Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 4 Μαρτίου 2008

ΗΣΑΠ όπως λέμε... Μετρό!!

Μετά από πολλές περιπέτειες και άδοξων διαγωνισμών επιτέλους έληξε ένα σήριαλ που είχε κρατήσει 3 χρόνια. Με χτεσινό δελτίο τύπου ο ΗΣΑΠ ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ έναντι 79εκατομυρίων € για την ανακαίνιση όλης της υποδομής της γραμμής από το Φάληρο μέχρι την Κηφισιά. Ενημερώνουμε ότι δεν περιλαμβάνεται το τμήμα Φάληρο-Πειραιά το οποίο προβλέπει βύθιση των γραμμών σε υπόγειες προκειμένου από πάνω να περάσει το Τραμ και είναι αντικείμενο άλλου διαγωνισμού.
24 χιλιόμετρα ξύλινης γραμμής θα ξηλωθούν και στη θέση τους θα τοποθετηθεί οπλισμένο σκυρόδεμα και από πάνω οι νέες γραμμές. Αυτό θα μετατρέψει σύμφωνα με τους υπευθύνους τον Ηλεκτρικό σε ..Μετρό!
Η χρονοαπόσταση μεταξύ Κηφισιάς-Πειραιά θα μειωθεί από 60 λεπτά σε 45 (15 λεπτά γρηγορότερα) και η ταχύτητα θα μπορεί να φτάνει τα 80χλμ/ ώρα, οι συρμοί θα μπορούν να διέρχονται ανά 2,5 λεπτά τις ώρες αιχμής και ο θόρυβος θα μειωθεί κατά πολύ από τον σημερινό όντως εκνευριστικό τρόπο που κινούνται οι συρμοί.
Επίσης η εργολαβία περιλαμβάνει και την ανακαίνιση της σήραγγας μεταξύ Μοναστηρακίου και Ομόνοιας η οποία μετράει σχεδόν ένα αιώνα.
Όλα αυτά προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε 1,5χρόνο δηλαδή τον Αύγουστο -Σεπτέμβριο του 2009.
Να μην ξεχνάμε ότι ο Ηλεκτρικός (Γραμμή 1) έχει στο σύνολο των συρμών κλιματισμό σε αντίθεση με το Μετρό που ούτε τα μισά τρένα δεν κλιματίζονται.
Επίσης ο διαγωνισμός από Φάληρο έως Πειραιά με την προσθήκη ενός νέου Σταθμού, που θα ονομαστεί Καμίνια αναμένεται να ολοκληρωθεί με την ανάδειξη αναδόχου το 2009 και ολοκλήρωση (λέμε τώρα) στα τέλη του 2010.
***Όταν λέμε ταχύτητα 80χλμ/ωρα εννοούμε ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ο συρμός μεταξύ των Σταθμών. Είναι λάθος ο υπολογισμός του φίλου στο σχόλιο διότι ο συρμός σταματάει σε κάθε Σταθμό, δεν κάνει απευθείας το δρομολόγιο από τον Πειραιά στη Κηφισιά. Το ίδιο ισχύει για όλα τα ΜΜΜ με στάσεις. Η υπογειοποίηση θα γίνει ταυτόχρονα με την επέκταση του Τραμ που θα περνά ΠΑΝΩ από τις γραμμές του Ηλεκτρικού.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά διαρκεί 51 λεπτά και έχει μήκος 25,6 χιλιόμετρα. Δηλαδή, η τρέχουσα μέση ταχύτητα είναι 30 km/h.

Αν η διαδρομή μετά το τέλος των εργασιών διαρκεί 44-45 λεπτά, τότε ανεβαίνουμε στα 34-35 km/h. Πιστεύω ότι επιβάλλεται να προσεγγιστούν τα *περίπου* 40 km/h που είναι η μέση ταχύτητα του μετρό, δηλαδή η διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά να καλύπτεται σε 38-40 λεπτά.

Ανώνυμος είπε...

Επίσης, γράφεις: "Ενημερώνουμε ότι δεν περιλαμβάνεται το τμήμα Φάληρο-Πειραιά το οποίο προβλέπει βύθιση των γραμμών σε υπόγειες προκειμένου απο πάνω να περάσει το Τραμ και είναι αντικείμενο άλλυ διαγωνισμού."

Είχα την εντύπωση ότι αυτό το σχέδιο θάφτηκε και ότι στην τελική πρόταση το τραμ θα μοιράζεται τη δεξιά λωρίδα του οδοστρώματος της λεωφόρου Α.Παπανδρέου (Ομ.Σκυλίτση / Μ.Ασίας) και δεν θα περνάει πάνω από τις βυθισμένες γραμμές του ΗΣΑΠ. Τι ισχύει τελικά;

Ανώνυμος είπε...

Σχετικά με το σχόλιο σου:
"Όταν λέμε ταχύτητα 80χλμ/ωρα εννοούμε ταχύτητα που μπορει να αναπτύξει ο συρμός μεταξύ των Σταθμών. Ειναι λάθος ο υπολογισμός του φίλου στο σχόλιο διότι ο συρμός σταματάει σε κάθε Σταθμό, δεν κάνει απευθείας το δρομολόγιο απο τον Πειραιά στη Κηφισιά."

Με όλο το σεβασμό, δεν μίλησα για την τελική ταχύτητα των συρμών, αλλά για τη μέση. Ξαναδιάβασε προσεκτικότερα τα σχόλια μου σε παρακαλώ.

Το μετρό της Αθήνας έχει _μέση_ ταχύτητα περίπου 40 km/h. Ο ΗΣΑΠ έχει σήμερα _μέση_ ταχύτητα περίπου 30 km/h. Είναι παράλογο μετά την αναβάθμιση της γραμμής να ζητάω την εξίσωση της ταχύτητα των δύο μέσων;

Σήμερα ο ΗΣΑΠ κάνει το δρομολόγιό του σε 51 λεπτά, όχι σε 60. Αν σε 2 χρόνια το ίδιο δρομολόγιο το κάνει σε 45 λεπτά, τότε η μέση ταχύτητα θα ανέβει από τα 30 km/h στα 34-35 km/h. Καλό αλλά δεν με ικανοποιεί απόλυτα κι αυτό γιατί με εξαίρεση ίσως το τμήμα Θησείο-Μοναστηράκι που οι σταθμοί είναι υπερβολικά κοντά, δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να υπολείπεται σε ταχύτητα ο ΗΣΑΠ σε σύγκριση με το μετρό.

Do I make myself clear now? :)

Ανώνυμος είπε...

Kai pos mporei na einai kapoios toso sigouros oti i mesi tahitita tou Metro einai 40 km/h? Mporei na einai kai ligotero...

Episis i _mesi_ apostasi ton stathmon tou ISAP einai mikroteri apo afti tou Metro. Des kai monos sou sto www.ametro.gr/files/images/map_athensSM.jpg

"Καλό αλλά δεν με ικανοποιεί απόλυτα..."

Pare to elikoptero sou kai ase tous allous na pane me ton ISAP...

Ανώνυμος είπε...

αν οι μισοι συρμοί σταματάγαν στις μονές στάσεις και οι υπόλοιποι μισοί σταματάγαν στις ζυγές τότε δεν θα είχαμε μεγάλη αύξηση στην συνολική μέση ταχύτητα του μέσου; Οι συρμοί θα μπορούσαν να βαφτούν με διαφορετικό χρώμα για να ξεχωρίζουν..

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα