Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2008

Σχόλιο: Η Αθήνα του μέλλοντος μας

Σε αυτή τη μεγαλούπολη -την μεγαλύτερη των Βαλκανίων- ζουν και εργάζονται περίπου 4,5 εκατομμύρια πολιτών. Κάθε χρόνο την επισκέπτονται και μερικά εκατομμύρια Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.
Δυστυχώς η Αθήνα ο Πειραιάς και τα Προάστια τους δεν χτίστηκαν για να φιλοξενήσουν τέτοιο μέγεθος πληθυσμού. Η ρυμοτομία σχεδόν όλων των περιοχών που αποτελούν την Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας είναι απαγορευτική για την παρουσία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων και η ανεξέλεγκτη δόμηση έχει φέρει την Αθήνα στα όρια του κυκλοφοριακού χάους.
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχουν ξεκινήσει έργα τα οποία ξεκίνησαν και απέδωσαν αλλά σιγά -σιγά κορέστηκαν και μάλιστα σε χρονικό διάστημα πολύ πιο σύντομο από αυτό που προέβλεπαν οι ειδικοί.
Σήμερα η Αθήνα διαθέτει κλειστούς Αυτοκινητόδρομους όπως ο Κηφισός η Λεωφόρος Συγγρού και φυσικά η Αττική Οδός που ενώνει την Ελευσίνα με τα Βόρεια Προάστια τα Ανατολικά τα Μεσόγεια και το Νέο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα.
Σήμερα η πόλη διαθέτει 3 γραμμές Μετρό με 58 Σταθμούς 2 διαδρομές Τραμ 26 χιλιομέτρων και 2 γραμμές Προαστιακού συνολικού μήκους 140 χιλιομέτρων περίπου. Τα πάρκα πρασίνου είναι περιορισμένα και τα περισσότερα μη προσβάσιμα και ελκυστικά στους περισσότερους κατοίκους αυτής της πόλης όπως το Πεδίον του Άρεως.
Αν η Αθήνα είχε 1,5 εκατομμύριο κατοίκους τότε θα ήταν μια ιδανική πόλη με υπεραρκετούς συνδυασμούς μετακίνησης. Με δεδομένη όμως την ύπαρξη 4,5 εκατομμυρίων κατοίκων και 2,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων βρισκόμαστε σε μια πραγματικότητα οδυνηρή για την καθημερινότητα για καθένα από μας.
Τι γίνεται λοιπόν και δεν καλύπτουμε το σύνολο των αναγκών της πόλης για να διορθωθεί το τεράστιο αυτό πρόβλημα ;
Μέτρα με τη μορφή ασπιρίνης και με μικρό αποτέλεσμα είναι η συνήθης πρακτική. Μικρές επεκτάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς λίγοι Σταθμοί ανταπόκρισης έλλειψη πραγματικών κινήτρων για την εγκατάλειψη του ι.χ.
Το χειρότερο από όλα είναι η απίστευτη απόσταση μεταξύ απόφασης λήψης μέτρων και τελικής απόδοσης τους στους Αθηναίους.
Η Αττική Οδός έχει ήδη κορεστεί και περιμένει την νέα γενιά επεκτάσεων. Πότε αυτές θα είναι έτοιμες; το 2015 και βλέπουμε.
Το Μέτρο που ξεκίνησε κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 90 το 2008 (περίπου 17-18 χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών έχει αναπτυχθεί ένα δίκτυο μόλις 2 γραμμών με 27 Σταθμούς.
Το Μητροπολιτικό Πάρκο που προβλέπεται στο Ελληνικό συζητείται από το 2001 και ακόμα κανένας δε γνωρίζει αν θα γίνει.
Αν δεν επιταχυνθούν οι διαδικασίες λυπάμαι αλλά καθετί που θα προστίθεται στην κυκλοφορία θα αποφέρει απλώς απειροελάχιστες βελτιώσεις στην καθημερινότητα των μετακινήσεων.
Τι θέλουμε
Το κυκλοφοριακό δε λύνεται με ημίμετρα. Συνολική λύση μόνο θα φέρει λύση του σημερινού προβλήματος.
Οι Αυτοκινητόδρομοι πρέπει να ολοκληρωθούν και να υπάρχει επαφή σε όλες τις περιοχές της Αθήνας. Επέκταση και ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης. Μετατροπή της Λεωφόρου Αθηνών σε αυτοκινητόδρομο στα πρότυπα της Λεωφόρου Συγγρού. Κομβοποίηση σε τμήματα της παραλιακής, της Λ. Κηφισίας , Λ. Μεσογείων, επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης και την παραλιακή αλλά και τη Ραφήνα και υπογειοποίηση του τμήματος Μεταμόρφωση - Δ. Πλακεντίας.
Το Μετρό πρέπει να επεκταθεί τάχιστα προς Πειραιά, Ίλιον, Γλυφάδα, Άγιο Στέφανο να πραγματοποιηθεί η Γραμμή 4 Γαλάτσι- Αθήνα- Μαρούσι, να ξεκινήσει νέα γενιά επεκτάσεων από Πειραιά προς Ελληνικό κλάδος από Κορυδαλλό προς Κερατσίνι η παλιά γραμμή του ΣΠΑΠ να γίνει κλάδος Μετρό τουλάχιστον μέχρι το Καματερό, επέκταση της γραμμής 3 προς Βριλήσσια και της γραμμής 4 προς Πεύκη.
Τραμ που να λειτουργεί συμπληρωματικά με δίκτυο τουλάχιστον 100 χιλιομέτρων που να φτάνει στον Πειραιά τις συνοικίες του την Αθήνα και τις συνοικίες της , επέκταση προς Βόρεια Προάστια και παραλιακά μέχρι τη Βάρκιζα αλλά και ένωση με το Μητροπολιτικό Πάρκο και ενδεχομένως στα Νοτιοανατολικά Προάστια.
Να γίνει το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού αλλά και δημιουργία νέων σε υποβαθμισμένες περιοχές όπως το Φάληρο, τα Δυτικά Προάστια και τα Ανατολικά (Γουδί).
Για να γίνει η Αθήνα όπως την ονειρευόμαστε: η Αθήνα του μέλλοντος ΜΑΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα