Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2016

Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος 2001-2016: Τα 15 χρόνια μίας από τις μεγαλύτερες Υποδομές της Χώρας

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν στην δεκαετία του 1990 ξεκίνησα να κάνω τα πρώτα μου αεροπορικά ταξίδια, όταν επέστρεφα στην Ελλάδα αισθανόμουν ντροπή για το Αεροδρόμιο της Αθήνας στο Ελληνικό. Ταβάνια που έσταζαν, ελλειπής υποδομές, ανοργανωσιά και κυρίως έλλειψη επαγγελματισμού αναδύονταν σε όλη την έκταση του αεροδρομίου.
Μετά, το 1997 ξεκίνησε η κατασκευή και τα σχέδια για αυτό το νέο αεροδρόμιο δημιούργησαν μεγάλες προσδοκίες για το ΝΕΟ που έρχεται. Χρειάστηκαν 4 χρόνια συνεχόμενων εργασιών (τότε που τα έργα εκτελούνταν στο χρόνο τους), και τελικά έφτασε η μεγάλη στιγμή, ήρθε ο Μάρτιος του 2001.
Τα εγκαίνια για τη λειτουργία του Αεροδρομιου "Ελευθέριος Βενιζέλος" έγιναν στις 29 Μαρτίου και θυμάμαι πως το γεγονός ήταν μεγάλο, η χώρα ζούσε τη δική της ανύψωση. Ένα χρόνο νωρίτερα είχαν τεθεί σε λειτουργία οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό ενώ εκείνες τις μέρες λειτούργησε και το πρώτο τμήμα της Αττικής Οδού από τη Δ.Πλακεντίας μέχρι το Αεροδρόμιο.
Απευθείας συνδέσεις με τα media, ο Πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της χώρας, όλα τα πολιτικά κόμματα και φυσικά οι κορδέλες. Η λειτουργία του σηματοδότησε τη νέα εποχή για την Αθήνα αλλα και την Ελλάδα γενικότερα. Ένα κόσμημα, σύγχρονο, λειτουργικό, απολύτως τεχνοκρατικό, δεν θύμιζε δημόσια δομή αλλά μία πολυτέλεια σε εκείνη την Ελλάδα.
Υπήρξαν πολλοί σταθμοί στην 15ετή ιστορία του Ελ.Βενιζέλος. Το 2004 το Αεροδρόμιο συνδέθηκε διπλά με την Αθήνα, καθώς Μετρό και Προαστιακός ξεκίνησαν τα δρομολόγια τους λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας του 2004. Μαγικές εικόνες για την πρωτεύουσα, μαγικές εικόνες και για το αεροδρόμιο της πόλης.
Το 2007 έκανε το πρώτο απόλυτο ρεκόρ το οποίο χρειάστηκε αρκετά χρόνια για να πέσει. Το 2011 κλείνοντας την πρώτη δεκαετία το Αεροδρόμιο της Αθήνας έβλεπε με τρόμο την κρίση να το χτυπά και όντως αυτό έγινε. Μέχρι και το 2012 όμως.
Από το 2013 και μετά το Αεροδρόμιο ανακάμπτει και βασικοί παράγοντες σε αυτό ήταν 2 αεροπορικές εταιρείες. Από τη μία η Aegean έβρισκε το βηματισμό της ως ο φυσικός διάδοχος της Ολυμπιακής και προσθέτοντας πτήσεις, μεγάλωνε μαζί με το "Βενιζέλος".
Το 2014 γίνεται το μεγάλο βήμα και έρχεται η Ryanair. Σχεδόν αμέσως γίνεται η δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία του αεροδρομίου και σε 1,5 έτος καταφέρνει να μεταφέρει από/προς το Αεροδρόμιο 3 εκατομμύρια επιβάτες.
Το 2015 είναι η Ονειρεμένη Χρονιά του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος. Η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες του κόσμου έλκονται όπως οι μέλισσες από τη γύρη και δημιουργούν μία μεγάλη ευφορία που καταλήγει στην χρονιά του απόλυτου ρεκόρ. Το κατόρθωμα του 2007 επιτέλους καταρρίπτεται πανηγυρικά. 18,1 εκατομμύρια επιβάτες περνούν από το Βενιζέλος και επισήμως το ΑΙΑ γυρνά την πλάτη στην κρίση και βλέπει ως πρωτοπόρος της χώρας ανάπτυξη με μεγάλες προοπτικές.
Προχθές στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε η εικόνα χαράς και αγαλίασης ήταν παντού. Όχι άδικα, όχι υπερφίαλα, το Αεροδρόμιο της Αθήνας το Ελ.Βελ. που πολλοί προσφωνούν χαϊδευτικά δείχνει τον δρόμο της ανάπτυξης και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Τώρα, ο στόχος είναι τα επόμενα 5 χρόνια που θα μας φέρουν στα 20 έτη του Αεροδρομίου να γεμίσουν περισσότερο τους χώρους του και αυτή η αγαπημένη υποδομή της Ελλάδας να μεγαλώσει και μαζί της να μεγαλώσουν και οι δικές μας ελπίδες.
Ένα από τα βασικότερα στοιχεία επιτυχίας του Αεροδρομίου είναι φυσικά οι άνθρωποι του. Παρά τα πολλά και σημαντικά βραβεία και διεθνείς διακρίσεις (61 συνολικά) παραμένουν σεμνοί, με χαμηλό προφίλ, εργάτες της επιτυχίας αυτής της μεγάλης για τη χώρα, υποδομής.

Η 15ΕΤΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Τα νούμερα είναι καθηλωτικά για τα ελληνικά δεδομένα:
Επιβάτες: 218,7εκ.επιβάτες
Πτήσεις: 2,7εκ.
Αποσκευές: 92.587.725
Εμπορεύματα/τόνοι: 1.492.425
Έλληνες Επιβάτες: 104.900.000
Ξένοι Επιβάτες: 113.800.000
Μετεπιβιβαζόμενοι Επιβάτες: 49.000.000
Ανακύκλωση/τόνοι: 40.290
Για τα 15 χρόνια του αεροδρομίου, ο CEO του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, δήλωσε:  «Συμπληρώνοντας τα 15 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου μας, αφήνουμε πίσω μας μια διαδρομή γεμάτη από σημαντικές στιγμές και εμπειρίες, από την ανάπτυξη και το πέρασμα στην εφηβεία ως την ωρίμανση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, μιας υποδομής αλλά κυρίως μιας επιχειρησιακής και επιχειρηματικής κοινότητας 300 φορέων και επιχειρήσεων και 14.000 εργαζομένων, που σύντομα απέδειξε πως είναι ένα σημαντικό παραγωγικό κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία, με ουσιαστικά οφέλη για την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, τον τουρισμό και την κοινωνία, σε εθνική αλλά και τοπική κλίμακα.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε, ανέπτυξαν δύο κυρίως χαρακτηριστικά στην αεροδρομιακή κοινότητα. Το πρώτο είναι η προσαρμοστικότητα σε συνθήκες που συνεχώς αλλάζουν και το δεύτερο η συνεργασία. Αυτά είναι τα εφόδια που μας επέτρεψαν να ανταποκρινόμαστε σε σημαντικές προκλήσεις, συνολικά στα 15 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου, αλλά και ιδιαίτερα δυναμικά κατά την τελευταία πενταετία.
Γιορτάζουμε τα 15 χρόνια σε μία περίοδο που, παρά τις δυσκολίες στη χώρα, τα μηνύματα και οι προοπτικές για το αεροδρόμιο της Αθήνας παραμένουν καταρχάς ιδιαίτερα θετικά. Η επιτυχία είναι πάντα αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, συλλογικής προσπάθειας και προσήλωσης σε κοινούς στόχους.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους συναδέλφους και όλους τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας στην αεροδρομιακή κοινότητα της Αθήνας, για την αφοσίωση και τη συμβολή τους.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα