Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2015

Μία δύσκολη χρονιά τελειώνει, σκέψεις και συμπεράσματα

κείμενο από το ypodomes.com
Φτάσαμε στο τέλος μίας από τις πιο κακές χρονιές στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Σε συνθήκες που λίγοι άνθρωποι φαντάζονται για την Ευρώπη η χώρα μας πέρασε από μεγάλες δοκιμασίες αλλά έστω τρεκλίζοντας παρέμεινε όρθια.

Το 2015 στην δική μου μνήμη τουλάχιστον θα περάσει ως η χρονιά που άφησε παρακαταθήκη για το μέλλον. Τα μεγάλα έργα πέρασαν όλη τη χρονιά είτε χωρίς την απαραίτητη χρηματοδότηση, είτε με μεγάλα προβλήματα.

Στο χώρο των μεταφορών ξεχωρίζω την χρονιά ρεκόρ του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος και φυσικά την παραχώρηση στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια που προσωπικά για μένα ήταν μία δικαίωση καθώς πίστεψα και πιστεύω πολύ σε αυτή την κίνηση και εύχομαι να δούμε αυτά τα 15 αεροδρόμια να προκόβουν στο μέλλον.

Τι άλλο να θυμηθώ για το 2015; Ξέρετε στη μνήμη μας και κυρίως στη συλλογική μνήμη μας έχουμε ως άμυνα να ξεχνάμε τις κακές αναμνήσεις και να δίνουμε βαρύτητα στις καλές. Για το 2015 οι κακές αναμνήσεις είναι πάρα πολλές, τόσες που πραγματικά δεν θέλω να τις θυμάμαι. Αυτό που θα μου μείνει χαραγμένο είναι εκείνες οι αγωνιώδεις μέρες του καλοκαιριού που όλοι μας ευχόμασταν να μην έχουμε τα χειρότερα.

Στις καλές στιγμές του 2015 λυπάμαι αλλά δεν έχω να θυμηθώ ιδιαίτερα πράγματα. Έχω όμως την ελπίδα ότι το 2015 ως ένα προπαρασκευαστικό έτος να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες και να δώσει καλύτερες μέρες στο 2016 που είναι προ των πυλών.

Μπορώ να πω πως η χρονιά κλείνει ελπιδοφόρα. Περάσαμε την εποχή που όλα φαίνονταν να κολλούν. Αυτοκινητόδρομοι, μεγάλα έργα, νέα έργα, παραχωρήσεις. Δείχνουμε να συνειδητοποιούμε πως δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις αλλά πρακτικές και πιο ασφαλείς.

Στις ανασκοπήσεις που θα παρακολουθήσετε μέχρι την Πέμπτη θα δείτε πως αυτή η χρονιά θα μπορούσε να είναι καλύτερη αλλά θα μπορούσε να είναι και χειρότερη. Οπότε ας δούμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο. Δεν πιστεύω επίσης στη θεωρία πως πρέπει να κυβερνά «αυτός που ξέρει». Αυτό από μόνο του αναιρεί τη δημοκρατία και δημιουργεί σκοτεινές ιδεολογίες περί του ποιος πρέπει να κυβερνά.

Κυβερνά αυτός που θέλει ο λαός, τελεία και παύλα. Μας αρέσει δεν μας αρέσει, αυτό είναι το μεγαλείο της δημοκρατίας και αυτό μπορεί να μας οδηγήσει σε καλύτερες μέρες. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω έχω πλέον την πεποίθηση πως λαός και πολιτικοί θα είμαστε πλέον πιο σοφοί, πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις δύσκολες μέρες που έρχονται.

Άλλωστε ποτέ δεν ήταν εύκολες. Εμείς είμασταν με περισσότερη αυτοπεποίθηση. Ας ευχηθούμε λοιπόν για το 2016 να έχουμε ένα έτος με περισσότερη σοφία (τι λέξη και αυτή, ελληνική 100%), λιγότερο εγωισμό και πολύ αυτοπεποίθηση και είμαι σίγουρος πως θα τα καταφέρουμε να διαψεύσουμε όποιες Κασσάνδρες βλέπουν μόνο σκοτάδι. Εμείς ας αποδείξουμε ότι είμαστε γεμάτοι φως και τότε θα έχουμε καλύτερες μέρες.

Θα ήθελα να σας ευχηθώ ένα υπέροχο 2016, πρώτα με υγεία. Να προσέχετε τους εαυτούς σας και τους γύρω σας, να βοηθάτε όπου μπορείτε και να αγαπάτε λίγο παραπάνω από όσο δείχνετε. Να πιστέψετε στους εαυτούς σας και να θυμάστε ότι το ατομικό καλό είναι μέρος του συνολικού καλού για αυτό τον τόπο.

Είμαι βέβαιος ότι όλα θα πάνε καλά

Καλή Χρονιά, ευτυχισμένο το 2016!
28.12.2015


Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα