Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

Σχόλια Επισκεπτών Δεκεμβρίου 2008 Νο1

Λευτέρης Βρύσινας είπε...
Ο κ. Φραγκάκης εκφράζει μια ψύχραιμη άποψη. Στην Ελλάδα οι υπερβολές ασφαλώς δεν απουσιάζουν. Αλλά δεν είμαστε η μόνη χώρα όπου υπάρχουν υπερβολές. Παράδειγμα, ο χαμός που έγινε στη Γαλλία με το πρωτοποριακό για κάποιους κέντρο Πομπιντού μέσα στο ιστορικό Παρίσι. Για μένα προσωπικά το κτίριο αυτό είναι μια αηδία, για άλλους art moderne! Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Η Αθήνα όμως κύριε Φραγκάκη όπως φτιάχτηκε μετά τον πόλεμο είναι παγκόσμιο παράδειγμα προς αποφυγή! Και είναι μέγιστο έγκλημα η καταστροφή της νεοκλασσικής Αθήνας. Υπήρχαν την εποχή εκείνη κορυφαίοι πολεοδόμοι-αρχιτέκτονες εν ζωή, όπως ο Λε Κορμπυζιέ, που η τότε ηγεσία, αν δεν χαρακτηριζόταν από αγροίκους, θα είχε συμβουλευθεί για το πώς θα έπρεεπ να είχε αναπτυχθεί η νέα πόλη. Και οι άλλες πόλεις της περιφέρειας ασφαλώς. Και ο εμφύλιος δεν αποτελεί δικαιολογία, μιας και η Ισπανία γνώρισε εμφύλιο κι έγινε ερείπια, αυτό το κακό όμως δεν συνέβη εκεί.
Οσον αφορά στο τραμ, πιστεύω ότι -στη σύγχρονη εκδοχή του- θα βοηθούσε την Αθήνα να γίνει πιο ανθρώπινη πόλη με τις αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομους κλπ που συνήθως το συνοδεύουν. Πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί και το κυκλοφοριακό. Δεν είναι δυνατόν αυτό να γίνει μόνο με το Μετρό διότι δεν υπάρχουν ούτε πόροι, ούτε χρόνος. Γιατί στο κάτω κάτω να διατηρηθεί ακέραια η επιφανειακή ασχήμια της πόλης; Το τραμ το πρότειναν ειδικοί του ΕΜΠ και όχι κάποιος τυχαίος άσχετος. Εκείνο που λείπει είναι η πολιτική βούληση και το κόμπλεξ απέναντι στο μέσο από τη σημερινή κυβέρνηση, η οποία έχει φροντίσει με παπαγαλάκια της να το διαβάλλει όσο μπορεί. Αλλωστε ποτέ δεν δούλεψε σωστά το τραμ ως τώρα. Ετσι λειτουργεί το τραμ έξω; Να περιμένει στο φανάρι της παραλιακής για παράδειγμα δύο ολόκληρα λεπτά να περάσει ο κάθε κομπλεξοέλληνας με το ΙΧ του πρώτα; Μην τρελαθούμε! Ας έβαζαν εκεί έναν τροχονόμο. Ακόμη και οι Τούρκοι το κάνουν για το δικό τους τραμ στην Πόλη.

9 Δεκέμβριος 2008 4:06 μμ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΑΚΗΣ είπε...
Κύριε Βρύσινα,

να σας πω και εγώ με τη σειρά μου ότι χαίρομαι που η άποψη σας εμπεριέχει σοβαρά επιχειρήματα πάνω στα οποία ο διάλογος είναι συνεχής ιδίως στα πανεπιστημιακά ιδρύματα (όπως το Ε.Μ.Π. που αναφέρετε και από το οποίο αποφοίτησα)Παρότι εγώ εχω σε αρκετά από τα ζητήματα που θέτετε αντίθετη άποψη (π.χ. για τα αποτελέσματα που θα είχε ένας εισαγόμενος πολεοδομικός σχεδιασμός από τον Corbusier στην ελληνική πραγματικότητα, και αν θα ήταν δυνατόν να έχει συμβεί κάτι τέτοιο)εκτιμώ ιδιαίτερα τη συμμετοχή σας στη συζήτηση.Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να συνεχίσουμε τη σχετική συζήτηση σε άλλη δημοσίευση του blog εάν συμφωνεί ο διαχειριστής.Για να επιστρέψω όμως στο θέμα του τραμ για την Αθήνα,θα ήθελα να πω (και το έχω πει και παλιότερα) ότι δεν είμαι καθόλου αντίθετος ούτε στην ανάπτυξη του δικτύου στην Αθήνα ούτε υποστηρίζω την απαξίωση του(που συμφωνώ ότι επιχειρείται πανταχόθεν). Θα πώ όμως ένα πράγμα: το Τραμ έχει πρωτίστως αξία ως ΜΣΤ (μέσο σταθερής τροχιάς)όπως σε μεγαλύτερη κλίμακα και το μετρό.Αυτό, για όσους δεν γνωρίζουν τί σημαίνει,θα ήθελα να πω ότι τα λέει όλα: Μέσο σταθερής
τροχιάς θα είναι ένα Τραμ που εμπλέκεται όσο το δυνατόν λιγότερο με την υπόλοιπη κυκλοφορία χρησιμοποιώντας α) τοπικές υπογειες ή υπέργειες οδευσεις β)αποκλειστικούς διαδρόμους με απόλυτη προτεραιότητα έναντι των ΙΧ γ) πολλαπλή δικτύωση και όχι τεράστιες γραμμές δ) δεν θα ταυτίζεται με το μετρό (αυτό πια είναι ελληνικό παράδοξο να έχει το Τραμ 3 ανταποκρίσεις με τη γραμμή 2 του μετρό ακολουθώντας σχεδόν παρόμοια διαδρομή) ε)θα αναπτύσσεται με ευρύτερες πολιτικές περιορισμού της χρήσης ΙΧ και δεν θα χρησιμοποιείται ως "φονικό όπλο" κατά του ΙΧ πιστεύοντας ότι η κοινωνία ξαφνικά θα συνετιστεί και θα ακολουθήσει.

9 Δεκέμβριος 2008 8:05 μμ

Ανώνυμος είπε...
ΣΩΣΤΟΙ Ο ΤΑΣΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ, ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ, ΑΛΛΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ. 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ... ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ 3-4 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ Η ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ.

9 Δεκέμβριος 2008 7:24 μμ
θεσσαλονικιός με τραμ είπε...
Η Θεσσαλονίκη ένα σύγχρονο δίκτυο τραμ χρειαζόταν. Να ξεβρωμίσει από το καυσαέριο και το θόρυβο χιλιάδων ΙΧ. Το Μετρό των 9 χλμ θα κοστίσει μια περιουσία στον φορολογούμενο. Με τα ίδια λεφτά φτιαχνόντουσαν 100 χλμ τραμ να εξυπηρετηθεί ολόκληρη η πόλη και να κατασργηθόύν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Και κυρίως, πολύ πιο γρήγορα οι Θεσσαλονικείς θα είχαν άριστη και σύγχρονη συγκοινωνία, τόσο ελκυστική σε σημείο που το ΙΧ τους θα το χρησιμοποιούσαν μόνο σαββατοκύριακα! Τώρα περιμένετε Μετρό. Καλά κρασιά στο 2020 και βλέπουμε...έπρεπε νάχε βγει ο Μπουτάρης Δήμαρχος(...)

22 Δεκέμβριος 2008 2:12 μμ

Ανώνυμος είπε...
Είναι πολύ καλό που ξεκινάει αυτό το πολύ σημαντικό έργο έστω και με 1 χρόνο καθυστέρηση,μιας και πρόκειται για έναν πολύ επικίνδυνο δρόμο.Το ζητούμενο είναι τώρα να καλυφθεί αυτή η καθυστέρηση του ενός έτους που μεσολάβησε από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης,αν και το θεωρώ λίγο δύσκολο μιας και το τμήμα από Αντίρριο έως Κεφαλόβρυσο πρέπει να είναι έτοιμο έως τις 19 Απριλίου του 2011 δηλαδή απομένουν 2 χρόνια και 4 μήνες μέχρι τότε και συνολικά 6 χρόνια για να παραδοθεί όλος ο δρόμος μέχρι τα Ιωάννινα,πράγμα που σημαίνει ότι ο ρυθμός κατασκευής του έργου πρέπει να είναι πάρα πολύ γρήγορος.

8 Δεκέμβριος 2008 5:52 μμ

Τάσος είπε...
Μέσα στα επόμενα 2 χρόνια θα έχουμε 10 νέους σταθμούς του μετρό, που θα σημάνουν σημαντική αναβάθμιση της ευκολίας μετακίνησης.
Δεν είναι απαραίτητο οι σταθμοί να είναι μέσα στα σπίτια. Οι πιο πετυχημένοι σταθμοί είναι εκείνοι που προσφέρουν δυνατότητα μετεπιβίβασης σε πολλές λεωφορειακές γραμμές. Τέτοιοι θα είναι π.χ. οι σταθμοί της Ηλιούπολης (μετεπιβίβαση προς Ηλιούπολη και Άλιμο), του Αλίμου (μετεπιβίβαση προς Αργυρούπολη και Τερψιθέα Γλυφάδας) του Ελληνικού (μετεπιβίβαση προς Γλυφάδα, Βούλα, Βάρκιζα), του Νομισματοκοπείου (μετεπιβίβαση προς Αγία Παρασκευή και προς όλα τα Μεσόγεια), της Ανθούπολης (μετεπιβίβαση προς Ίλιον, Πετρούπολη). Τέλειο συμπλήρωμα του μετρό θα ήταν μια γραμμή λεωφορείων εξπρές από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας χωρίς ΚΑΜΙΑ ενδιάμεση στάση και με την ίδια συχνότητα που θα έχει το μετρό. Έτσι οι Γλυφαδιώτες θα μπορούν να παρηγορούνται μέχρι να φτάσει το μετρό και στο κέντρο της Γλυφάδας.

22 Δεκέμβριος 2008 1:12 μμ

Αντύπας είπε...
Το μετρό θα συνδεθεί με τραμ με προτεραιότητα στο πάρκο Ελληνικού. Δεν χρειάζονται επικαλύψεις μέσων σταθερής τροχιάς. Τα λεωφορεία είναι άβολα, θορυβώδη, προσφέρουν κακό ταξίδι, είναι επικίνδυνα σε ολισθηρά οδοστρώματα και οι στάσεις τους άθλιες. Δεν εξυπηρετούν αμέα, μάνες με καρότσια κλπ Καιρός να καταργηθούν να ξεβρωμίσει η Αθήνα και αντικατασταθούν με ένα πυκνότατο δίκτυο τραμ 250 χιλιομέτρων.

22 Δεκέμβριος 2008 2:05 μμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα