Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο, 19 Δεκεμβρίου 2015

Ζήσε Μάη μου... το 2018 και βάλε η ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών υποδομών

κείμενο από το ypodomes.com
Υπομονή, υπομονή, υπομονή. Αυτή η λέξη είναι η λέξη σλόγκαν για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Υπομονή κάνουν οι πολίτες για να δουν επιτέλους ένα σύγχρονο δίκτυο σιδηρόδρομου και να έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν τουλάχιστον μεταξύ των μεγάλων Ελληνικών πόλεων με άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια.

Αυτό δυστυχώς θα αργήσει να συμβεί. Τα ατελείωτα σιδηροδρομικά έργα θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για αρκετά χρόνια ακόμα. Η βασική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπως όλα δείχνουν ως ενιαία διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα λειτουργήσει προς τα τέλη του 2018 δηλαδή σε 3 χρόνια από σήμερα.

Η υπομονή όμως δεν περιορίζεται στις επιβατικές μετακινήσεις αλλά και στις εμπορευματικές καθώς μέχρι τότε δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί περισσότερο το κομμάτι των μεταφορών προϊόντων λόγω του "κολοβού" τμήματος Τιθορέα-Δομοκός που αποτελεί και τον πυρήνα των έργων που διεξάγονται στην κεντρική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας.

Από τα 500χλμ του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη διπλή γραμμή έχουν τα 395χλμ και τα υπόλοιπα 105 παραμένουν σε μονή απαρχαιωμένη γραμμή με αποτέλεσμα την τραγελαφική εικόνα να βλέπεις το τρένο να ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη ηλεκτροκίνητο και στο Δομοκό να αλλάζει και γίνεται ντηζελοκίνητο.

Τα έργα που έχουν ξεκινήσει από το 1997 αποτελούν το χειρότερο παράδειγμα της πραγματικότητας των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι παρατάσεις στην ολοκλήρωση των έργων στο βασικότερο τμήμα της χώρας είναι διαρκείς. Από το 2012 στο 2013 μετά στο 2015 μετά στο 2017, τώρα στο 2018.

Η παρούσα διοίκηση για να είμαστε δίκαιοι βρέθηκε σε μία δύσκολη συγκυρία και προσπαθεί να βάλει τάξη σε μία κατάσταση που έδειχνε ανεξέλεγκτη και όντως τα αποτελέσματα των πρώτων μηνών είναι ιδιαίτερα θετικά.

Αυτό όμως που χρειάζεται είναι η ισχυρή πολιτική βούληση που θα βάλει επιτέλους ένα τέλος στην ατελείωτη κατασκευαστική περίοδο και θα φέρει το σύγχρονο υπεραστικό τρένο να λειτουργεί κανονικά.

Πηγαίνοντας στα έργα της Πελοποννήσου η εικόνα είναι εξίσου αποκαρδιωτική. Η διπλή γραμμή χωρίς μάλιστα ηλεκτροκίνηση θα λειτουργήσει από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη στο Αίγιο πιθανότατα το 2017. Για να δούμε όμως το ηλεκτροκίνητο τρένο να φεύγει από την Αθήνα και να φτάνει στην Πάτρα, τα χρόνια της αναμονής θα είναι πολλά περισσότερα και ίσως να φτάσουμε και στο μακρινό 2022 για την ολοκλήρωση των έργων.

Το πιο απογοητευτικό στοιχείο στην υπόθεση του εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου είναι οι κεντρικοί σταθμοί της χώρας. Ενώ υπήρχε εδώ και χρόνια ένα πρόγραμμα παραχώρησης και εκμετάλλευσης των σταθμών με ταυτόχρονη βελτίωση της εικόνας του, τίποτα δεν κινείται και λογικό αν σκεφτεί κανείς πως οι κατασκευές και η απουσία σύγχρονης γραμμής τρένου στο διάδρομο Πάτρα-Αθήνα-Λάρισα-Θεσσαλονίκη θα αργήσει.

Ο δε σταθμός της Αθήνας μοιάζει να έχει βγει από ταινία του 1960 με υπηρεσίες αντίστοιχες. Δεν θυμίζει κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό πρωτεύουσας χώρας της Ευρώπης αλλά ένα κακό απαρχαιωμένο περιφερειακό σταθμό. Σε κάπως καλύτερη μοίρα ο σταθμός της Θεσσαλονίκης που όμως εντός του κτιρίου μοιάζει σκοτεινός, παλιός και σίγουρα όχι αυτό που βλέπεις στους κεντρικούς σταθμούς των πόλεων της Ευρώπης.

Παρακάτω σας παραθέτουμε ένα διαφωτιστικό βίντεο για το πως αντιλαμβάνεται η Δυτική Ευρώπη την υπόθεση σιδηρόδρομος με την ριζική ανακαίνιση του κεντρικού σταθμού στην πόλη Άρνεμ στην Ολλανδία που εξυπηρετεί την κίνηση τρένων και λεωφορειων, έχει πληθυσμό 150.000 κατοίκων και μητροπολιτικά 736.000 κατοίκους. Για να έχουμε μία εικόνα του πως θα έπρεπε να δούμε το θέμα του σιδηρόδρομου και σίγουρα να μελαγχολήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα