Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2015

Κράτος, Μεγαλοεργολάβοι και εξωστρέφεια, μία υπέροχη χώρα...

κείμενο από το ypodomes.com
Πολλές φορές έχουμε ακούσει στις ειδήσεις για ταξίδια που γίνονται στην Ελλάδα από ηγέτες ξένων χωρών οι οποίοι στο πλαίσιο της επίσκεψης τους φέρνουν μαζί τους και επιθυμίες των εταιρειών της χώρας τους για έργα ή επενδύσεις στην χώρα μας.

Στο πιο πρόσφατο παράδειγμα που αφορά και εμάς είναι η επίσκεψη Ολάντ στην Αθήνα όπου ζητήθηκε να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση τηςς ΕΕΣΤΥ (ή ROSCO) που διεκδικεί η Γαλλική εταιρεία Alstom. Πολλά είναι και τα παραδείγματα επισκέψεων ηγετών σε ξένες χώρες με το κλείσιμο επενδύσεων που φέρνει οφέλη και στις 2 πλευρές.

Στη δική μας χώρα το να βγει ο Πρωθυπουργός μας με κάποια επιχειρηματική αποστολή το έχουμε δει να γίνεται πολλές φορές (κυρίως στο πρόσφατο παρελθόν). Τις περισσότερες φορές αυτό γινόταν για εθιμοτυπικούς λόγους και όχι για ουσιαστιακούς.

Φανταστείτε για παράδειγμα να πήγαινε ταξίδι π.χ στη Ρουμανία ο Πρωθυπουργός και να ζητούσε να προχωρήσει γρήγορα ένας διαγωνισμός που είχε μειοδοτήσει ή είχε συμμετάσχει Ελληνική εταιρεία. Μέγα σκάνδαλο! Μέγα διαφθορά και όνειδος...

Αυτά γίνονται φυσικά σε προηγμένα κράτη όπου ο ηγέτης δεν έχει πρόβλημα στο να διεκδικήσει εξ ονόματος μιας επιχείρησης της χώρας του από τον ομόλογο του να σφραγιστεί μία συνεργασία γνωρίζοντας ότι αυτό αφορά και το γενικότερο καλό του Κράτους του.

Με τη λογική που έχουμε εμείς ούτε λόγος να γίνεται για κάτι τέτοιο. Έτσι σήμερα όλες οι επιτυχίες που έχουν να επιδείξουν οι ελληνικές εταιρείες στο εξωτερικό έχουν γίνει με τις δικές τους δυνάμεις, χωρίς την πολύτιμη στήριξη του ελληνικού κράτους.

Και πως να γίνει αυτό όταν η πολιτική σταθερότητα που χρειάζεται να έχει μία χώρα, έχει εκλείψει εδώ και 5 χρόνια από εδώ... Σε αυτή την προσπάθεια εξωστρέφειας όμως χρειάζεται μεγάλη αλλαγή ρότας.

Χρειάζεται να απενοχοποιήσουμε την σχέση Κράτους-επιχειρήσεων και την δυναμική που μπορούν να φέρουν οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις έχοντας στο πλαί τους την εκάστοτε Κυβέρνηση.

Χρειάζεται το κράτος να επενοχοποιήσει την επιχειρηματικότητα και να δει την μεγάλη διαφορά όταν γίνεται από κοινού προσπάθεια.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ...ΑΛΛΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Ένα από τα επίθετα που με ενοχλούν πάρα πολύ είναι η στόχευση του τομέα των κατασκευών ως υπεύθυνου της διαφθοράς και της διαπλοκής που πλανάται πάνω από την Ελλάδα. Μάλιστα αυτό το διαφημίζουμε έτσι για να το γνωρίζουν όλοι, στα πέρατα του κόσμου.

Αλήθεια, σε ποια σοβαρή χώρα της Ευρώπης υπάρχει αυτή η πολεμική; Σήμερα με λίγα λόγια το να λέγεσαι "μεγαλοεργολάβος" είναι κάτι σαν βρισιά, σαν μίασμα. Αυτό λίγο αδυνατώ να το κατανοήσω. Αντίστοιχα υπάρχουν μεγαλοβιομήχανοι, μεγαλέμποροι, μεγαλοεφοπλιστές και πολλές άλλες κατηγορίες με το πρόσημο του μεγαλό...

Τα πυρά που έχουν δεχθεί όμως οι συγκεκριμένοι δεν έχουν προηγούμενο. Κατηγορούνται σχεδόν για κάθε προβληματική πτυχή στον τομέα των υποδομών και όχι μόνο. Το πιο ευφάνταστο είναι πως έχουν κατακτήσει το 80% των κατασκευών στους δημόσιους διαγωνισμούς. Αλήθεια σε άλλους κλάδους αντίστοιχα τι ποσοστό έχουν οι "μεγάλοι" και τι οι μικροί; Στο πεδίο των super markets ας πούμε...

Μάλιστα φτάσαμε να τους κατηγορούμε ότι δεν έχουν ..εξωστρέφεια χωρίς όμως να παρουσιάζεται κανένα στοιχείο. Η αλήθεια είναι στην κατηγορία των "μεγάλων" η εξωστρέφεια είναι γεγονός εδώ και χρόνια. Με μεγάλη επιτυχία μάλιστα, οι 3 μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας, ΑΚΤΩΡ, J&P, ΤΕΡΝΑ έχουν αναλάβει ή διεκδικούν πολύ μεγάλα projects τόσο στη γειτονιά των Βαλκανίων όσο και στο κατασκευαστικό Ελ Ντοράντο της εποχής που είναι η Μέση Ανατολή.

Τελικά αυτό που χρειάζεται να κάνουμε -και σε αυτό τον κλάδο- είναι να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από κοινού. Αν συνεχίσουμε στο τι μας χωρίζει και στο τι μας διαχωρίζει, τότε πολύ απλά θα συνεχίσουμε να τρώμε τις σάρκες μας, ενόσω στην Ευρώπη γίνει πράξη η ανάκαμψη και τελικά το προσωνύμιο της Ψωροκώσταινας να έρθει και να κάτσει φαρδιά-πλατιά μπροστά μας. Το δυστύχημα σε αυτό τον τόπο είναι πως τελικά όσο και αν θέλουμε να το ξεφορτωθούμε το έχουμε στο DNA μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα