O Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοπονήσσου είναι ο πρώτος από τους δρόμους με παραχώρηση που ξεκίνησαν εργασίες, συγκεκριμένα από το χειμώνα που μας πέρασε. Ο Αυτοκινητόδρομος που ξεκινάει από την Κόρινθος διασχίζει την Πελοπόνησσο στο ορεινό της τμήμα και μέσω Τρίπολης καταλήγει σε Σπάρτη και Καλαμάτα. Το συνολικό μήκος του δρόμου είναι 205χλμ από τα οποία κατασκευάζονται 100χλμ.
Χρονοδιάγραμμα έργου:
Έναρξη Διαγωνισμού: Απρίλιος 2005
Υπογραφή Σύμβασης: 22 Ιανουαρίου 2007
Ολοκλήρωση Έργου: 2012.
Η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι ο Όμιλος Μωρέας που αποτελείται από τις εταιρείες:
ΑΚΤΩΡ –LEADER-ELL. TEXNODOMIKH, TEB, ΠANTEXNIKH, INTRACOM, IMPREGILO, ΣΥΣΤΑΣ ΕΜΕ, ΟΜΙΛΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΠΕ-ΚΙΩΝ ΑΕ
Παρότι η υπογραφή της σύμβασης έχει κλείσει ήδη 1,5 χρόνο εντούτοις κατασκευάζεται εδώ και μερικούς μήνες.
Στοιχεία του έργου
Βάσει της προσφοράς του αναδόχου το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,044 δις ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 έτη και η Κοινοπραξία θα εισπράττει τα διόδια απο το συγκεκριμένο Αυτοκινητόδρομο.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει :
Η διατομή του αυτοκινητόδρομου περιλαμβάνει 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστικό διάζωμα τύπου Νew Jersey.
Τα τμήματα που πρόκειται να κατασκευαστούν είναι τα παρακάτω:
- Τρίπολη – Αθήναιο, μήκους 13 χλμ.
- Λεύκτρο – Παραδείσια, μήκους 6,4 χλμ.
- Τσακώνα – Καλαμάτα μήκους 34,6 χλμ.
- Λεύκτρο – Σπάρτη μήκους 46 χλμ.
- Δεύτερος Κλάδος Σήραγγας Ραψομάτη και ο ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης στο τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο.
Τα τμήματα που είναι ήδη κατασκευασμένα θα αναβαθμιστούν
Τα τμήματα που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα είναι μήκους 22,5χλμ και είναι τα:
- Το Αθήναιο (Σήραγγα Ραψομάτη) – Λεύκτρο, μήκους 12,5 χλμ., που ήδη κατασκευάζεται.
- Το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, μήκους 10 χλμ.
Χιλιομετρικά το έργο που θα κατασκευαστεί χωρίζεται στα παρακάτω τμήματα:
Α. Τρίπολη- Αθήναιο-Ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης μήκους 13χλμ
Β. Λεύκτρο- Παραδείσια μήκους 6,4χλμ
Γ. Τσάκωνα- Καλαμάτα μήκους 34,6χλμ
Δ. Λεύκτρο -Σπάρτη μήκους 46χλμ
Ε. Δεύτερος κλάδος σηράγγων Αρτεμισίου και Ραψομάτη.
Παραδόσεις τμημάτων:
24 Μήνες- Ολοκλήρωση και βελτίωση τμημάτων Κόρινθος- Τρίπολη -Αθήναιο και Δεύτερος κλάδος Σήραγγας Αρτεμισίου, (Άνοιξη 2010)
40 μήνες τμήμα Τσάκωνα- Καλαμάτα (Καλοκαίρι 2011)
54 μήνες τμήματα Λεύκτρο -Παραδείσια Λεύκτρο-Σπάρτη (Τέλη 2012)
Με τον Αυτοκινητόδρομο Ανατολικής Πελοπονήσσου και Βορειοδυτικής Πελοπονήσσου όλη η Πελοπόννησος θα αποκτήσει ένα πλήρες δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων που θα εξασφαλίσει την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλους τους νόμους
Οι πόλεις που θα επωφεληθούν από το έργο αυτό είναι η Κόρινθος, το Άργος , το Ναύπλιο, η Τρίπολη, η Μεγαλόπολη, η Σπάρτη και η Καλαμάτα.
Οι Αυτοκινητόδρομοι είναι έργα πνοής που βοηθούν σε μεγάλη ανάπτυξη των περιοχών αυτών που δυστυχώς θεωρούνται "φτωχοί συγγενείς" της ΕΕ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Είναι το μοναδικό μέχρι σήμερα από τα έργα που εκτελούνται με σύμβαση παραχώρησης που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται αν και αυτό άρχισε με καθυστέρηση πάνω από ένα έτος την ημερομηνία που είχε αρχικά ανακοινώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ καλοκαίρι του 2006 παρότι ήταν το μόνο έργο αυτού του είδους που δεν είχε καθόλου νομικές εμπλοκές ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επίσης διάβασα πρό ημερών στην εφημερίδα Ελευθερία της Καλαμάτας ότι το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα που γίνεται με πόρους του δημοσίου μπορεί να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2009 εάν βέβαια λυθούν τα προβλήματα της χρηματοδοτησής του που δεν γίνεται ομαλά, διαφορετικά θα τελειώσει αρχές Μαρτίου του 2010.Επίσης και η εργολαβία από Αθήναιο έως Λεύκτρο που εκτελείται και αυτή με δημόσιους πόρους δεν εκτελείται με γρήγορο ρυθμό λόγω προβλήματος με τις απαλλοτριώσεις, ενώ και η κοινοπραξία που το εκτελεί έχει καταθέσει αίτημα διάλυσης της εργολαβίας.
Υ.Γ Πάντως σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσιεύμα τα έργα στις σύραγγες Αρτεμισίου και Νεοχωρίου προχωρούν πολύ γρήγορα και μάλιστα στο Αρτεμίσιο έχουν διανοιχτεί 700 μέτρα ενώ στο Νεοχώρι απομένουν να διανοιχτούν και στους δύο κλάδους 300 μέτρα.
Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Ελευθερία της Καλαμάτας στις 28/07/2008 αναφέρεται η πρόοδος των εργασιών στον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.Σύμφωνα με το δημοσίευμα στο κομμάτι από Κόρινθο έως Τρίπολη εκτός από τις σήραγγες σε Αρτεμίσιο και Νεοχώρι,άρχισαν εργασίες για την κατασκευή μιας ακόμα σήραγγας μεταξύ του κόμβου Στέρνας που οδηγεί στο Άργος και του κόμβου Νεοχωρίου,ενώ στο μεγαλύτερο κομμάτι της οδού γίνονται έργα για την διαπλάτυνση του δρόμου και την κατασκευή λωρίδας εκτάκτου ανάγκης.
Στο κομμάτι από Τρίπολη έως Καλαμάτα ξεκίνησε η κατασκευή σήραγγας στο Καλογερικό,ενώ ξεκίνησαν και εργασίες από Αθήναιο έως σήραγγα Ραψομμάτη με την διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας,αλλά και από την έξοδο της σήραγγας έως Λεύκτρο μετά από κάποιες εμπλοκές τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς και μάλιστα θα κατασκευαστούν και δύο cut and cover στο Μαλωτά στην έξοδο της σήραγγας.
Τέλος στο κομμάτι από Παραδείσια έως Τσακώνα τα έργα προχωρούν αλλά εξακολουθεί να υφίσταται το πρόβλημα της χρηματοδότησης του το οποίο γίνονται προσπάθειες να επιλυθεί,μιας και το έργο αυτό χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους.
Τελικά όπως είχα πεί σε προηγούμενο σχολιό μου το έργο είναι το μοναδικό από τα έργα με σύμβαση παραχώρησης που έχει ξεκινήσει και πιστεύω πως θα είναι το μόνο που θα ολοκληρωθεί εγκαίρως και μέσα στις προθεσμίες που αναφέρονται μέσα στην σύμβαση,αφού είχαν ξεκινήσει τα έργα έξη μήνες πρίν ακόμα ενεργοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης.
Δημοσίευση σχολίου