Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2008

ΟΣΕ: Πράσινο φως και απο την Ε.Ε και πορεία όλων των έργων

Πολύ καλά τα νέα και από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους. Με απόφαση της ανακοίνωσε την χρηματοδότηση της μελέτης για την ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού άξονα Ιωάννινα- Αντίρριο και της αναβάθμισης του άξονα Πάτρα-Πύργος- Καλαμάτα. Με αυτή την απόφαση άνοιξε επιτέλους ο δρόμος για τη Σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου και της Δυτικής Στερεάς με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας. Έτσι τους επόμενους μήνες αναμένουμε και ανάλογες κινήσεις από το Υπουργείο Μεταφορών. Ο χρόνος εκκίνησης των έργων είναι φυσικά άγνωστος αλλά σίγουρος δεν θα είναι νωρίτερα από το 2010-2011. Επίσης υπάρχει και η σκέψη σύνδεσης της Καλαμπάκας με τα Ιωάννινα.
Στην προηγούμενη ανάρτηση σας παρουσίασα την πορεία των έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι- Δομοκός. Σήμερα έχουμε και την πορεία των έργων στα τμήματα Τιθορέα- Λιανοκλάδι και Κιάτο-Πάτρα που ολοκληρώνουν τον ΠΑΘΕ.
1. ΤΙΘΟΡΕΑ-ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ
Κατασκευή νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (200 χλμ./ώρα),μήκους 54χλμ η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη καθ΄ όλο το μήκος της γραμμής που χωρίζεται σε 3 τμήματα:

Α. Χ.Θ 0- Χ.Θ 19 όπου συμπεριλαμβάνεται η μεγάλη σήραγγα του όρους ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟΥ μήκους 9χλμ. Έχουν ήδη διανοιχτεί 7,4 χλμ. σήραγγας.
Β. Χ.Θ 19- Χ.Θ 40, στο οποίο έχει ολοκληρωθεί η υποδομή και προχωρούν τα έργα κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού σταθμού ΜΩΛΟΥ.
Γ. Χ.Θ 40- Χ.Θ 54.

Η ολοκλήρωση της νέας διπλής γραμμής με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση προγραμματίζεται το 2013.

2. ΚΙΑΤΟ(Χ.Θ21)-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ(ΧΘ 91)-ΠΑΤΡΑ
Τα έργα που έχουν ξεκινήσει είναι τα εξής:
Α. Χιλιομετρική Θέση 21 έως 28, στο οποίο περιλαμβάνεται και η σήραγγα ΜΕΛΙΣΣΙΟΥ
Β. Σήραγγες ΤΡΑΠΕΖΑΣ και ΠΛΑΤΑΝΟΥ και γέφυρα ΛΑΔΟΠΟΤΑΜΟΥ
Γ. Σήραγγα ΑΙΓΙΟΥ
Δ. Χ.Θ 28-67, με τις σήραγγες ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ και Χ.Θ 79- Χ.Θ 91

Αναμένεται η ανάθεση της εργολαβία κατασκευής υποδομής στο τμήμα από Χ.Θ73- Χ.Θ 79, (διαγωνισμός το Φεβρουάριο του 2008 και η σύμβαση τον Ιούλιο του 2008).
Εντός του 2008 προγραμματίζεται και η δημοπράτηση των εργασιών επιδομής, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών για το ίδιο τμήμα.
Η ολοκλήρωση της νέας διπλής γραμμής ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες προγραμματίζεται στο τέλος του 2010 και η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του εν λόγω τμήματος προγραμματίζεται εντός του 2012.
Το τμήμα Ροδοδάφνη -Πάτρα μήκους 35χλμ ολοκληρώνει το πρόγραμμα και αναμένεται εντός του 2008 η δημοπράτηση του τμήματος Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει και την σήραγγα Παναγοπούλας. Παρόλο που δεν υπάρχουν πιο σαφή νέα για το υπόλοιπο τμήμα αναφέρεται η παράδοση του τμήματος με ηλεκτροκίνηση- τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση- τηλεπικοινωνίες στα τέλη του 2013.
** Οι χρονοαποστάσεις μετά την ολοκλήρωση των έργων θα είναι Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3.30`, Αθήνα-Πάτρα 2.00`, Αθήνα-Λάρισα 2.30, Λάρισα-Θεσσαλονίκη 1.00`, Θεσσαλονίκη-Πάτρα 5.30`
** Η Σήραγγα Καλλιδρόμου αποτελείται από δυο σήραγγες μήκους 9 χιλιόμετρα η καθεμία 18.072 χιλιόμετρα συνολικά, εκ των οποίων έχουν διανοιχθεί 7,4 χλμ ΜΟΝΗΣ σήραγγας . Άρα απομένουν 10,6χλμ μονής σήραγγας.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η απόσταση Αθήνα-Λάρισα και Αθήνα-Θεσσαλονίκη ξέρει κανεις πόσο θα είναι?

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Να κάνω ένα μικρό σχόλιο. Η σήραγγα Καλλίδρομου έχει όντως μήκος 9 χμ αλλά επειδή κατασκευάζονται δύο παράλληλες μονής τροχιάς όταν λένε ότι κατασκευάστηκαν 7 χμ σήραγγας εννοούν συνολικά. Μένουν ακόμα 18-7 11χμ.

Ανώνυμος είπε...

η σήραγγα ειναι συνολικά 9 χιλιόμετρα. εχουν διανοιχτεί 7,5 χιλιόμετρα απο τα 9. απομένουν ακόμα 1,5 χιλιόμετρο. 9 χιλιόμετρα είναι πάρα πολλά για σήραγγα. μπράβο γιατί είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο έργο

Ανώνυμος είπε...

ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα