Εκτός από τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή υπάρχουν και εκείνα τα οποία πρόκειται να μας απασχολήσουν στο μέλλον και βρίσκονται είτε υπό μελέτη είτε σε σκέψη για πραγματοποίηση.
Η διαφορά του πρώτου με το δεύτερο είναι ότι τα έργα υπό μελέτη είναι έργα που έχουν χρηματοδότηση και θα δημοπρατηθούν ενώ τα υπόλοιπα είναι οι γνωστές εξαγγελίες που πολλές φορές ακούγονται μια φορά και έκτοτε ...αναζητείται η τύχη τους αλλά και άλλα τα οποία με τον χρόνο εξελλίσονται και εντάσσονται σε διάφορα αναπτυξιακά προγράμματα.
Ας δούμε λοιπόν τις 2 λίστες:
Έργα υπό Μελέτη
Έργα τα οποία έχουν χρηματοδότηση (πχ επέκταση Τραμ) ή πρόκειται να γίνουν λόγω κάποιου γεγονότος (όπως το Τραμ στη Λάρισα λόγω των Μεσογειακών) και άλλα που δεν έχουν ακόμη χρηματοδότηση αλλά θα γίνουν γιατί κρίνονται απαραίτητα (πχ Μετρό Γρ.4)
-Μετρό Γραμμή 4 Άλσος Βείκου- Πανεπιστήμιο-Μαρούσι (Δημοπράτηση 2009?)
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης Πατρικίου Καλαμαριά (Δημοπράτηση 2008)
-Προαστιακός επέκταση Κορωπί -Λαύριο (Δημοπράτηση 2009?)
-Τραμ επέκταση από Φάληρο-Πειραιά σε κυκλική μορφή μονής τροχιάς (Δημ. 2008)
-Υπογειοποίηση Ηλεκτρικού (Μετρό Γρ.1) από Φάληρο -Πειραιά και νέος ενδιάμεσος Σταθμός Καμίνια (Δημ. 2008)
-Επέκταση Ηλεκτρικού από ΚΑΤ- Εθνική Οδό και υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά (Δημ. 2009)
- Τραμ Λάρισας
-Προαστιακός Σιδηρόδρομος Λάρισας-Βόλου
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από Δημοκρατίας-Σταυρούπολη (Δημ.2009?)
-Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου από στρατιωτικό σε πολιτικό.
-ΟΣΕ τμήμα Ροδοδάφνη-Πάτρα (Δημ. 2009?)
-Αεροδρόμιο Ανδραβίδας από στρατιωτικό σε πολιτικό.
-Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Δημ 2010?)
-Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού (Δημ 2008?)
Έργα σε σκέψη..
Κάποια έργα τα οποία συζητούνται μεν αλλά κανείς δεν ξέρει πότε και αν γίνουν
-Επέκταση Προαστιακού Αθήνας από Παλλήνη-Ραφήνα
-Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Σέρρες
-Επέκταση Μετρό Γρ.2 από Ανθούπολη -Ίλιον
-Επέκταση Μετρό Γρ.2 από Ελληνικό-Γλυφάδα
-Επέκταση Τραμ από Πειραιά προς Κερατσίνι, Καμίνια, Χατζηκυριάκειο
-Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας (Ιωάννινα- Αντίρριο-Ριο)
-Επέκταση Μετρό Γρ.1 από Ε.Ο - Άγιο Στέφανο
-Γήπεδο ΑΕΚ.
-Επέκταση Τραμ από Λεωφόρο Ποσειδώνος έως Σταθμό Μετρό Ελληνικό
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Μελέτη για τραμ στη Λάρισα υπάρχει και μάλιστα λέει ότι η κατασκευή του είναι εφικτή. Χρηματοδότηση υπάρχει λόγω Μεσογειακών Αγώνων. Πρέπει να ξεκινήσει σύντομα το τραμ στη Λάρισα για να λύσει πολλά προβλήματα σε μια πόλη που συνεχώς επεκτείνεται και αναπτύσσεται σημαντικά με γρήγορους ρυθμούς.
Θέλω να θίξω ένα ζήτημα σχετικά με το μετρό της Αθήνας. Από τη στιγμή που άρχισε να λειτουργεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος περιέπεσε σε αχρηστία η παλιά μετρική γραμμή του ΟΣΕ από τους Αγίους Αναργύρους ως την Ελευσίνα. Στη θέση της λειτουργεί η γραμμή που ακολουθεί τη χάραξη της Αττικής οδού, κανονικού πλάτους.
Η μετρική γραμμή προέρχεται από το δίκτυο των ΣΠΑΠ. Διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές για εφτά χιλιόμετρα, το λιγότερο, και στη συνέχεια προσεγγίζει σημαντικές πόλεις, όπως ο Ασπρόπυργος πριν καταλήξει στην Ελευσίνα. Μέχρι τώρα δεν έχει μπει ένα σχέδιο για το πώς θα αξιοποιηθεί. Υπάρχει ο κίνδυνος να αχρηστευτεί οριστικά.
Επί υπουργίας Χρίστου Βερελή το 2003 είχε δημιουργηθεί ένα προσχέδιο για τη μετατροπή της γραμμής σε επιφανειακό μετρό. Μετά την αλλαγή υπουργού δεν έγινε κάποια πρόοδος στο ζήτημα. Η γνώμη μου είναι πως πρόκειται για μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.
Όλοι έχουμε διαπιστώσει πως το μετρό είναι το πιο γρήγορο, εύχρηστο, αποδοτικό και αξιόπιστο μέσο αστικής συγκοινωνίας. Το αρνητικό του είναι το μεγάλο κόστος κατασκευής. Το κόστος οφείλεται στις απαλλοτριώσεις και στις διανοίξεις των σηράγγων.
Στην περίπτωση του παλιού σιδηροδρομικού δικτύου των ΣΠΑΠ από Αγίους Αναργύρους ως την Ελευσίνα δε χρειάζεται ούτε σκάψιμο, ούτε πολλές απαλλοτριώσεις. Μια απλή αλλαγή στην επιδομή των σιδηροτροχιών και το έργο είναι έτοιμο. Με μια μικρή υπόγεια επέκταση μήκους 1,5 χιλιομέτρων η γραμμή μπορεί να επεκταθεί ως το σταθμό του Αγ. Ελευθέριου του Ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Έτσι θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο δίκτυο των Μέσων σταθερής τροχιάς. Όταν φτιαχτεί και η γραμμή 4 του μετρό θα μπορεί να συνδεθεί και με αυτήν αρκετά εύκολα.
Είναι γεγονός ότι ο κόσμος βλέπει το μετρό θετικά. Στον κάθε υπουργό μεταφορών ή Δημοσίων έργων έχει θετικό αντίκτυπο κάθε νέος σταθμός μετρό που εγκαινιάζει, καθώς θεωρείται μεγάλο έργο. Μέσω των blog πρέπει να ανοίξουμε το ζήτημα της δημιουργίας επιφανειακού μετρό στην παλιά γραμμή των ΣΠΑΠ. Δεν αρκεί απλώς να καταγράφουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Πρέπει και να την αλλάζουμε προς το καλύτερο. Εάν τεθεί μαζικά το αίτημα μέσω του Ιντερνέτ, θα μπορέσουμε να δραστηριοποιήσουμε τον κόσμο και να συντελέσουμε στην όσο το δυνατό μεγαλύτερη επέκταση των Μέσων σταθερής τροχιάς. Μέσων που διευκολύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας και ομορφαίνουν την εικόνα της πόλης μας.
Υ.Γ. Πότε θα μεταφερθούν οι δυο τριτοκοσμικοί σταθμοί του ΚΤΕΛ (Κηφισού και Λιοσίων) σε ένα νέο σύγχρονο σταθμό δίπλα στο σταθμό Ελαιώνας του μετρό;
Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του red ghost. Η παλιά ΣΠΑΠική γραμμή πρέπει να αξιοποιηθεί και όχι μόνο μέχρι την Ελευσίνα. Όλη η παλιά γραμμή μπορεί να αξιοποιηθεί είτε για προαστιακές διαδρομές είτε για εμπορευματικές μεταφορές.
Η Λάρισα έχει πολύ στενούς δρόμους για τραμ και μάλιστα τις εργάσιμες ώρες δημιουργείται ένα χάος. Δεν είμαι αρνητικός στο να γίνει τραμ στη Λάρισα αλλά δε νομίζω και οτι θα διευκολύνει την κατάσταση. Όποιος έχει αντίθετη άποψη ας γράψει την γνώμη του.
Δημοσίευση σχολίου