Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται. Ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης (31-05-07) αρχίζει επιτέλους η περίοδος κατασκευής. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο Αυτοκινητόδρομο καθώς δεν θα ακολουθεί τη σημερινή χάραξη. Το μήκος του δρόμου είναι 175χλμ (ενώ η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται συνολικά 233χλμ). Το σημείο εκκίνησης είναι στον Μαλλιακό Κόλπο λίγο πριν την πόλη της Λαμίας και θα διασχίζει κάθετα σχεδόν την χώρα περνώντας από Δομοκό, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό στο σημείο Παναγιά Γρεβενών.
Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος θα αλλάξει την εικόνα των μεταφορών καθώς θα παρέχει πολλές εναλλακτικές διαδρομές από την Ήπειρο και την Δυτική Μακεδονία από και προς τη Στερεά μέσω αυτού του δρόμου. Θα βγάλει από την απομόνωση πολλές περιοχές της χώρας και θα παρέχει ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση καθώς θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση + λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).
Η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η Hellenic Autopistas η οποία θα διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Το μόνο έτοιμο τμήμα από το δημόσιο είναι ο Μαλλιακός Κόλπος ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωτικά έως τα τέλη του 2010.
Οι υπόλοιπες δεσμευτικές (υποθετικά;) προθεσμίες του έργου είναι οι παρακάτω:
24 Μήνες ΠΑΘΕ-Σύνδεση με Ε.Ο Λαμία-Καρπενήσι (ΙΟΥΝΙΟΣ 2010)
45 Μήνες Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία (ΜΑΡΤΙΟΣ 2012)
66 Μήνες: Παράδοση όλου του αυτοκινητόδρομου (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013).
Συνολικά ο Αυτοκινητόδρομος θα περιλαμβάνει 23 Α/Κ, Σήραγγες διπλού μήκους 10χλμ, Cut & Cover 620M, Γέφυρες 2,5χλμ, Κοιλαδογέφυρες 6,3χλμ.
Τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Θεσσαλίας , Μακεδονίας και εμμέσως Ηπείρου θα ενωθούν για πρώτα φορά μεταξύ τους με ένα αυτοκινητόδρομο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών ενώ οι Νομοί που θα ωφεληθούν ιδιαίτερα θα είναι οι Φθιώτιδας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Γρεβενών.
Φυσικά με την ολοκλήρωση του εξασφαλίζεται και ταχεία σύνδεση με τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας βοηθώντας σημαντικά και στον τομέα του Εμπορίου, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Πολιτισμού και Υγείας.
*Απαντήσεις σε ερωτήματα: Η απόσταση Παναγιάς και Γρεβενών είναι περίπου 30χλμ. Το έργο καθυστέρησε περίπου 1 χρόνο γιατί ήταν απαραίτητη η έγκριση από την ΕΕ για την χρηματοδότηση και από το Ελληνικό κράτος για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Ξέρετε μήπως να μου πείτε ποια είναι η απόσταση μεταξύ της απόληξης του αυτοκινητόδρομου στο νομό Γρεβενών(στην Παναγιά)και της πόλης των Γρεβενών;
Γιατί καθυστέρησε ένα χρόνο η κατασκευή? Ενστάσεις?
Και όταν λέμε ξεκιναέι, έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια ή όχι ακόμα?
Ευχαριστώ
φιλε μου επειδη περνω συνεχεια απο το σημειο τιποτα δεν εχει εγκατασταθει ακομα....εδω δεν εχουν φτιαξει τους βασικους κομβους του οσε και του μαλιακου...βασικα τα εχουν μπλεξει λιγο σε εκεινο το σημειο γιατι δεν ξερουν απο που θα αρχισει επιτελουσ ο δυτικος αξονασ
Δυστυχώς και αυτό το έργο καθυστερεί να αρχίσει και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ έχει υπογρααφεί η σύμβαση από τον Απρίλιο του 2007 και αρχικά είχαν πει το ΥΠΕΧΩΔΕ και η κοινοπραξία (Τέρνα και Ισπανοί) έναρξη των εργασιών τον Οκτώβριο του 2007, μέχρι και σήμερα δεν έχουν απ'όσο γνωρίζω εγκατασταθεί ούτε τα εργοτάξια.
Υ.Γ Όσοι φίλοι blogers είναι από τις περιοχές που θα περάσει ο δρόμος και έχουν εικόνα, ας μας πούν αν έχει αρχίσει να κινείται κάτι γύρω από το έργο.
Έμαθα σήμερα στο www.ota.gr ότι ο δήμαρχος Καρδίτσας είχε συνάντηση με εκπρόσωπο της αναδόχου κοινοπραξίας και αποφάσισαν να συνεργαστούν κατά την διάρκεια τ κατασκευής του έργου.Το ζουμί της υπόθεσης αυτής είναι ότι ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας(Τέρνα και Ισπανοί) είπε ότι η προθεσμία των 66 μηνών που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου άρχισε να μετρά από τις 30 Μαρτίου και μετά.
Έχουν δηλαδή ήδη συμπληρωθεί 3 μήνες από τότε που ενεργοποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης και το έργο ακόμα από έχω πληροφορηθεί δεν έχει αρχίσει να κατασκευάζεται.Έχοντας μάλιστα υπόψην ότι η Ιονία Οδός(Αντίρριο-Ιωάννινα)ενεργοποιήθηκε από τον περασμένο Δεκέμβριο και ότι σύμφωνα με δηλώσεις Σουφλιά κατά την πρόσφατη περιοδία του στην Εγνατία θα αρχίσει η κατασκευή της το φθινόπωρο,καταλαβαίνω ότι και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας θα ξεκινήσει και αυτός ίσως το φθινόπωρο,οπότε όπως είχα πεί και σε σχολιό μου στις 12 Ιουνίου η καθυστέρηση θα φθάσει σχεδόν τον 1 χρόνο από αυτό που είχαν ανακοινώσει αρχικά το ΥΠΕΧΩΔΕ και η ανάδοχος κοινοπραξία,δηλαδή Οκτώβριος του 2007.
Δημοσίευση σχολίου