Τα έργα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αθήνα καλά κρατούν. Τα περισσότερα είναι κοινής χρήσης με τον ΟΣΕ καθώς ο διάδρομος από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ είναι κοινός. Σε αυτό το διάδρομο οι σημαντικότερες παρεμβάσεις είναι η μετατροπή της γραμμής από διπλή σε τετραπλή, η επέκταση των αποβάθρων σε 11 στο σταθμό Λαρίσης και η μερική υπογειοποίηση της γραμμής στα όρια του Δήμου Αθηναίων.
Ο χρόνος αποπεράτωσης των έργων για τα 2 πρώτα έργα προβλέπεται μέχρι το 2012 μαζί με την ηλεκτροκίνηση ενώ για την υπογειοποίηση της γραμμής σε μερικά σημεία παραπέμπεται για το μέλλον.
5,3 χλμ. της γραμμής του προαστιακού που βρίσκεται στα όρια του Δήμου Αθηναίων, τα έργα που προβλέπονται είναι τα εξής:
-Από τις Τρεις Γέφυρες ως τη διασταύρωση των οδών Σεπολίων και Κωνσταντινουπόλεως, σε μήκος 1.850 μέτρα, η γραμμή θα είναι υπόγεια.
-Στο ύψος της Ιεράς οδού οι γραμμές θα παραμείνουν επιφανειακές λόγω του Σταθμού Λαρίσης.
-Από την Ιερά Οδό ως το Ρουφ, οι γραμμές θα γίνονται πάλι υπόγειες. Έπειτα θα ξαναγίνονται επιφανειακές ως τον Πειραιά.
Με το τέλος των έργων η απαρχαιωμένη γραμμή Πειραιάς -Μενίδι θα είναι αγνώριστη καθώς σε αρκετά σημεία θα είναι υπογειοποιημένη η γραμμή Πειραιάς-Αθήνα θα είναι διπλή , η γραμμή Αθήνα-Μενίδι θα είναι τετραπλή και φυσικά όλη θα είναι ηλεκτροκινούμενη. Φυσικά όλα αυτά είναι με καθυστέρηση 30 χρόνια σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες αλλά τουλάχιστον έστω και με αυτή την υπερβολική καθυστέρηση τα έργα ηλεκτροκίνησης προχωρούν.
Επίσης σε υπέρ-σταθμούς θα μετεξελιχθούν οι Σταθμοί Πειραιά και Αθήνας οι οποίοι παραχωρούνται σε ιδιώτες και θα μεταμορφωθούν σε εμπορικά κέντρα με πολλαπλές χρήσεις.
Όλα αυτά νομίζω πριν το 2015 δεν θα είναι πραγματικότητα, οπότε υπομονή... και βλέπουμε!
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ακούστηκε επίσης από εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής με κομματική ταυτότητα ότι ο Σταθμός Λαρίσης με 11 αποβάθρες είναι μια υπερβολή που παρόμοια δεν υπάρχει ούτε σε εξελιγμένα δίκτυα του εξωτερικού. Προφανώς, ή δεν έχουν πάει ποτέ στο εξωτερικό ή απλώς (το τραγικότερο) με τη γκρίνια και τη μιζέρια πολλοί χτίζουν καριέρες...
Η υπογειοποίηση είναι ζωτικής σημασίας για τον οικιστικό ιστό της Αθήνας. Μπορεί να φανταστεί κανείς ένα άλσος να διαμορφώνεται στον χώρο των σημερινών γραμμών. Εντούτοις, προσωπικά αμφιβάλλω βαθειά άν πρόκειται ποτέ να γίνει. Θετική η αναβάθμιση των σταθμών...
@ΜΙΛΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟY
Γιατί μόνο οι σιδηροδρομικές γραμμές διακόπτουν τη συνέχεια του αστικού ιστού και πρέπει να υπογειοποιούνται; Δεν είδα ποτέ περιοίκους να ζητούν το ίδιο για τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, που είναι και πλατύτερες. Η Κηφισού για παράδειγμα δεν διακόπτει τον αστικό ιστό; Γιατί δεν προτείνει κανείς να υπογειοποιηθεί; Στην Ελλάδα ο σιδηρόδρομος είναι αυτός που ενοχλεί μόνο;
Εγώ βλέπω θετικά τις υπογειοποιήσεις γραμμών του τρένου και μεγάλων οδικών αξόνων με σκοπό την ενοποίηση ελεύθερων χώρων και δημιουργία νέων.
Ένα παράδειγμα είναι η φημολογούμενη υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος του γηπέδου (που θα γίνει αλάνα) μαζί με τον ελευθερο χώρο που θα δημιουργηθεί στην απέναντι πλευρά στα προσφυγικά.
Παλιότερα είχαν προταθεί υπογειοποιήσεις στην βασιλίσσης Σοφίας στο ύψος του Χίλτον και ενοπίηση των πάρκων που υπάρχουν
Γειά σας,
Να και ένα ενδιαφέρον Blog!
Επειδή περνάω σε καθημερινή βάση αποτο Σταθμό Λαρίσης βλέπω ότι τα έργα ενω είχαν αρχίσει στο φουλ τώρα υπολειτουργούν. Έχουν σταματήσει τα εργα στις αποβάθρες και συνεχίζεται μόνο το εμπορικό κέντρο στο νότιο άκρο του χώρου. Δεν δέχομαι ότι χρειάζονται άλλα 3 χρόνια για να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο.
Ευτυχώς άνοιξαν μια υπόγεια διάβαση στην οδό Κωνσταντινουπόλεως (υψος της οδού Μαρωνείας) και περνάμε στον Σταθμό Λαρίσης σε συντομότερο χρόνο. Στην σύμανση που έχουν τοποθετήσει στην νέα διάβαση αναφέρονται οι νέες αποβάθρες-γραμμές 3 και 4 (εαν θυμάμαι καλά). Πάντως οι διαμαρτυρίες συνεχίζονται ανα τακτά χρονικά διαστήματα απο κάποια ομαδα πολιτών απο τα Σεπόλια. Βέβαια εδώ που τα λέμε ο τοίχος των 5 μέτρων που υψώνεται είναι ολιγόν τι αντιαισθητικός. Αυτά απο τον Σταθμό Λαρίσης. Εαν θέλετε μπορώ να ανεβάσω και σχετικές φωτογραφίες.
Δημοσίευση σχολίου