Σχεδόν 2 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα εργοτάξια πλέον έχουν κατακλύσει σχεδόν την πόλη. Ξεκίνησαν οι προκαταρκτικές εργασίες (κατάληψη του εργοταξιακού χώρου) στο Σταθμό Ευκλείδη ενώ το ίδιο πρόκειται να συμβεί και με το Σταθμό Φλέμινγκ τις επόμενες μέρες. Στο Σταθμό Πανεπιστήμιο έχουν ξεκινήσει οι παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας ενώ συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες του Σταθμού Αγία Σοφία. Σε πιο προχωρημένο στάδιο είναι οι Σταθμοί Σιντριβάνι και Βενιζέλος αφού εκεί λαμβάνουν χώρα οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες.
Πριν μερικές μέρες έφτασαν με σημαντική καθυστέρηση τα πρώτα τμήματα του δεύτερου Μετροπόντικα που θα σκάψει τα τούνελ. Μετατέθηκε χρονικά για το καλοκαίρι η έναρξη του σημαντικότερου γεγονότος που είναι η διάνοιξη των δύο σηράγγων.
Πληροφορίες της στιγμής
Ως γνωστό το Μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει δυο δίδυμες σήραγγες για λόγους ασφάλειας και όλοι οι Σταθμοί θα είναι με κεντρική αποβάθρα και πλαγίως οι διαδρομές των τρένων. Η μεγαλύτερη καινοτομία του Μετρό είναι η τοποθέτηση θυρών στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο με την άφιξη του τρένου και θα μηδενίσει κάθε ατύχημα ή απόπειρα εντός των Σταθμών.
Με την ολοκλήρωση του θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη (έστω και μικρό) και οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι (ο οδηγός θα είναι συνοδός) και όλοι κλιματιζόμενοι.
Στα τέλη του 2012 προγραμματίζεται και η έναρξη των δρομολογίων που θα ενώνει υπόγεια τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με την Νέα Ελβετία.
Οι επεκτάσεις τώρα, αυτή προς Καλαμαριά αναμένεται να προκηρυχτεί(;;) ενώ άγνωστο είναι τι θα γίνει με την επέκταση προς Σταυρούπολη.
***Οι σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης γίνονται διπλές γιατί οι νέοι κανόνες ασφάλειας της ΕΕ το απαιτούν. Η Αθήνα έχει 4 σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (Αιγάλεω, Εθνική Άμυνα, Άγιος Δημήτριος και Μοναστηράκι) και δεν σχετίζονται με σαθρά εδάφη αλλά περισσότερο για λειτουργικούς λόγους - όλοι είναι ή ήταν τερματικοί σταθμοί-.
Οι τεχνολογίες σήμερα αντιμετωπίζουν τα σαθρά εδάφη με διάφορους τρόπους και ο κυριότερος είναι η κατασκευή με ανοιχτά ορύγματα και η χρήση συμβατικών μεθόδων. Εκεί που ο Μετροπόντικας δηλαδή είναι επικίνδυνο να λειτουργήσει. Σαφέστατα όμως δεν έχουν να κάνουν με τη χρήση 1 ή 2 Μετροποντίκων. Η Θεσσαλονίκη όπως και η Αθήνα έχει σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και αυτό ενδέχεται να καθυστερήσει την πρόοδο των εργασιών (πράγμα που απευχόμαστε βέβαια).
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει 2 ξεχωριστές σήραγγες ,ο λόγος όμως δεν έχει να κάνει με την ασφάλεια αλλά με κατασκευαστικά ζητήματα.
το υπέδαφος της Θεσσαλονίκης είναι πολύ πιο σαθρό απο αυτό των αθηνών, ως εκ τούτου η διαμόρφωση μεγάλης διαμέτρου σήραγγας (για ταυτόχρονη διέλευση 2 σηρμών) είναι αντιοικονομική και εγέιρει θέμα επιφανειακών καθιζήσεων.Το αυτό συμβαίνει και για την κενρική αποβάθρα.Η διανοιξη σταθμού με αποβάθρες εκαττέρωθεν των γραμμών απαιτεί μεγαλύτερο οριζόντιο άνοιγμα.Η κατάσταση αυτή στην αθήνα απαντάτε στο σταθμό 'Μοναστηράκι' όπου λόγω σαθρού υποβάθρου υπάρχει κεντρική αποβάθρα.
Δημοσίευση σχολίου