Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

Προαστιακός Αθήνας-ΟΣΕ: Η υπογειοποίηση αργεί

Τα έργα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αθήνα καλά κρατούν. Τα περισσότερα είναι κοινής χρήσης με τον ΟΣΕ καθώς ο διάδρομος από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ είναι κοινός. Σε αυτό το διάδρομο οι σημαντικότερες παρεμβάσεις είναι η μετατροπή της γραμμής από διπλή σε τετραπλή, η επέκταση των αποβάθρων σε 11 στο σταθμό Λαρίσης και η μερική υπογειοποίηση της γραμμής στα όρια του Δήμου Αθηναίων.
Ο χρόνος αποπεράτωσης των έργων για τα 2 πρώτα έργα προβλέπεται μέχρι το 2012 μαζί με την ηλεκτροκίνηση ενώ για την υπογειοποίηση της γραμμής σε μερικά σημεία παραπέμπεται για το μέλλον.
5,3 χλμ. της γραμμής του προαστιακού που βρίσκεται στα όρια του Δήμου Αθηναίων, τα έργα που προβλέπονται είναι τα εξής:
-Από τις Τρεις Γέφυρες ως τη διασταύρωση των οδών Σεπολίων και Κωνσταντινουπόλεως, σε μήκος 1.850 μέτρα, η γραμμή θα είναι υπόγεια.
-Στο ύψος της Ιεράς οδού οι γραμμές θα παραμείνουν επιφανειακές λόγω του Σταθμού Λαρίσης.
-Από την Ιερά Οδό ως το Ρουφ, οι γραμμές θα γίνονται πάλι υπόγειες. Έπειτα θα ξαναγίνονται επιφανειακές ως τον Πειραιά.
Με το τέλος των έργων η απαρχαιωμένη γραμμή Πειραιάς -Μενίδι θα είναι αγνώριστη καθώς σε αρκετά σημεία θα είναι υπογειοποιημένη η γραμμή Πειραιάς-Αθήνα θα είναι διπλή , η γραμμή Αθήνα-Μενίδι θα είναι τετραπλή και φυσικά όλη θα είναι ηλεκτροκινούμενη. Φυσικά όλα αυτά είναι με καθυστέρηση 30 χρόνια σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες αλλά τουλάχιστον έστω και με αυτή την υπερβολική καθυστέρηση τα έργα ηλεκτροκίνησης προχωρούν.
Επίσης σε υπέρ-σταθμούς θα μετεξελιχθούν οι Σταθμοί Πειραιά και Αθήνας οι οποίοι παραχωρούνται σε ιδιώτες και θα μεταμορφωθούν σε εμπορικά κέντρα με πολλαπλές χρήσεις.
Όλα αυτά νομίζω πριν το 2015 δεν θα είναι πραγματικότητα, οπότε υπομονή... και βλέπουμε!

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ακούστηκε επίσης από εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής με κομματική ταυτότητα ότι ο Σταθμός Λαρίσης με 11 αποβάθρες είναι μια υπερβολή που παρόμοια δεν υπάρχει ούτε σε εξελιγμένα δίκτυα του εξωτερικού. Προφανώς, ή δεν έχουν πάει ποτέ στο εξωτερικό ή απλώς (το τραγικότερο) με τη γκρίνια και τη μιζέρια πολλοί χτίζουν καριέρες...

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Η υπογειοποίηση είναι ζωτικής σημασίας για τον οικιστικό ιστό της Αθήνας. Μπορεί να φανταστεί κανείς ένα άλσος να διαμορφώνεται στον χώρο των σημερινών γραμμών. Εντούτοις, προσωπικά αμφιβάλλω βαθειά άν πρόκειται ποτέ να γίνει. Θετική η αναβάθμιση των σταθμών...

Ανώνυμος είπε...

@ΜΙΛΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟY
Γιατί μόνο οι σιδηροδρομικές γραμμές διακόπτουν τη συνέχεια του αστικού ιστού και πρέπει να υπογειοποιούνται; Δεν είδα ποτέ περιοίκους να ζητούν το ίδιο για τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, που είναι και πλατύτερες. Η Κηφισού για παράδειγμα δεν διακόπτει τον αστικό ιστό; Γιατί δεν προτείνει κανείς να υπογειοποιηθεί; Στην Ελλάδα ο σιδηρόδρομος είναι αυτός που ενοχλεί μόνο;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ βλέπω θετικά τις υπογειοποιήσεις γραμμών του τρένου και μεγάλων οδικών αξόνων με σκοπό την ενοποίηση ελεύθερων χώρων και δημιουργία νέων.

Ένα παράδειγμα είναι η φημολογούμενη υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος του γηπέδου (που θα γίνει αλάνα) μαζί με τον ελευθερο χώρο που θα δημιουργηθεί στην απέναντι πλευρά στα προσφυγικά.

Παλιότερα είχαν προταθεί υπογειοποιήσεις στην βασιλίσσης Σοφίας στο ύψος του Χίλτον και ενοπίηση των πάρκων που υπάρχουν

George είπε...

Γειά σας,

Να και ένα ενδιαφέρον Blog!

Επειδή περνάω σε καθημερινή βάση αποτο Σταθμό Λαρίσης βλέπω ότι τα έργα ενω είχαν αρχίσει στο φουλ τώρα υπολειτουργούν. Έχουν σταματήσει τα εργα στις αποβάθρες και συνεχίζεται μόνο το εμπορικό κέντρο στο νότιο άκρο του χώρου. Δεν δέχομαι ότι χρειάζονται άλλα 3 χρόνια για να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο.
Ευτυχώς άνοιξαν μια υπόγεια διάβαση στην οδό Κωνσταντινουπόλεως (υψος της οδού Μαρωνείας) και περνάμε στον Σταθμό Λαρίσης σε συντομότερο χρόνο. Στην σύμανση που έχουν τοποθετήσει στην νέα διάβαση αναφέρονται οι νέες αποβάθρες-γραμμές 3 και 4 (εαν θυμάμαι καλά). Πάντως οι διαμαρτυρίες συνεχίζονται ανα τακτά χρονικά διαστήματα απο κάποια ομαδα πολιτών απο τα Σεπόλια. Βέβαια εδώ που τα λέμε ο τοίχος των 5 μέτρων που υψώνεται είναι ολιγόν τι αντιαισθητικός. Αυτά απο τον Σταθμό Λαρίσης. Εαν θέλετε μπορώ να ανεβάσω και σχετικές φωτογραφίες.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα