Ο Προαστιακός Αθήνας μεγαλώνει με πολύ αργούς ρυθμούς. Οι γενικότερες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα έργα της χώρας μας έχουν επηρεάσει και την εξέλιξη της ανάπτυξης και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας. Οι γραμμές του Προαστιακού χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες: τις γραμμές εκτός Αττικής και τις γραμμές εντός Αττικής.
Γραμμές εκτός Αττικής
Η επέκταση προς Θήβα πιθανόν να είναι η πρώτη επέκταση που θα τεθεί σε λειτουργία καθώς απομένει η ηλεκτροκίνηση της διπλής Γραμμής η οποία θα κινείται πάνω στις ράγες του δικτύου του ΟΣΕ. Αυτό αναμένεται να γίνει στο τέλος τους έτους ή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2009.
Η γραμμή προς Χαλκίδα είναι υπό κατασκευή και μέχρι την Οινόη θα είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη και από κει μέχρι το τέρμα στη Χαλκίδα θα είναι μονή. Η ολοκλήρωση της γραμμής προβλέπεται την Άνοιξη του 2009 (1 έτος καθυστέρηση).
Η γραμμή της Πελοπονήσσου προχωρά και η επέκταση προς Ξυλόκαστρο είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η ολοκλήρωση του το 2011 με ένα έτος καθυστέρηση και εδώ. Η γραμμή φυσικά θα είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη ενώ ακολούθως η γραμμή θα καταλήξει στην Πάτρα. Τα έργα είναι ήδη υπό κατασκευή μέχρι τη Ροδοδάφνη (Αίγιο). Τα υπόλοιπα 15 χιλιόμετρα αναμένεται και αυτά να δημοπρατηθούν σύντομα. Το σύνολο των έργων θα είναι έτοιμο το 2014.
Γραμμές Αττικής
Η βασική γραμμή στην περιοχή του Δήμου της Αθήνας και μήκους 1,8χλμ είναι υπό σκέψη να γίνει υπόγεια αλλά ακόμα καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί. Μετά την Αθήνα οι γραμμές από 2 γίνονται 4 για να εξυπηρετούνται περισσότερα τρένα ταυτόχρονα τόσο του ΟΣΕ όσο και του Προαστιακού και είναι υπό κατασκευή εδώ και 4 χρόνια.
Ο Αριστερός διάδρομος θα είναι έτοιμος το Καλοκαίρι του 2009 ενώ ο δεξιός διάδρομος θα είναι έτοιμος ένα χρόνο αργότερα (2010).
Επίσης θα προστεθούν και οι Σταθμοί Θυμαράκια, Άγιοι Ανάργυροι, Πύργος Βασιλίσσης, Λυκότρυπα, ΣΚΑ. Εντός του 2008 αναμένεται και η παράδοση του σταθμού Μεταμόρφωση στην διαδρομή προς Αεροδρόμιο.
Στην Ανατολική Αττική μελετώνται 2 επεκτάσεις:
Η γραμμή προς Λαύριο μετά το Κορωπί έχει ολοκληρώσει ήδη τις πρώτες μελέτες και η δημοπράτηση αναμένεται το 2010 με σκοπό να είναι έτοιμη το 2014 (1 έτος καθυστέρηση).
Η γραμμή προβλέπεται διπλή και ηλεκτροκινούμενη στα 28χλμ ενώ στα τελευταία 3 θα είναι μονή. Οι σταθμοί που προβλέπεται να λειτουργήσουν είναι οι: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο, Λιμάνι Λαυρίου.
Τέλος σχεδιάζεται και η επέκταση προς Ραφήνα που είναι και η πιο σημαντική αφού στην Ανατολική Αττική μένουν εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών, ενώ το Καλοκαίρι το νούμερο αυτό πολλαπλασιάζεται. Σε επίπεδο προμελέτης βρίσκεται αυτή η επέκταση που όμως έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα. Θα κινείται εντός της Αττικής Οδού και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει είτε ταυτόχρονα με την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είτε μετά την κατασκευή του. Η γραμμή θα είναι διπλή και ηλεκτροκινούμενη ενώ το χρονοδιάγραμμά μας πάει τουλάχιστον πολύ πίσω -από το 2014 ίσως ακόμα και το 2016-. Η γραμμή είναι μικρότερη σε μήκος από αυτή του Λαυρίου αλλα σκοντάφτει πάνω στην Αττική Οδό. Εδώ οι εξελίξεις θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες.
Οι γραμμές που θα λειτουργούν μετά το τέλος των έργων αυτών θα είναι (με αφετηρία τον Πειραιά και την Αθήνα) προς:
-Αεροδρόμιο
-Ξυλόκαστρο (Πάτρα)
-Θήβα
-Χαλκίδα
-Λαύριο
-Ραφήνα
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Δεν υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσει ο προαστιακός. Την ώρα που ο κ. Σουφλιάς σκέφτεται να επιδοτήσει την απόσυρση παλιών αυτοκινήτων, ο σιδηρόδρομος μαραζώνει. Ειδικά οι σταθμοί του προαστιακού, εκτός Αθήνας, είναι μακριά από τα κέντρα των οικισμών και απαιτούν πρόσβαση με αυτοκίνητο.
Σωστά χαρακτηρίζεις την γραμμή για την Ραφήνα ως υψηλής προτεραιότητας. Σκέψου άν δεν είχε καταργηθεί η γραμή του Λαυρίου πριν από 50 χρόνια και άν έγκαιρα η γραμμή προς Ραφήνα είχε κατασκευαστεί σαν παρακλάδι της υπάρχουσας... Δεν θα ήταν ένας καταχτημένος σοβαρός παράγοντας ποιότητας ζωής για τους κατοίκους του ραγδαία καταστρεφόμενου Αττικού χώρου εκτός λεκανοπεδίου;
Δεν είναι γκρίνια. Είναι απλή διαπίστωση οτι τα πάντα στον τόπο αυτό γίνονται με την λογική του Επιμηθέα με δυσβάσταχτο οικονομικό αλλά και κοινωνικό και ατομικό κόστος...
Δημοσίευση σχολίου