό Μετρό, ΕΡΓΟΣΕ, Εγνατία Οδός, Κτιριακές Υποδομές κ.α). Είναι γνωστό επίσης που πραγματοποιεί σχεδόν καθημερινές επιθεωρήσεις στα έργα, χωρίς κάμερες και δηλώσεις.

ΟΙ ΣΤΡΑΒΟΤΙΜΟΝΙΕΣ
Φυσικά σε αυτή την πορεία έχουν υπάρξει και οι στραβοτιμονιές που, κατά την άποψη μου, οφείλονται περισσότερο στην αδυναμία εξεύρεσης κονδυλίων και λιγότερο σε πολιτική βούληση.

Πρώτα έχουμε το θέμα της οριστικής ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Μορέα που με 5% υπόλοιπο έργου παραμένει 1 χρόνο παγωμένο. Ζήτημα που όσο περνάνε τα χρόνια γιγαντώνεται είναι η αποτυχία μετατροπής τουΒΟΑΚ (ο αυτοκινητόδρομος της Κρήτης από Καστέλι μέχρι Άγιο Νικόλαο) καθώς τα αποσπασματικά έργα αναβάθμισης που γίνονται αυτά τα χρόνια είναι ανεπαρκή και ο δρόμος παραμένει από τους πλέον επικίνδυνους στην Ευρώπη.

Ερωτηματικό αποτελεί και η στρεβλή λειτουργία του Προαστιακού της Αθήνας με το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς να μην έχει ηλεκτροκίνηση και δρομολόγια που να εξυπηρετούν, ενώ και η επέκταση προς Λαύριο είναι διφορούμενη. Το ίδιο προβληματικά εμφανίζονται ως σήμερα τα έργα νέας γενιάς παραχωρήσεων (Ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας και ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη).

Είναι εξαιρετικά θετικό πως μέσα σε μία κατάσταση καθόλου θετική για την ίδια τη χώρα, ο χώρος των έργων, των υποδομών και γενικότερα των κατασκευών ανακάμπτει και βέβαια μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται και αξίζει να το αναφέρουμε, στον επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.

Καλή Εβδομάδα σε όλους

29.9.2014
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα