Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 24 Μαΐου 2008

Προαστιακός Αθήνας: Μετά το 2014 σε Λαύριο κ Ραφήνα

Ο Προαστιακός Αθήνας μεγαλώνει με πολύ αργούς ρυθμούς. Οι γενικότερες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα έργα της χώρας μας έχουν επηρεάσει και την εξέλιξη της ανάπτυξης και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας. Οι γραμμές του Προαστιακού χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες: τις γραμμές εκτός Αττικής και τις γραμμές εντός Αττικής.
Γραμμές εκτός Αττικής
Η επέκταση προς Θήβα πιθανόν να είναι η πρώτη επέκταση που θα τεθεί σε λειτουργία καθώς απομένει η ηλεκτροκίνηση της διπλής Γραμμής η οποία θα κινείται πάνω στις ράγες του δικτύου του ΟΣΕ. Αυτό αναμένεται να γίνει στο τέλος τους έτους ή μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2009.
Η γραμμή προς Χαλκίδα είναι υπό κατασκευή και μέχρι την Οινόη θα είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη και από κει μέχρι το τέρμα στη Χαλκίδα θα είναι μονή. Η ολοκλήρωση της γραμμής προβλέπεται την Άνοιξη του 2009 (1 έτος καθυστέρηση).
Η γραμμή της Πελοπονήσσου προχωρά και η επέκταση προς Ξυλόκαστρο είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η ολοκλήρωση του το 2011 με ένα έτος καθυστέρηση και εδώ. Η γραμμή φυσικά θα είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη ενώ ακολούθως η γραμμή θα καταλήξει στην Πάτρα. Τα έργα είναι ήδη υπό κατασκευή μέχρι τη Ροδοδάφνη (Αίγιο). Τα υπόλοιπα 15 χιλιόμετρα αναμένεται και αυτά να δημοπρατηθούν σύντομα. Το σύνολο των έργων θα είναι έτοιμο το 2014.
Γραμμές Αττικής
Η βασική γραμμή στην περιοχή του Δήμου της Αθήνας και μήκους 1,8χλμ είναι υπό σκέψη να γίνει υπόγεια αλλά ακόμα καμία απόφαση δεν έχει ληφθεί. Μετά την Αθήνα οι γραμμές από 2 γίνονται 4 για να εξυπηρετούνται περισσότερα τρένα ταυτόχρονα τόσο του ΟΣΕ όσο και του Προαστιακού και είναι υπό κατασκευή εδώ και 4 χρόνια.
Ο Αριστερός διάδρομος θα είναι έτοιμος το Καλοκαίρι του 2009 ενώ ο δεξιός διάδρομος θα είναι έτοιμος ένα χρόνο αργότερα (2010).
Επίσης θα προστεθούν και οι Σταθμοί Θυμαράκια, Άγιοι Ανάργυροι, Πύργος Βασιλίσσης, Λυκότρυπα, ΣΚΑ. Εντός του 2008 αναμένεται και η παράδοση του σταθμού Μεταμόρφωση στην διαδρομή προς Αεροδρόμιο.
Στην Ανατολική Αττική μελετώνται 2 επεκτάσεις:
Η γραμμή προς Λαύριο μετά το Κορωπί έχει ολοκληρώσει ήδη τις πρώτες μελέτες και η δημοπράτηση αναμένεται το 2010 με σκοπό να είναι έτοιμη το 2014 (1 έτος καθυστέρηση).
Η γραμμή προβλέπεται διπλή και ηλεκτροκινούμενη στα 28χλμ ενώ στα τελευταία 3 θα είναι μονή. Οι σταθμοί που προβλέπεται να λειτουργήσουν είναι οι: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο, Λιμάνι Λαυρίου.
Τέλος σχεδιάζεται και η επέκταση προς Ραφήνα που είναι και η πιο σημαντική αφού στην Ανατολική Αττική μένουν εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών, ενώ το Καλοκαίρι το νούμερο αυτό πολλαπλασιάζεται. Σε επίπεδο προμελέτης βρίσκεται αυτή η επέκταση που όμως έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα. Θα κινείται εντός της Αττικής Οδού και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει είτε ταυτόχρονα με την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα είτε μετά την κατασκευή του. Η γραμμή θα είναι διπλή και ηλεκτροκινούμενη ενώ το χρονοδιάγραμμά μας πάει τουλάχιστον πολύ πίσω -από το 2014 ίσως ακόμα και το 2016-. Η γραμμή είναι μικρότερη σε μήκος από αυτή του Λαυρίου αλλα σκοντάφτει πάνω στην Αττική Οδό. Εδώ οι εξελίξεις θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες.
Οι γραμμές που θα λειτουργούν μετά το τέλος των έργων αυτών θα είναι (με αφετηρία τον Πειραιά και την Αθήνα) προς:
-Αεροδρόμιο
-Ξυλόκαστρο (Πάτρα)
-Θήβα
-Χαλκίδα
-Λαύριο
-Ραφήνα

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει η πολιτική βούληση να προχωρήσει ο προαστιακός. Την ώρα που ο κ. Σουφλιάς σκέφτεται να επιδοτήσει την απόσυρση παλιών αυτοκινήτων, ο σιδηρόδρομος μαραζώνει. Ειδικά οι σταθμοί του προαστιακού, εκτός Αθήνας, είναι μακριά από τα κέντρα των οικισμών και απαιτούν πρόσβαση με αυτοκίνητο.

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Σωστά χαρακτηρίζεις την γραμμή για την Ραφήνα ως υψηλής προτεραιότητας. Σκέψου άν δεν είχε καταργηθεί η γραμή του Λαυρίου πριν από 50 χρόνια και άν έγκαιρα η γραμμή προς Ραφήνα είχε κατασκευαστεί σαν παρακλάδι της υπάρχουσας... Δεν θα ήταν ένας καταχτημένος σοβαρός παράγοντας ποιότητας ζωής για τους κατοίκους του ραγδαία καταστρεφόμενου Αττικού χώρου εκτός λεκανοπεδίου;
Δεν είναι γκρίνια. Είναι απλή διαπίστωση οτι τα πάντα στον τόπο αυτό γίνονται με την λογική του Επιμηθέα με δυσβάσταχτο οικονομικό αλλά και κοινωνικό και ατομικό κόστος...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα