Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Νέα μόδα! Περικοπές και αναβολές έργων

Στην Ελλάδα όλα αυτά τα τελευταία χρόνια έχουμε ακούσει για δεκάδες μεγάλα έργα. Κάποια από αυτά υλοποιούνται και πετσοκόβονται, κάποια αναβάλλονται, κάποια καταργούνται και κάποια απλώς ξεχνιούνται. Προσπαθούμε να πείσουμε τους εαυτούς μας ότι είμαστε μια μικρή χώρα στην Ευρώπη άρα δεν πρέπει να έχουμε προσδοκίες μεγάλες κλπ κλπ
Πειράζει να διαφωνήσω; Από πλευράς έκτασης αν εξαιρέσουμε μεγάλες χώρες της Ευρώπης όπως η Γαλλία, η Γερμανία η Ισπανία κλπ είμαστε κάπου στη δεύτερη δεκάδα. Γνωρίζετε ότι η Ελλάδα έχει την ίδια έκταση με την Αγγλία; -όχι τη Μεγάλη Βρετανία- ή ότι η Ολλανδία και το Βέλγιο έχουν έκταση όσο η Πελοπόννησος;
Από πλευράς πληθυσμού το ίδιο. Η Ελλάδα έχει παρόμοιο πληθυσμό με την Τσεχία την Πορτογαλία την Ουγγαρία και μεγαλύτερο πληθυσμό από τη Σουηδία την Αυστρία και διπλάσιο σχεδόν από την Ελβετία και την Δανία.
'Άρα η πιπίλα της μικρής χώρας στην Ευρώπη μάλλον πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να αποκτήσουμε την αυτοπεποίθηση της ισχυρής χώρας με ισχυρή οικονομία και δυναμικούς στόχους.
Η εξέλιξη των υποδομών είναι ακόμα ελλιπής σε σχέση με πολλές χώρες της Ευρώπης, ακόμα και ανατολικές. Νομίζω ότι θα έπρεπε να συμπληρώνουμε έργα και όχι να περικόπτουμε ή να αναβάλουμε επ αόριστον κάποια άλλα.
Αυτή την περίοδο έχουμε αρχίσει να έχουμε ολόκληρη λίστα με έργα που κόβονται η αναβάλλονται.
Πρώτο και καλύτερο είναι αυτό της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης που μάλλον μένει ..κάτω από τη θάλασσα από τις αντιδράσεις και τις συνεχόμενες ενστάσεις στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας).
Από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού αυτή προς Ραφήνα μάλλον θα μείνει όνειρο και μαζί της και η επέκταση του Προαστιακού που χρειάζεται την υποδομή της Αττικής Οδού για να γίνει.
Πετσοκομμένα
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και αυτός μάλλον θα είναι ένας εξαιρετικός ... χάρτης για να βλέπουμε την Ελλάδα γιατί ράγες δεν προβλέπονται. Θα γίνουν μάλλον κάποια τμήματα όπως το Καλαμπάκα- Κοζάνη και Καλαμπάκα- Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα (μέχρι νεωτέρας και αυτά).
Το Μετρό στην επέκταση του Πειραιά σε λίγο θα γιορτάσει τα δεύτερα γενέθλια από ...την έναρξη του διαγωνισμού με κομμένο το Σταθμό Ευαγγελίστρια και να ψάχνουμε ακόμα για τον ανάδοχο.
Η επέκταση στη Θεσσαλονίκη του Μετρό για Καλαμαριά ακόμα περιμένουμε κάποια νέα για αυτό το έργο που αρχικά θα ήταν έτοιμο μαζί με την βασική γραμμή (είπατε κάτι;;;).
Το Μητροπολιτικό Πάρκο αφού θα περάσει από τα σαράντα κύματα μάλλον και αυτό θα είναι πετσοκομμένο αφού θέλουμε να χτίσουμε 1000 στρέμματα στην ...αραιοκατοικημένη Αθήνα.
Τα εξαφανισμένα
Επίσης το Τραμ της Λάρισας που προβλέπεται για τους Μεσογειακούς είναι ..άφαντο και κανείς δεν ξέρει τίποτα.
Κάποιοι κόμβοι επίσης στην Κηφισίας στο Χαλάνδρι εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας μετά το 2004.
Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι μυστικό αφού δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση για την τύχη του.
Όπως καταλαβαίνετε φίλοι μου αν είχα όρεξη θα έγραφα 2-3 σελίδες με πολλά παραδείγματα αλλά να μην σας κουράζω κιόλας.
Απλά θα ήθελα ως πολίτης να βγει κάποιος και να πει: το τάδε έργο το κόβουμε για αυτό και αυτό το λόγο, αυτό το ακυρώνουμε για αυτό το λόγο και αυτό το αναβάλουμε για τον τάδε λόγο, όπως βγαίνουν για να εξαγγείλουν ένα έργο ή να το ανακοινώσουν.
Κακό είναι; Μάλλον

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Asxeto: File mou mhpws boreis na 3anakoita3eis to blog sou? Den einai dynath h dhmosieysh sxoliwn ektos ean pathseis to koumpi ths wras. Eyxaristw

Agg3los είπε...

Οι μεγαλοι αυτοκινητοδρομοι και σιδηροδρομοι δεν ακυρωνονται :αυτο έχει σημασια....

Ανώνυμος είπε...

τό χωροταξικό μιλάει για τα λιμανια της ραφήνας και του λαυρίου σχετικά με τον νέο ρόλο που καλούνται να παίξουν "ανακουφίζοντας" τον πειραιά....πως όμως θα γίνει αυτό εάν η αττική οδός δεν φτάνει μέχρι τα δύο αυτά λιμάνια...? δεν είναι αντιφατικό...??

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα