Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο: Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια εμπορικής ανάπτυξης στην Ευρώπη

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα project της χώρας αυτή την εποχή που κρατά αρκετά χαμηλό προφίλ, είναι ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριάσιου Πεδίου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ypodomes.com έχει ήδη ξεκινήσει η διαβούλευση  με τις εταιρείες που έχουν καταθέσει μη δεσμευτικές προσφορές για τον χώρο των 558 στρεμμάτων.

Να θυμίσουμε πως οι εταιρείες που συμμετέχουν έως τώρα στο διαγωνισμό είναι οι:
COSCO,
MEDLOG
FOODLINK
GOLDAIR
SARANTITIS
EUROBANK PROPERTIES
REDEPLAN


Η παρουσία της Κινεζικής COSCO δείχνει την μεγάλη υπεραξία που μπορεί να προσδώσει στην φάση της αξιοποίησης του ο χώρος αυτός που είναι πραγματικά κολοσσιαίος. Την ερχόμενη Πέμπτη τελειώνει η Α` φάση του διαγωνισμού και θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για τη χρηματοδότηση του έργου από την ΕΤΕπ. Ακολούθως θα αποφασιστεί με ποια μορφή θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση. Αυτή τη στιγμή όπως μαθαίνει το Ypodomes.com κυριαρχούν 3 προτάσεις:

Η πρώτη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για το σιδηροδρομικό τμήμα του χώρου και ένας για το χώρο των εμπορευματοκιβωτίων.
Η δεύτερη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για όλο το χώρο (σιδηροδρομικό και εμπορευματικό)
Η Τρίτη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για το σιδηροδρομικό τμήμα και πολλοί ανάδοχοι για το εμπορευματικό κομμάτι.


Προς το παρόν καμμία από τις παραπάνω προτάσεις δεν έχει υπερισχύσει. Στο τέλος του χρόνου θεωρητικά η ΓΑΙΑΟΣΕ θα είναι έτοιμη να επιλέξει τον τρόπο και να ξεκινήσει ο διαγωνισμός με την υποβολή των δεσμευτικών πλέον προσφορών.  Σε κάθε περίπτωση η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης θα είναι το 2015.

Η διάρκεια της ακόμα είναι θέμα των διαπραγματεύσεων αλλά το χρονικό διάστημα που παίζει είναι από 40 έως και 90 χρόνια. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η πρόταση που θα εφαρμοστεί.

Ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου εκτιμάται πως  θα προσελκύσει κεφάλαια της τάξεως των 250-300εκ.ευρώ. Είναι μία από τις πιο μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των logistics ενώ το ενδιαφέρον ανεβαίνει από το γεγονός πως δεν περιορίζεται σε χρήση logistics.

Ο χώρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από πολυεθνικές εταιρείες ως χώρος συναρμολόγησης προϊόντων, που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο παράγοντα συμπίεσης του κόστους των προϊόντων που θα μπορούν να εισάγονται σε πολύ μικρά κομμάτια και να συναρμολογούνται στη χώρα μας και να συνεχίζουν το ταξίδι τους στην Ευρώπη.

Αυτό από την πλευρά του θα έφερνε ευεργετικές επιδράσεις όχι μόνο στο χώρο του Θριασίου με την αύξηση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης αλλά θα προσέλκυε πολλές άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις στη γύρω ζώνη επαφής με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Άλλες δυνατότητες που θα έχει το ΘΕΚ είναι η διαχείριση χύδην φορτίων αλλά και η διαλογή από τα containers.

Πρακτικά θα δημιουργήσει μία νέα βιομηχανική ζώνη η οποία θα έχει αμφίδρομη σχέση με τη λογική λιμάνι Πειραιά-Σιδηρόδρομος-Θριάσιο-Ευρώπη. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο, εξ ου και η συμμετοχή της COSCO.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ οραματίζεται την μετατροπή του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σε ένα διεθνές κέντρο, εφάμιλλο με αυτά που υπάρχουν σήμερα κυρίως σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Αντίστοιχο πλάνο υπάρχει και για τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα για το στρατόπεδο Γκόνου που το διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο αλλά υπάρχει η αισιοδοξία πως τελικά θα υλοποιηθεί με πρώτο βήμα τη σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον συγκεκριμένο χώρο.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Την ίδια ώρα που οι διαβουλεύσεις τρέχουν, στη ΓΑΙΑΟΣΕ ετοιμάζουν τα τεύχη δημοπράτησης για τον επόμενο μεγάλο στόχο που είναι η εκμετάλλευση του Σταθμού του Πειραιά με την ανάπτυξη εμπορικού κέντρου τύπου Mall.

Η δημοπράτηση αν και είναι νωρίς για να καθοριστεί χρονικά έχει ως στόχο  τα τέλη του 2014 ή το αργότερο τις αρχές του 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα