Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 7 Απριλίου 2016

Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη: Η οδική και σιδηροδρομική παράκαμψη της Αττικής

κείμενο από το ypodomes.com
Τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στον ΠΑΘΕ έχουν πάρει τον δρόμο τους οριστικά και μέχρι το τέλος του 2017 (ή τις αρχές τυ 2018) θα έχουν ολοκληρωθεί, συνδέοντας τις 2 Μητροπόλεις της χώρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται μία προσπάθεια να διερευνηθεί η χωρητικότητα που μπορούν να αντέξουν αυτές οι διαδρομές. Αναφορικά με τον δρόμο, τουλάχιστον μέχρι το Σχηματάρι, διαθέτει 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα κατεύθυνσης.
Στις "καλές εποχές" βλέπαμε συχνά-πυκνά το φαινόμενο του μποτιλιαρίσματος. Τώρα εν μέσω κρίσης αυτό δεν συμβαίνει έχουμε όμως και αλλαγή στα χαρακτηριστικά των μεταφορών.
Όσον αφορά το σιδηρόδρομο τα αιώνια έργα της Αττικής, θα ολοκληρωθούν φέτος και το τμήμα ΣΚΑ-Θήβα θα διαθέτει διπλή γραμμή, μία για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.
Εδώ αρχίζει και μπαίνει πλέον ο παράγοντας της μελλοντικής συμφόρησης. Όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τις οδικές και σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, η μεγάλη διαφορά έρχεται κυρίως από τις εμπορευματικές μεταφορές.
Η ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά, ως πύλη εισόδου των Κινεζικών εμπορευμάτων προς την Ευρώπη, έφερε και άλλες πολυεθνικές εταιρείες που είδαν σημαντική μείωση στον τελικό χρόνο μέσω της Ελλάδας.
Με την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ η COSCO αναμένεται να επενδύσει σημαντικά ποσά για να αυξήσει τη διακίνηση μέσω εμπορευματοκιβωτίων στους 3 Προβλήτες που διαθέτει το λιμάνι.
Για να δώσουμε μία σύγκριση πρέπει να πούμε πως από τον ένα προβλήτα το 2010 διακινούνταν 660.000 εμπορευματοκιβώτια, ενώ το 2018 ο αριθμός αυτός θα έχει δεκαπλασιαστεί φτάνοντας τα 6,5εκ.εμπορευματοκιβώτια σε 3 προβλήτες χωρίς να υπολογιστεί η αύξηση που θα έρθει από ακόμα ένα (αυτόν που διαχειρίζεται μέχρι σήμερα ο ΟΛΠ).
Αυτοί οι αριθμοί μπορεί να είναι μαγικοί για την οικονομία και την απασχόληση, αλλά για να λειτουργήσει το σύστημα μεταφορών και να αποδώσει τα μέγιστα χρειάζονται επαρκείς υποδομές.
Αυτό σημαίνει πως ο οδικός και σιδηροδρομικός διάδρομος ειδικά στο κομμάτι της Αττικής που ζουν και εργάζονται περίπου 4,5 εκατομμύρια άτομα θα δημιουργήσει συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Επιπλέον όσον αφορά το σιδηρόδρομο θα έχουμε την αυξημένη λειτουργία του Προαστιακού που αναμένεται να ξεκινήσει το 2017 και θα πρέπει στη διπλή γραμμή μέχρι τη Θήβα, να χωρέσουν, Προαστιακός, Υπεραστικά και Εμπορικά τρένα.
Επίσης θα πρέπει να συνυπολιγοστεί πως η ΕΡΓΟΣΕ έχει προϋπολογίσει ένα ποσό γύρω στα 100εκ.ευρώ για την κατά τόπους αναβάθμιση της υποδομής στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη που παρουσιάζει προβλήματα και που θα δεχθεί τον κύριο όγκο αυτών των μεταφορών.
Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Όπως σας είχε αποκαλύψει πριν από περίπου 20 ημέρες το ypodomes.com στον ΟΣΕ σχεδιάζεται ήδη η μελλοντική λύση που θα φέρει διπλό αποτέλεσμα. Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Θήβα θα παρακάμπτει σχεδόν όλη την Αττική και μειώνει την απόσταση κατά 30χλμ.
Το έργο θα επιδιωχθεί να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πακέτο τα επόμενα χρόνια καθώς υπάρχουν άλλα έργα μπροστά από αυτό.
Με τη λειτουργία του θα επιτρέψει τη διάχυση των μεταφορών σε 2 διαφορετικούς διαδρόμους ενώ θα βάλει στο σιδηροδρομικό υπεραστικό χάρτη νέες περιοχές και θα μετατρέψει τη Θήβα σε ένα από τους μεγάλους κόμβους του δικτύου.
Στο οδικό μέρος υπήρχε ως έργο παραχώρησης το Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη που τελικά ακυρώθηκε το 2015 λόγω προβλημάτων από την διεκδίκηση χρημάτων από την εταιρεία παραχώρησης Νέα Οδός (θα δημιουργούσε Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου).
Ο σχεδιασμός περιελάμβανε κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αττική και το κέρδος των οδηγών θα έφτανε τα 50χλμ.
Εξάλλου σε πρόσφατη ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή τησ ΝΔ Ευάγγελου Μπασιάκου, η απάντηση ήταν πως το έργο δεν διαθέτει μελέτες για να μπορέσει κάποια στιγμή να προχωρήσει καθώς είχε προβλεφθεί να υλοποιηθεί μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που προβλέπει διαμόρφωση της μελέτης μέσω αυτού.
Στο χρονικό σημείο που βρισκόμαστε τώρα και ενόψει του προγραμματισμού των έργων της επόμενης γενιάς το βέβαιο είναι πως η οδική και σιδηροδρομική παράκαμψη Αττικής θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια καθώς παρότι δεν υπάρχουν τα εκτιμώμενα κονδύλια για να υλοποιηθεί η ίδια η αγορά θα απαιτήσει την κατασκευή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα