Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008

Ανατολική Οδός Πελοπονήσσου: γκαζώνει ο δρόμος για το 2012

Με την επίσκεψη του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κου Σουφλιά έγινε η πρώτη επιθεώρηση σε αυτοκινητόδρομο παραχώρησης (από τους συνολικά 5 που είναι υπό κατασκευή). Η επιθεώρηση έγινε στα έργα κατασκευής της Ανατολικής Οδού Πελοπονήσσου. Ως γνωστό ο άξονας αυτός περιλαμβάνει την διαδρομή Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (μήκους 158χλμ) και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη(47χλμ). Ο προϋπολογισμός του αυτοκινητόδρομου είναι 1,1 δις ευρώ και περιλαμβάνει 26 ανισόπεδους κόμβους.
Ο Υπουργός δήλωσε πολύ ικανοποιημένος από τις εργασίες μέχρι σήμερα, χαρακτήρισε "απέραντο εργοτάξιο" τον άξονα αφού αυτή τη στιγμή γίνονται έργα σε 100 από τα 160χλμ του συνολικού μήκους.
Εκτιμήθηκε ότι εντός του 2011 ο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα θα είναι έτοιμος ενώ προς το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί και ο κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη.
Με την ολοκλήρωση των έργων η απόσταση Κόρινθος- Καλαμάτα θα είναι 75` λεπτά μόλις και η απόσταση Κόρινθος-Σπάρτη σε 90`.
Ένα χρόνο νωρίτερα (το 2010) θα είναι έτοιμο το τμήμα Κόρινθος- Τσακώνα μήκους 120χλμ. Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- σημαντικές βελτιώσεις στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη
- Κατασκευή των τμημάτων από την Τρίπολη ως την Καλαμάτα και το Τμήμα Αθήναιο – Σπάρτη.
Ως δημόσιο έργο κατασκευάζονται τα τμήματα Αθήναιο – Λεύκτρο και Παραδείσια-Τσακώνα.

Αναλυτικά οι εργασίες
- Γίνονται εργασίες ανακατασκευής και βελτίωσης σε μήκος 60 χλμ στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη.
- Έχουν ήδη ολοκληρωθεί εργασίες διαμόρφωσης Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) πλάτους 2,30 μέτρων), και γίνονται εργασίες προστασίας πρανών και αντιπλημμυρικά έργα και αλλαγές στηθαίων ασφαλείας.
- Κατασκευάζεται ο νέος Ανισόπεδος Κόμβος Αγ. Βασιλείου και ο ΣΕΑ – ΚΕΣ Νεστάνης.
- Έχει ξεκινήσει και προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς η κατασκευή νέων σηράγγων στο τμήμα Κόρινθος Τρίπολη που βελτιώνουν σημαντικά την χάραξη του δρόμου : Οι σήραγγες Στέρνας μήκους 900 μέτρων, ανά κλάδο, οι σήραγγες Νεοχωρίου μήκους 700 μέτρων, ανά κλάδο, ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου μήκους 1.460 μέτρων
**Το 65% των εργασιών στις σήραγγες είναι ήδη έτοιμο.
- Έχει ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νότιας Εισόδου Τρίπολης – σήραγγα Καλογερικού – Αθήναιο. Ξεκίνησε ήδη η διάνοιξη της σήραγγας του Καλογερικού που θα έχει μήκος 650 μέτρα ανά κλάδο.

Τμήματα που κατασκευάζονται ως Δημόσια Έργα
- Μετά τα προβλήματα που υπήρξαν αλλά ξεπεράστηκαν προχωράν πλέον με γοργούς ρυθμός το τμήμα Αθήναιο - Σήραγγα Ραψομάτη – Λεύκτρο, μήκους 14,6 χλμ. Έχει ολοκληρωθεί ο αριστερός κλάδος της σήραγγας Ραψομάτη καθώς και το τμήμα Μαλωτά – Λεύκτρο. Έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του δεξιού κλάδου της σήραγγας Ραψομάτη. Το τμήμα Αθήναιο Λεύκτρο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2009.
- Το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα μήκους 11 χλμ, προχωρά κανονικά και θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Είναι η πρώτη ενημέρωση του κοινού σχετικά με την πρόοδο κάποιου αυτοκινητόδρομου και είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρουσα καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει με δυσπιστία την προκαταβολική μεγάλη αύξηση των διοδίων. Θα είναι μεγάλη επιτυχία λοιπόν όλων των Κοινοπραξιών που έχουν αναλάβει τα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων να είναι πιο σύντομοι από τις επίσημες ημερομηνίες περάτωσης των τμημάτων των έργων.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Είναι το μόνο έργο με σύμβαση παραχώρησης που ξεκίνησαν οι εργασίες του πρίν ενεργοποιηθεί ο χρόνος της παραχώρησης και το μόνο που απ΄ότι φαίνεται θα τελειώσει και στην ώρα του.
Η Κοινοπραξία Μωρέας που θα το κατασκευάσει και θα το εκμεταλευτεί,θα καταφέρει πιστεύω μέχρι τις 3 Μαρτίου του 2010 να τελειώσει το τμήμα από Κόρινθο μέχρι Παραδείσια βάσει της σύμβασης.
Τώρα για το τμήμα από Παραδείσια μέχρι Τσακώνα που κατασκευάζει το Δημόσιο κανονικά θα έπρεπε να τελειώσει στις 30 Ιουνίου 2009,αλλά λόγω ότι η χρηματοδοτησή του δεν είναι συνεχής θα τελειώσει αργότερα,για αυτό και ο Σουφλιάς στην περιοδεία που έκανε πρόσφατα μίλησε για παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Τέλος το τμήμα από Τσακώνα μέχρι Καλαμάτα βάσει της σύμβασης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 3 Ιουλίου 2011 και το τμήμα από Λεύκτρο μέχρι Σπάρτη,πρέπει να ολοκληρωθεί στις 3 Σεπτεμβρίου 2012,αλλά απ΄ότι γνωρίζω και τα δύο αυτά τμήματα βρίσκονται στο αρχικό στάδιο κατασκευής τους.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα