Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 6 Απριλίου 2016

Κάτι καινούργιο έρχεται στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια

κείμενο από το ypodomes.com
Fraport Greece θα ονομάζεται τελικά το σχήμα Fraport-Slentel (Κοπελούζος) που θα διαχειρίζεται τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια για τα επόμενα 40 χρόνια.
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε εχθές με τους δημοσιογράφους δόθηκαν οι πρώτες εξηγήσεις για τις επενδύσεις, τη λειτουργία και τα οφέλη των 14 αεροδρομίων από εδώ και έπειτα.
Ο δρ.Στέφαν Σούλτε, Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport ανέφερε πολλές φορές την πίστη του για το μέλλον της χώρας αλλά και της επένδυσης που θα γίνει. Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κοπελούζος μίλησε για ένα πολλαπλό μήνυμα που δίνει αυτή η επένδυση σε όλο τον κόσμο. "Κάτι καινούργιο έρχεται" είπε χαρακτηριστικά ενώ μίλησε για το προσφερόμενο τίμημα που παρότι ήταν 500εκ.ευρώ υψηλότερο από το αμέσως επόμενο. "Δεν έχουμε μετανοιώσει, καθώς δώσαμε αυτό που πιστεύαμε ότι αξίζουν αυτά τα Αεροδρόμια. Είναι σημαντικό που η Fraport πιστεύει στην Ελλάδα" σημείωσε.
Η διαδικασία μεταφοράς των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016. Τότε θα καταβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο το ποσό των 1,2 δις ευρώ σε μετρητά, χρήματα που είναι ήδη δεσμευμένα σύμφωνα με τον κο Σούλτε.
Όμως το Δημόσιο εκτός από αυτό το εφάπαξ ποσό θα λαμβάνει 23εκ.ευρώ κάθε χρόνο ενώ μελλοντικά θα καταβάλλεται ένα κυμαινόμενο fee πράγμα που σημαίνει πως όσο αναπτύσσονται τα αεροδρόμια τόσο μεγαλύτερο ποσό θα έχει να λαμβάνει το Δημόσιο.
Θα επενδυθούν περίπου 330εκ.ευρώ τα επόμενα 4 χρόνια με τα κυριότερα έργα να είναι επεκτάσεις των αεροσταθμών και των διαδρόμων προσαπογειώσεων. Τα έργα θα εκτελούνται ταυτόχρονα σε όλα τα Αεροδρόμια (που προφανώς ανάλογα με το έργο θα έχουν και διαφορετικό χρονοδιάγραμμα). Το πλήρες πρόγραμμα των αναβαθμίσεων θα γίνει γνωστό στο τέλος του φετινού καλοκαιριού.
Σε ερώτηση του ypodomes.com σχετικά με τους διαγωνισμούς αλλά και την γνωστή Ελληνική γραφειοκρατία (σχετικά με τις άδειες) ο κος Κοπελούζος είπε πως πιστεύουν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση αλλά το κράτος θα βοηθήσει ενώ για τους διαγωνισμούς είπε πως ήδη έχουν ξεκινήσει μελέτες που πάνω τους θα υποστηριχθούν οι διαγωνισμοί για τα απαιτούμενα έργα.
Όπως σημείωσε ο δρ. Σούλτε στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια οι επιβάτες θα απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ασφάλεια πράγμα που χαρακτήρισε σημαντικό και ο κος Κοπελούζος καθώς όπως είπε "είναι το πρώτο και το τελευταίο που βλέπει ένας επιβάτης όταν έρχεται στη χώρα".
Για τα οφέλη ο δρ. Σούλτε ανέφερε πως με την αναμενόμενη αύξηση των πτήσεων και την διακίνηση επιβατών θα υπάρξει αύξηση του τουρισμού, της απασχόλησης ενώ θα απασχοληθούν και ντόπιοι εργαζόμενοι από την αύξηση της εμπορικής κίνησης. Ήδη έχουν γίνει συναντήσεις με 2 κορυφαίους tour operator χωρίς όμως να γίνει γνωστό ποιοι είναι αυτοί. Για το υπάρχον προσωπικό είπε πως θα υπάρξουν κίνητρα για να παραμείνουν και πως θα είναι η ραχοκοκαλιά του προσωπικού.
Ο κος Κοπελούζος τόνισε πως θα υπάρχουν 14 πύλες εισόδου-εξόδου στη χώρα. "Μέχρι σήμερα είχαμε Παράδεισο χωρίς εισόδους. Με τη βοήθεια της fraport θα επιδιώξουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που είναι και ο βασικός μας στόχος".
Εκτίμηση της Fraport είναι πως το τελικό ποσό που θα χρειαστεί να επενδυθεί θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από όσο έχει αρχικά υπολογιστεί. Αρκετά συντηρητικός εμφανίστηκε ο δρ. Σούλτε στις προβλέψεις του για την ετήσια προβλεπόμενη αύξηση καθώς μίλησε για 3% ετησίως.
Στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια πέρυσι διακινήθηκαν περίπου 23εκ.επιβάτες. Το τέλος στα 14 αεροδρόμια για επιβάτες εντός ζώνης Σένγκεν είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη αυτή τη στιγμή, με τη χρέωση να ανεβαίνει στα 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σένγκεν.
Όταν αναλάβει η κοινοπραξία Fraport - Slentel τη διαχείρισή τους το τέλος θα διαμορφωθεί στα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ανεξαρτήτως εαν θα ταξιδεύει εντός ή εκτός συνθήκης Σένγκεν. Όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση επενδύσεων στα αεροδρόμια, ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αναμένεται να έχει χρονική διάρκεια περίπου 4 ετών, τότε η κοινοπραξία θα έχει το δικαίωμα να ανεβάσει το τέλος στο 18 ευρώ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Στέφαν Σούλτε, δεν είναι σίγουρο ότι το τέλος θα αυξηθεί. Όπως είπε "δεν είμαστε εδώ για το γρήγορο κέρδος, πιστεύουμε σε αυτή τη χώρα. Δεν θέλουμε ακριβά αεροδρόμια γιατί θέλουμε περισσότερους επιβάτες". Τέλος σε ερώτηση του ypodomes.com για το αν κατέβουν για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι αναφέρθηκε πως είναι προσηλωμένοι στο project που αναλαμβάνουν, πως δεν έχουν πρόθεση να συμμετάσχουν ενώ θα επιδιώξουν την αναβάθμιση του Αεροδρομίου των Χανίων.
Τα αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι του Άκτιου (PVK), της Καβάλας (KVA) της Θεσσαλονίκης (SKG) της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου (ZTH).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα