Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήρθε μια είδηση για πολλούς εξωπραγματική για την Ελλάδα και για την Αθήνα. Το αρμόδιο υπουργείο ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα κατασκευής ποδηλατοδρόμων με την ονομασία «ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ». Μέχρι σήμερα μόνο κάποιοι Δήμοι είχαν ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα και φυσικά με περιορισμένη επιτυχία. Για πρώτη φορά λοιπόν ήρθε από την κεντρική εξουσία μια εξαγγελία η οποία φυσικά μας χαροποιεί.
Για την πόλη της Αθήνας αποφασίστηκε να μελετηθούν άμεσα και να κατασκευαστούν μέσω του Υπουργείου Μεταφορών 2 ποδηλατοδρόμοι :
1. Ο πρώτος ποδηλατοδρόμος θα αποτελεί ένα μεγάλο τόξο που θα συνδέει δύο πάρκα, της Σχολής Χωροφυλακής στη Λεωφόρο Μεσογείων και των Ιλισίων, µέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδί, της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης. Το μήκος του θα είναι 13χλμ και η διάρκεια κατασκευής θα είναι 2 χρόνια (τα οποία για να είμαι ειλικρινής μου φαίνονται αρκετά). Ο συνολικός προϋπολογισμός θα είναι 1.950.000€).
2. Ο δεύτερος ποδηλατοδρόμος θα έχει μήκος 8,4 χλµ. Θα συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο µε το Φαληρικό όρµο ακολουθώντας πεζόδρομους και δρόµους ήπιας κυκλοφορίας. Εκεί θα συναντάται µε το μελλοντικό παραλιακό ποδηλατοδρόμο μεταξύ Τουρκολίμανου και Βάρκιζας. Και σε αυτό το ποδηλατοδρόμο θα χρειαστούν 2 χρόνια εργασιών και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 1.200.000€.
Δεν σταματούν όμως εδώ οι ενέργειες καθώς το Υπουργείο αποδεσμεύει 15εκ€ προκειμένου οι Δήμοι από μόνοι τους να αποφασίσουν την κατασκευή Δημοτικών ποδηλατοδρόμων (το ποσό μάλλον είναι μικρό αναλογικά με το ενδιαφέρον που θα προκύψει.
Τέλος το επόμενο χρονικό διάστημα ο ΗΣΑΠ και το Μετρό* θα προχωρήσει σε κατασκευή στάθμευσης (δέστρες) ποδηλάτων στους σταθμούς του καθώς και ειδικής ράμπας κύλισης των ποδηλάτων στα πρότυπα άλλων Σταθμών Μετρό του εξωτερικού.
* Λόγω του γεγονότος της απαγόρευσης της εισόδου των ποδηλάτων στο Μετρό το Υπουργείο θα αναθέσει μελέτη εφικτότητας εισόδου του.
Για όλους εμάς που έχουμε επισκεφθεί μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις προκαλεί χαρά η πρόθεση και μόνο κατασκευής ποδηλατοδρόμων στις δικές μας πόλεις. Ίσως να είναι και μια σωστή προώθησης της χρήσης ποδηλάτων που θα συμβάλλουν και αυτά με τον τρόπο τους στη μείωση του κυκλοφοριακού, του νέφους και της αδηφάγας όρεξης κατάληψης όλων των διαθέσιμων χώρων των πόλεων μας από τα ΙΧ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Επειδή έχουν δει πολλά τα μάτια μας, μια μικρή χαρα προκαλεί μεν η «πρόθεση» αλλά αυτό που θα μας κάνει να πετάξουμε τη σκούφια μας θα είναι η κατασκευή τους! Και αυτό βέβαια υπό τις εξής προϋποθέσεις: ότι πρώτον δεν θα δούμε εικόνες όπως αυτές στο Ν. Ψυχικό και τα Βριλήσσια με τα αυτοκίνητα να παρκάρουν φαρδιά πλατιά στους κατ’όνομα ποδηλατόδρομους (υποτυπώδες μήκος αν και καλή προσπάθεια..) και δεύτερον ότι επιτέλους θα καταλάβουν πως η είσοδος των ποδηλάτων στο μετρό είναι κοινωνική (και περιβαλλοντική) επιταγή!
Δημοσίευση σχολίου