Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 5 Απριλίου 2016

Κατασκευές: Από την απαισιοδοξία στα έργα, ένα μέλλον δρόμος

κείμενο από το ypodomes.com
Μιλώντας για τις υποδομές εδώ και χρόνια, έχω την πεποίθηση πως ήρθε η ώρα για την επόμενη σελίδα. Η Ελλάδα της κρίσης, έφερε στο χώρο των υποδομών τεράστια προβλήματα και αδιέξοδα. Δεν είναι άλλωστε κρυφό πως η κατασκευή περνά την χειρότερη περίοδο της μετά τον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σχεδόν στο σύνολο τους τα μεγάλα έργα που ξεκίνησαν από το 2008 και μετά δεν μπορούν να ολοκληρωθούν. Ο προγραμματισμός νέων έργων επίσης είναι επί της ουσίας ένα ευχολόγιο που όλοι θέλουμε να γίνει πραγματικότητα.
Ο ΣΑΤΕ πριν από λίγες μέρες έκρουσε (όπως άλλωστε είχαμε κάνει και εμείς πριν ακριβώς μία εβδομάδα) τα καμπανάκια κινδύνου για την απουσία ενός νέου μπουκέτου έργων που θα κρατήσει βιώσιμες της ελληνικές τεχνικές εταιρείες.
Ο χειρότερος παράγοντας στην 8ετή κρίση της χώρας μας είναι η απαισιοδοξία που έχει κληρονομήσει σε όλο τον κατασκευαστικό κόσμο. Αυτό το συναίσθημα το καταλαβαίνεις σε κάθε κουβέντα που κάνεις με ανθρώπους του κλάδου.
Η κατάρρευση ενός από τους παραδοσιακούς πυλώνες της Ελληνικής Οικονομίας, της κατασκευής έχει φέρει πλήγμα και σε όσα επαγγέλματα σχετίζονται μαζί της και είναι εκατοντάδες. Άρα αυτή η απαισιοδοξία έχει πλέον ποτίσει και όλους αυτούς τους κλάδους.
Αυτή η διάχυση της απαισιοδοξίας απασχολεί περίπου το 1/10 των Ελλήνων και αυτό το ποσοστό είναι τεράστιο. Είναι τόσο μεγάλο που δεν μπορείς να το αγνοήσεις. Είναι τόσο μεγάλο που αν δεν κάνει κάτι η σημερινή Κυβέρνηση αυτή η απαισιοδοξία και η μιζέρια θα μπολιάζει όλο και περισσότερους.
Ακούμε και γράφουμε εδώ στο ypodomes.com για τα νέα μεγάλα σχέδια ένταξης έργων στα χρηματοδοτικά εργαλεία που είναι στην επιφάνεια. ΕΣΠΑΠακέτο ΓιούνκερΣΔΙΤ, και άλλες μορφές οικονομικής ροής χρήματος προς την Ελλάδα είναι διαθέσιμες και χρίζουν αξιοποίησης.
Αυτό που πρέπει να γίνει αυτή την εποχή κατανοητό είναι η διαχείριση αυτής της κατάστασης. Όσοι ασχολούμαστε με τον τεχνικό κλάδο βλέπουμε αυτό το pause που έχει γίνει στην παραγωγή νέων έργων. Η εξαγγελία τόσων πολλών ταυτόχρονων project εφόσον προχωρήσουν θα είναι μία μεγάλη ευτυχία για όλο τον κλάδο.
Χρειάζεται όμως να μπει μία σειρά, να επικρατήσει ένας ρεαλισμός στο τι μπορούμε πραγματικά να προχωρήσουμε και σε τελική ανάλυση να μπει μία ιεράρχηση για το τι πρέπει να προχωρήσει. Αυτός ο παράγοντας μπορεί να φαίνεται δευτερεύοντας αλλά στην πραγματικότητα είναι ο πιο ουσιώδης. Τα έργα που πρέπει να προχωρήσουν ως άμεση ανάγκη είναι και εκείνα που στο τέλος θα είναι πιο εμπορικά άρα θα εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση που χρειάζονται.
Επίσης οι Περιφέρειες πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα να εντάσσουν στον ΕΣΠΑ και να δημοπρατούν τη νέα γενιά έργων καθώς η μεγάλη καθυστέρηση στις δημοπρατήσεις μικρών και μεσαίων έργων απλά προκαλεί αργό θάνατο σε μεγάλη μερίδα των τεχνικών εταιρειών.
Η αναδίπλωση του κλάδου επίσης είναι επιβεβλημένη. Όσοι στρουθοκαμηλίζουν πιστεύοντας ότι θα ξαναγυρίσουμε στις ανέμελες μέρες πριν το 2008 απλά αυταπατώνται. Συνενώσεις εταιρειών και εξωστρέφεια πρέπει να μπουν στο κάδρο όλων των οργανώσεων του κλάδου και να δίδεται τεχνική βοήθεια σε όσους θέλουν αλλά δεν ξέρουν, σε όσους θέλουν αλλά δεν μπορούν.
Αυτό που τελικά χρειάζεται είναι όχι ατελείωτη υποσχεσιολογία για έργα, αλλά κινήσεις. Και μέχρι τώρα οι κινήσεις από πλευράς Υπουργείου είναι λίγες, πολύ λίγες. Ωραία είναι τα πλάνα για το μέλλον αλλά κάποια στιγμή πρέπει το μέλλον να έρθει στο παρόν γιατί αν δεν γίνει αυτό και σχετικά σύντομα τότε μεγάλο μέρος του κλάδου κινδυνεύει απλά να γίνει παρελθόν περιμένοντας ένα μέλλον που δεν έρχεται ποτέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα