Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 19 Απριλίου 2016

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία o αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη

κείμενο από το ypodomes.com
Ένας νέος αυτοκινητόδρομος παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία και υπόσχεται να αναβαθμίσει τις οδικές διαδρομές στην νότιο-ανατολική Πελοπόννησο. Πριν από λίγο εγκαινιάστηκε με κάθε επισημότητα  ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη, τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα, παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών.
Την παραδοσιακή κορδέλα έκοψε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, ο νέος οδικός κλάδος είναι το πρώτο αυτοτελές ολοκληρωμένο τμήμα που παραδίδεται με σύμβαση παραχώρησης.
Στις δηλώσεις του ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είπε "είναι ημέρα χαράς για την Πελοπόννησο. Παραδίδουμε ένα υπέροχο δρόμο που συντομεύει την απόσταση από την Αθήνα. Από τη διαπραγμάτευση έχουμε κέρδος εκατοντάδων εκατομμυρίων. Στις αρχές Ιουλίου θα παραδοθεί ο κόμβος Μεγαλόπολης και τον Σεπτέμβριο θα παραδοθεί η Περιμετρική Καλαμάτας.
Πιστεύουμε ότι τα έργα υποδομών που βοηθούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας είναι στην προτεραιότητα του Υπουργείο, δίνουμε τα έργα στον Ελληνικό λαό".

Ο νέος αυτοκινητόδρομος ολοκληρώνει τις 2 βασικές οδικές αρτηρίες του Αυτοκινητόδρομου Μορέα Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη αφήνοντας τελευταία εκκρεμότητα την Περιμετρική Καλαμάτας που αναμένεται να λειτουργήσει το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Το έργο περιλαμβάνει 46χλμ σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά με ανισόπεδο κόμβο από τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα (τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα) στην περιοχή του Λεύκτρουκαι θα καταλήγει κυριολεκτικά στην ...πόρτα της Σπάρτης.
Διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς ΛΕΑ) και 2 ανισόπεδους κόμβους σε Λογκάνικο και Πελλάνα, 3 γέφυρες, 2 στον ποταμό Ευρώτα (από 315 μέτρα έκαστη) και μία στον ποταμό Βουτικιώτη (275 μέτρα). Ο νέος άξονας θα καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή της Σπάρτης.
Από σήμερα οι οδηγοί θα μπορούν να διανύουν την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης μήκους 178χλμ σε κάτι λιγότερο από 2 ώρες ασφαλούς και γρήγορης οδήγησης, περίπου 20 λεπτά γρηγορότερα από το υπάρχον οδικό δίκτυο. Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύσσουν οι οδηγοί θα είναι μέχρι 130χλμ.
Τα 46χλμ. του δρόμου θα απαιτούν περίπου 20 λεπτά οδήγησης ενώ όλοι οι χρόνοι από τη Σπάρτη με τα κοντινά αστικά κέντρα θα μειωθούν κατά πολύ.
Συγκεκριμένα, το Σπάρτη-Μεγαλόπολη θα γίνεται σε 25 λεπτά, το Σπάρτη-Τρίπολη σε μόλις 30 λεπτά και το Σπάρτη-Καλαμάτα σε περίπου 45 λεπτά.
Στον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσει ένας σταθμός διοδίων στην περιοχή της Πετρίνας στο 10οχλμ του αυτοκινητόδρομου. Σημαντικό στοιχείο αναφοράς είναι πως μετά τα διόδια της Πετρίνας οι μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομους μεταξύ των χωριών αλλά και της σύνδεσης τους με τη Σπάρτη θα γίνονται χωρίς την καταβολή διοδίων καθώς δεν θα υπάρχει σταθμός διοδίων στην κατάληξη του αυτοκινητόδρομου στη Σπάρτη. Πάντως μέχρι το Πάσχα όλες οι μετακινήσεις θα γίνονται δωρεάν και η κανονική επί πληρωμή λειτουργία των διοδίων θα ξεκινήσει αμέσως μετά.
Η λειτουργία του Λεύκτρου-Σπάρτη έχει εξαιρετική σημασία για όλη την Νότιο-Ανατολική Πελοπόννησο η οποία δεν διαθέτει καλές οδικές υποδομές. Έτσι από τη λειτουργία του νέου οδικού άξονα θα ευεργετηθεί η περιοχή της Λακωνίας, της Ανατολικής Αρκαδίας και φυσικά ηΜάνη η οποία θα εξυπηρετείται πλέον διπλά έχοντας την ευκαιρία να διαλέξει διαδρομή από Καλαμάτα ή Σπάρτη. 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλά νέα, επιτέλους ένας κλειστός αυτοκινητοδρομος μέχρι τη Σπάρτη!
Γνωρίζουμε κάτι για τη πρόοδο του νέου δρόμου Μονεμβασια - Νεαπολη;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα