Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Μετρό Θεσσαλονίκης: γεμίζει με εργοτάξια

Σχεδόν 2 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα εργοτάξια πλέον έχουν κατακλύσει σχεδόν την πόλη. Ξεκίνησαν οι προκαταρκτικές εργασίες (κατάληψη του εργοταξιακού χώρου) στο Σταθμό Ευκλείδη ενώ το ίδιο πρόκειται να συμβεί και με το Σταθμό Φλέμινγκ τις επόμενες μέρες. Στο Σταθμό Πανεπιστήμιο έχουν ξεκινήσει οι παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας ενώ συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες του Σταθμού Αγία Σοφία. Σε πιο προχωρημένο στάδιο είναι οι Σταθμοί Σιντριβάνι και Βενιζέλος αφού εκεί λαμβάνουν χώρα οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες.
Πριν μερικές μέρες έφτασαν με σημαντική καθυστέρηση τα πρώτα τμήματα του δεύτερου Μετροπόντικα που θα σκάψει τα τούνελ. Μετατέθηκε χρονικά για το καλοκαίρι η έναρξη του σημαντικότερου γεγονότος που είναι η διάνοιξη των δύο σηράγγων.
Πληροφορίες της στιγμής
Ως γνωστό το Μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει δυο δίδυμες σήραγγες για λόγους ασφάλειας και όλοι οι Σταθμοί θα είναι με κεντρική αποβάθρα και πλαγίως οι διαδρομές των τρένων. Η μεγαλύτερη καινοτομία του Μετρό είναι η τοποθέτηση θυρών στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο με την άφιξη του τρένου και θα μηδενίσει κάθε ατύχημα ή απόπειρα εντός των Σταθμών.
Με την ολοκλήρωση του θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη (έστω και μικρό) και οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι (ο οδηγός θα είναι συνοδός) και όλοι κλιματιζόμενοι.
Στα τέλη του 2012 προγραμματίζεται και η έναρξη των δρομολογίων που θα ενώνει υπόγεια τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με την Νέα Ελβετία.
Οι επεκτάσεις τώρα, αυτή προς Καλαμαριά αναμένεται να προκηρυχτεί(;;) ενώ άγνωστο είναι τι θα γίνει με την επέκταση προς Σταυρούπολη.
***Οι σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης γίνονται διπλές γιατί οι νέοι κανόνες ασφάλειας της ΕΕ το απαιτούν. Η Αθήνα έχει 4 σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (Αιγάλεω, Εθνική Άμυνα, Άγιος Δημήτριος και Μοναστηράκι) και δεν σχετίζονται με σαθρά εδάφη αλλά περισσότερο για λειτουργικούς λόγους - όλοι είναι ή ήταν τερματικοί σταθμοί-.
Οι τεχνολογίες σήμερα αντιμετωπίζουν τα σαθρά εδάφη με διάφορους τρόπους και ο κυριότερος είναι η κατασκευή με ανοιχτά ορύγματα και η χρήση συμβατικών μεθόδων. Εκεί που ο Μετροπόντικας δηλαδή είναι επικίνδυνο να λειτουργήσει. Σαφέστατα όμως δεν έχουν να κάνουν με τη χρήση 1 ή 2 Μετροποντίκων. Η Θεσσαλονίκη όπως και η Αθήνα έχει σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και αυτό ενδέχεται να καθυστερήσει την πρόοδο των εργασιών (πράγμα που απευχόμαστε βέβαια).

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει 2 ξεχωριστές σήραγγες ,ο λόγος όμως δεν έχει να κάνει με την ασφάλεια αλλά με κατασκευαστικά ζητήματα.
το υπέδαφος της Θεσσαλονίκης είναι πολύ πιο σαθρό απο αυτό των αθηνών, ως εκ τούτου η διαμόρφωση μεγάλης διαμέτρου σήραγγας (για ταυτόχρονη διέλευση 2 σηρμών) είναι αντιοικονομική και εγέιρει θέμα επιφανειακών καθιζήσεων.Το αυτό συμβαίνει και για την κενρική αποβάθρα.Η διανοιξη σταθμού με αποβάθρες εκαττέρωθεν των γραμμών απαιτεί μεγαλύτερο οριζόντιο άνοιγμα.Η κατάσταση αυτή στην αθήνα απαντάτε στο σταθμό 'Μοναστηράκι' όπου λόγω σαθρού υποβάθρου υπάρχει κεντρική αποβάθρα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα