Το Τραμ στην Αθήνα έχει τραυματική ιστορία αλλά και το παρόν δεν πάει πίσω. Απο το 2004 περιμένουμε την επέκταση για Πειραιά και ακόμα ούτε ο διαγωνισμός δεν έχει βγεί στον αέρα. Ολοι γνωρίζουν πως χωρίς αυτή την επέκταση το Τραμ εμπορικά είναι ζημιογόνο ώς μέσο. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο Πειραιάς κινείται στα όρια της κυκλοφοριακής ασφυξίας και χρειάζεται ΑΜΕΣΑ μέσα σταθερής τροχιάς.
Παρόλα αυτά δεν υπάρχει καμία γρηγοράδα προκειμένου το Τραμ να φτάσει μετά το τέλος του διαγωνισμού σε 2 έτη στον Πειραιά.
Οι επόμενες επεκτάσεις είναι μόνο στα λόγια καθώς δεν γνωρίζουμε αν αυτές (προς Χατζηκυριάκειο, Δραπετσώνα, Κερατσίνι) είναι εντός της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ 2007-2013 ή έστω αν σε κάποια αναθεώρηση βρούν τόπο να χωρέσουν.
Για την επόμενη δεκαετία το Τραμ δε φαίνεται να πείθει πολλούς απο τους υπέυθυνους ότι μπορεί να συμβάλλει και να συμπληρώσει ενα ευρύ δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς στην Αθήνα.
Το Τραμ σήμερα είναι παραγκωνισμένο ώς μέσο στην Αθήνα και χρειάζεται ένα θαύμα για να πάει μπρος. Δεν γίνεται με μιαμιση γραμμή να περιμένεις το μέσο να είναι κερδοφόρο. Ουτε να είναι μονόπλευρο. Δεν γίνεται ανάπτυξη μέσου μόνο στη μία πλευρά της Αθήνας (Πειραιάς και Νότια Προάστια), πρέπει το Τραμ να διευρυνθεί σε όλες τις περιοχές της πρωτεύουσας.
Μια καλή ιδέα θα ήταν η ιδιωτικοποίηση του έτσι ώστε η εταιρεία που θα το αναλάβει να κάνει όντως κινήσεις έτσι ώστε να είναι εμπορικό και να έχει αρκετες γραμμές στο δίκτυο του αλλά και ανταποκρίσεις με το Μετρο και τον Προαστιακό.
Με στεναχωρεί που το Τραμ δεν έχει πολλόυς συμμάχους. Είναι όμορφο, οικολογικό, χωρά πολλούς επιβάτες, απο όπου περνά συμβάλλει στον εξωραισμό της περιοχής, είναι σχετικά φτήνο, γρήγορο στην κατασκευή του, αποτρέπει τη χρήση του ι.χ και άλλα πολλά.
Είμαι ρομαντικός; μμμμ μπα, μάλλον ανήσυχος είμαι...
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Φίλε συμφωνώ απόλυτα. Για μένα -εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις- το πρόβλημα είναι στη σημερινή και ελπίζω όχι αυριανή κυβέρνηση, αν και με το ΠΑΣΟΚ είμαι πολύ επιφυλαχτικός. Ο λόγος είναι απλός. Φοβούνται ότι το τραμ θα τους φάει χώρο από την λοιπή αυτοκίνηση, τον οποίο και δεν επιθυμούν να εκχωρήσουν μιας και το κράτος εισπράττει το 11% των εσόδων του από τα ΙΧ. Βέβαια, θα αναγκαστούν να το κάνουν κάποια στιγμή μιας και σε ένα χρόνο από τώρα τα αυτοκίνητα στο λεκανοπέδιο θα είναι ακίνητα! Το σκανδαλώδες είναι ότι δεν εκχωρούν το παραμικρό στο τραμ, ούτε καν προτεραιότητα! Αλλά ούτε και προβολή! Μου έχουν πει μάλιστα οδηγοί του τραμ ότι τηλεφωνούν στην τροχαία όταν έχει κανένα μποτιλιάρισμα να διευκολύνει την κίνηση του τραμ και αυτή τους γράφει κανονικά! Εχει δει κανείς να το διαφημίζουν τα κανάλια ή να το αναφέρουν δείχνοντας πλάνα του τα δελτία ειδήσεων; Επειδή είμαι από εκείνους που το υποστηρίζουν φανατικά, πιστεύω ότι το τραμ θα δικαιωθεί εντέλει και στα μέσα της επόμενης δεκαετίας θα το δούμε και στην Αθήνα. Βέβαια χρειάζεται πολύ προσπάθεια ακόμη για να πειστούν οι στενόμυαλοι βαλκάνιοι της συμφοράς ότι το μέσο αυτό που είχε κάποτε η Αθήνα, πρέπει πάλι να αποκτήσει ξανά για να σωθεί από βέβαιη θανατική καταδίκη!
Σε μια διαφήμηση στο εξωτερικό έλεγε ότι ένα λεωφορείο αντικαθιστά 80 ΙΧ και ένα τραμ 300!
Σχετικά με την ταχύτητα του τραμ, έχω να προτείνω την κατασκευή γραμμών πάνω στις λεωφορειολωρίδες έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται την "ελευθερη" λωρίδα, χωρίς να αφαιρούνται άλλες λωρίδες από τον δρόμο.
Φώτης
Τέλος, η γραμμή τραμ θα αποτρέπει απολύτως την παρανομη στάθμευση πάνω στη λωρίδα αυτή, καθώς το τραμ δεν μπορεί να παρακάμψει ένα εμπόδιο όπως το λεωφορείο (αν πάλι υπάρχουν κάποιοι που θα παρκάρουν πάνω στις γραμμές... τι να πω... ας αναλάβει η τροχαία)
Φίλε Νίκο,
Είμαι κάτοικος Νέας Σμύρνης και αν και τα τρία τελευταία χρόνια μένω για λόγους σπουδών στη Λάρισα έχω συμβιώσει αρκετά με το τράμ.
Η γνώμη μου είναι ότι το τράμ, στην σημερινή του κατάσταση και με τις γραμμές ως έχουν, εξυπηρετεί μόνο την κίνηση πολιτών μεταξύ: του κέντρου της Αθήνας, του Νέου κόσμου, της Νέας Σμύρνης και του Παλαιού Φαλήρου. Το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής πιστεύω ότι είναι ασύμφωρο, το κατασκεύασαν για να ενώσουν τα παραθαλάσια ολυμπιακά κέντρα με ενα ποιό hitech μέσω απο ότι τα άπλα λεωφορία την περίοδο των ολυμπιακών αγώνων.Αν θέλαν να εξυπηρετεί το μέσο τους κατοίκους της περιοχής να περνούσαν την χάραξη της γραμμής μέσα απο της γειτωνιές(Πειραιά, Μοσχάτο, Καλληθέα, Ν.Σμύρνη, Π.Φάληρο, Άλιμος κ.λ.π) τι να το κάνω τώρα εάν πρέπει να περπατήσω 20 λεπτά μέχρι την παραλία.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η παιδεία των οδηγών, πολλοί εκ' των οποίων ενώ βλέπουν ότι απαγορεύεται η αριστερή στροφή, στο παράλληλο δρόμο με την γραμμή του τράμ είναι ικανή μέχρι και να επιταχύνουν για να το περάσουν και να προλάβουν τσίμα-τσίμα να στρίψουν αριστερά περνώντας ακριβός μπροστά απο το διερχόμενο τράμ!
Επιπλέον καθώς το τράμ διασχίζει κεντρικές λεοφώρους είναι αναγκασμένο να υπακούει στα φανάρια κάτι που το κάνει ακόμα ποιό αργοκίνητο. Φανάρια που αρχικά ακουγόταν ότι θα αντιλαμβάνονταν πότε πλυσιάζε κάποιο τράμ και θα του έδιναν προτεραιότητα. Αντίθετα σήμερα τα τραμ πολλές φορές σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις κάθονται και περιμένουν ακόμα και μετά το άνοιγμα του φαναριού, για να αδιάσει η διασταύρωση απο αυτοκίνητα που παράνομα σταμάτησαν πάνω σε αυτή.
Τέλος εύχωμαι να βρεί το τράμ το δρόμο του, όχι μόνο στις γειτονιές της Αθήνας αλλά και άλλων ελληνικών πόλεων.
Δημοσίευση σχολίου