Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 20 Απριλίου 2016

Μεγάλες επενδύσεις σε έργα μεταφορών φέρνει η απόκτηση του ΟΛΠ από την COSCO

κείμενο από το ypodomes.com
Η προσφώνηση του Προέδρου της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά ως "μαργαριτάρι της Μεσογείου¨ ίσως ακούγεται υπερβολική στα αυτιά μας.
Στην ουσία η παραπάνω προσφώνηση δεν είναι κάτι άλλο από την απεικόνιση του τι σημαίνει για τον Κινεζικό κολοσσό το ελληνικό λιμάνι. Το ¨μαργαριτάρι" είναι κάτι σπάνιο, είναι κάτι που πρέπει να ψάξεις πολύ για να το βρεις.
Αυτό έκαναν οι Κινέζοι το 2009 και πέτυχαν διάνα. Είδαν ότι οι ανεκμετάλλευτες δυνατότητες του λιμανιού είναι τεράστιες γεγονός που καταγράφηκε από την αλματώδη αύξηση της εμπορικής κίνησης από 1,5 προβλήτα που διαχειρίζονται.
Τώρα με την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών η COSCO θα λειτουργήσει και τον (ελαφρώς προβληματικό και χρίζων ανακατασκευής) πρώτο προβλήτα, που μέχρι πρότινως είχε υπό την σκέπη του ο ΟΛΠ, τον Ιούνιο θα δοθεί προς χρήση ένα τμήμα του 3ου Προβλήτα ενώ το 2018 θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως όλος ο 3ος προβλήτας.
Η δυναμική αναπτυξιακή προοπτική που αναμένεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο με την ορθόδοξη εκμετάλλευση και άλλων χώρων στα διοικητικά όρια του λιμανιού θα δώσει επίσης αποτελέσματα.
Εδώ πλέον εισέρχεται και φλέγον ζήτημα των υποστηρικτικών υποδομών για λειτουργήσει ομαλά το λιμάνι στην εκρηκτική άνοδο που θα έχει τα επόμενα χρόνια.
Οι σημερινές συνθήκες είναι μεν καλές αλλά δεν είναι αρκετές για να μπορέσουν να φέρουν εις πέρας το βαρύ έργο των μεταφορών όπως αυτές θα διαμορφωθούν στο μέλλον.
Πέρα από τη σιδηροδρομική γραμμή που υπάρχει σήμερα και που ενώνει το λιμάνι με το Θριάσιο και κατ` επέκταση με το σιδηροδρομικό δίκτυο, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να μπορέσει να δεχθεί τους μεγάλους φόρτους των επόμενων ετών που θα είναι σταθερά αυξητικοί.
Εδώ, έρχεται ο σχεδιασμός για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Θήβα που μπορεί να δώσει τη λύση καθώς θα υπάρχει πλέον χώρος για να μπορούν τα εμπορευματικά τρένα να διεξάγουν περισσότερα δρομολόγιο στην (μελλοντικά) κορεσμένη σιδηροδρομικά Αττική. Επιπλέον θα συντομεύσει την διαδρομή προς Θεσσαλονίκη και προς σύνορα κατά 30χλμ.
Ο σχεδιασμός μιλά για κατασκευή που θα τραβήξει χρηματοδότηση από το επόμενο ΕΣΠΑ (2021-2027) ή άλλο χρηματοδοτικό μείγμα αλλά είναι σοβαρή η πιθανότητα να επισπευθεί το project καθώς αν υπολογισθεί η αύξηση των φορτίων από εμπορευματοκιβώτια τα επόμενα χρόνια θα μας φέρει σε μία δύσκολη σιδηροδρομικά διαχείριση.
Αναφορικά με το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι σαφέστατα καλό το ότι η Εθνική Οδός προς Πελοπόννησο αλλά και η Αττική Οδό είναι κοντά αλλά θα χρειαστουν ενισχύσεις και εδώ.
Οι φόρτοι που θα δεχθεί η Νέα Οδός (το τμήμα του ΠΑΘΕ από την Αθήνα μέχρι τη Φθιώτιδα) θα είναι εξαιρετικά μεγάλοι και το ίδιο και η Αττική Οδός. Τα βασικά έργα θέτουν σοβαρή υποψηφιότητα για να βοηθήσουν στην απρόσκοπτη ροή στη μεταφορική κίνηση είναι η σύνδεση της Λ.Σχιστού με την Αττική Οδό μέσω ενός πολυεπίπεδου ανισόπεδου κόμβου.
Το έργο αυτό έφτασε στο παρά πέντε να δημοπρατηθεί το 2013 αλλά τελικά το συγκεκριμένο έργο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ.
Δεύτερο αλλά ανώριμο έργο είναι αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Υλίκη ο οποίος ήταν μέχρι και πέρυσι ένα από τα νέα έργα με παραχώρηση ωστόσο ακυρώθηκε λόγω πιθανής απαίτησης άλλου παραχωρησιούχου (Νέα Οδός).
Αυτός ο νέος οδικός άξονας επίσης θα πρόσφερε μία διαδρομή κατά 50χλμ συντομότερη αλλά και θα παρέκαμπτε όλη την Αττική άμεσα δίνοντας εναλλακτική όδευση για τα μεταφορικά δρομολόγια.
Οι γενικότερες υποδομές που θα χρειαστεί το λιμάνι θα πρέπει οπωσδήποτε να αποτιμηθούν με μία μελέτη, ένα master plan στο οποίο θα κινείται χρόνο με το χρόνο αυτή η μεγάλη επένδυση.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο αυτό που είπε ο Κινέζος επικεφαλής της COSCO Xu Lirong πως με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, Cosco θα κεφαλαιοποιήσει τη στρατηγική ευκαιρία που παρουσιάζει η πρωτοβουλία “One Belt, One Road”, ξεκινώντας δυναμικά μια νέα σειρά επενδύσεων σε υποδομές και λειτουργίες, που θα εξορθολογίσουν πλήρως τις επιδόσεις του λιμανιού και θα βοηθήσουν τον ΟΛΠ να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του και να καταστεί ένα από τα κορυφαία λιμάνια στην Ευρώπη.
Ποιες θα είναι αυτές οι επενδύσεις και λειτουργίες; Δεν μένει παρά να το μάθουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα