Στην Αθήνα ξεκίνησε το 1990 ένας τεράστιος αγώνας για τη δημιουργία δικτύου Μετρό το οποίο θα έκανε πιο ανθρώπινο το τοπίο των μετακινήσεων στην Αθήνα αλλά θα διευκόλυνε και τις μετακινήσεις εκατομμυρίων πολιτών και τουριστών. Όταν άνοιξαν οι πύλες του Μετρό το 2000 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ είπε: "και τώρα γρήγορα για τις επεκτάσεις". Θυμάμαι πως όταν έμπαινα στην ιστοσελίδα του Μετρό σχετικά με τις επεκτάσεις σύμφωνα με τα γραφόμενα μέχρι το 2006 το Μετρό θα είχε φτάσει στο Γαλάτσι, στο Μαρούσι, στη Γλυφάδα και στο Αιγάλεω.
Ίσως ήταν υπεραισιόδοξο το σενάριο αυτό και μη εφαρμόσιμο σύμφωνα και με το δύσκολο γεωλογικό τοπίο στην Αθήνα αλλά είναι πολύ απογοητευτικό μετά από 7 χρόνια λειτουργίας και 4 μετά τις πρώτες μικρές επεκτάσεις να έχουμε μόλις 3 Σταθμούς παραδοτέους (μέχρι το Αιγάλεω) και οι επεκτάσεις προς Χαϊδάρι, Ανθούπολη θα είναι έτοιμοι στα τέλη του 2009 και αυτή στο Ελληνικό το 2010.
Η νέα γραμμή 4 με 20 Σταθμούς και προϋπολογισμό 2 δις Ευρώ που αποτελείται από τα παλιά παρακλάδια των Γραμμών 2 και 3 και έχει τη διαδρομή Γαλάτσι-Κέντρο Αθήνας-Ανατολικά Προάστια και Μαρούσι μέσω της Λ. Κηφισίας είναι ακόμα σε στάδιο μελέτης και είναι άγνωστο αν μέσα στο 2009 θα διεξαχθούν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή του και με τι χρονικό ορίζοντα θα είναι έτοιμο.
Η θρυλική πλέον επέκταση για τον Πειραιά με 6 Σταθμούς και κόστος 600 εκ. Ευρώ έχει βαλτώσει και δεν υπάρχει κανένα νέο για τον ανάδοχο και αν μέχρι το 2015 θα έχει φτάσει επιτέλους στις πολυπληθείς συνοικίες του Πειραιά καθώς και στο κέντρο του.
Πρόσφατα ο νυν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την διεξαγωγή προμελέτης για την επέκταση της Γραμμής 2 από Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον με 3 Σταθμούς.
Επίσης σε στάδιο μελέτης είναι η επέκταση της Γραμμής 1 από την Κηφισιά μέχρι το 20χλμ της Εθνικής με 4 Σταθμούς και κόστος 450 Εκ. Ευρώ σε πρώτη φάση και μέχρι τον Άγιο Στέφανο με 2 Σταθμούς σε δεύτερη.
Μιλάμε για τον προγραμματισμό των επεκτάσεων του Μετρό με χρονικό ορίζοντα το λιγότερο το 2015. Είναι συνολικά 35 νέοι Σταθμοί και μία νέα Γραμμή.
Σίγουρα είναι μια μεγάλη επένδυση που πρόκειται να γίνει αλλά ας γίνω λίγο ο δικηγόρος του διαβόλου..
Αυτές οι επεκτάσεις ή εν πάσει περιπτώσει οι περισσότερες από αυτές θα έπρεπε ήδη είτε να κατασκευάζονται είτε να λειτουργούν. Είμαστε σχεδόν 9 χρόνια μετά την έναρξη του Δικτύου του Μετρό στην Αθήνα αλλά μόλις 10 Σταθμοί επιπλέον λειτουργούν εκ των οποίων οι 3 είναι στο δίκτυο του Προαστιακού. Από μόνο του αυτό είναι ένα πολύ αρνητικό στατιστικό για την ανάπτυξη του Μετρό στην Αθήνα. Μιλάμε για μια πόλη 4.5 εκατομμυρίων πολιτών και περίπου άλλων τόσων τουριστών (ημεδαπών και αλλοδαπών).
Έχω ξαναπεί ότι κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε οι ταχύτητες να είναι πολλαπλάσιες από τις σημερινές και οι επεκτάσεις να προγραμματίζονται πολύ πριν την παράδοση τμημάτων των Γραμμών.
Το 2009 θα είναι κρίσιμο έτος για το μέλλον του Μετρό στην Αθήνα καθώς θα επεκταθεί (αν όλα πάνε καλά) και θα αποφασιστεί το μέλλον των προαναφερόμενων επεκτάσεων.
Λόγω όμως των μεγάλων χρονικών αποκλίσεων στις παραδόσεις το 2010 θα μιλάμε για τα ίδια σχέδια που είχαμε το 2002! (με εξαίρεση την επέκταση προς Άγιο Στέφανο) και τα σχέδια για περαιτέρω επεκτάσεις θα είναι μακρινά καθώς τα χρήματα που θα χρειαστούν για τους 35 νέους Σταθμούς θα ξεπεράσουν τα 3,5 δις Ευρώ.
Άρα νέες επεκτάσεις ή νέες γραμμές από το 2018 και βλέπουμε...
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Συμφωνώ με το Νίκο Καραγιάννη.Να προσθέσω μόνο ότι για να κατανοήσει κανεις πληρως τους ρυθμούς προόδου της μελέτης και υλοποίησης των επεκτάσεων του μετρό της Αθήνας δεν έχει παρά να επισκεφτεί το http://www.ametro.gr/page/default.asp?la=1&id=7
όπου θα διαπιστώσει, με αναφορές πεπραγμένων κάθε μήνα, την "πραγματική" πρόοδο.Εκεί ο επισκέπτης μαθαίνει για παράδειγμα ότι το μήνα που μας πέρασε τοποθετήθηκε η μεμβράνη υδατοστεγάνωσης στον τάδε σταθμό...ενδεικτικό του πως λειτουργεί το "σκηνικό" της ενημέρωσης που δεν ειναι παρά καθρέφτης της πραγματικής κατάστασης (τέλματος).Όσο για τις μελέτες;-το νέο αποτελεσματικό όπλο "ενημέρωσης" αλλά στην ουσία συγκάλυψης καθυστερήσεων και αδυναμιών: αν η επέκταση της γραμμής 4 είναι για 10 χρόνια υπό μελέτη αυτό από μόνο του αρκεί.Έτσι εκπαιδεύεται ο Ελληνας : μαθαίνει ότι υπάρχει και η μελέτη για να περάσει κάτι στην υλοποίηση.Μόνο μια πληροφορία αποκρύπτεται συστηματικά: ο χρόνος.
Δεν νομίζω ότι τα έργα, από τη στιγμή που ξεκινούν, καθυστερούν πολύ, το αντίθετο θα έλεγα (αν συγκρίνουμε με το εξωτερικό, με εξαίρεση ίσως την Ισπανία, η οποία όμως αποτελεί μοναδική περίπτωση). Το μεγάλο ζήτημα είναι ότι περνάει πολύς χρόνος από τη μελέτη μέχρι το ξεκίνημα των εργασιών ενώ τα έργα μετρό θα έπρεπε να είναι απόλυτης πρωτεραιότητας. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ότι μέχρι το 2020, την επόμενη δεκαετία δηλαδή, θα ολοκληρωθούν τα προγραμματισμένα και τα υπό εκτέλεση έργα ούτως ώστε να διαθέτει η Αθήνα 130 περίπου χλμ. μετροπολιτικού σιδηροδρόμου...
ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΛΕΕΙ: Το μεγαλύτερο μέτωπο έργων Μετρό που έχει ποτέ υλοποιηθεί στην Ελλάδα προχωράει σήμερα με εντατικούς ρυθμούς. Όλοι οι εργαζόμενοι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ενώνουν καθημερινά τις προσπάθειές τους για να παραδώσουν εμπρόθεσμα τους σύγχρονους Σταθμούς Μετρό σε μια σειρά νέων περιοχών της Αθήνας, στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, στο Χαϊδάρι, στο Χολαργό, στο Χαλάνδρι, στην Αγία Παρασκευή, στην Ηλιούπολη, στον 'Aλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό.
Δημοσίευση σχολίου