Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008

Μετρό Θεσσαλονίκης: 2,5 χρόνια εργασιών -τι έχει γίνει, τι θα γίνει

Στη Θεσσαλονίκη όλοι οι κάτοικοι ζουν με το όνειρο του Μετρό. Ένα όνειρο που σε 4 χρόνια θα πάρει σάρκα και οστά. Θα λειτουργήσει η πρώτη υπόγεια γραμμή Μετρό συνδέοντας τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με το Κέντρο και την Νέα Ελβετία.
Φυσικά μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα το έργο πέρασε -κυριολεκτικά- δια πυρός και σιδήρου και χάρις στην επιμονή του ΥΠΕΧΩΔΕ (για να είμαστε ειλικρινείς) φτάσαμε στα μισά περίπου του έργου.
Ίσως δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμη αλλά έχουν περάσει 2,5 από τα 6 ή 6,5 χρόνια που απαιτούνται για την κατασκευή. Τα περισσότερα εργοτάξια έχουν ανοίξει και απομένουν τα 3 τελευταία εργοτάξια για να ολοκληρωθεί η κατάληψη των εργοταξιακών χώρων. Στα 2,5 αυτά χρόνια ολοκληρώθηκαν σχεδόν όλες οι προπαρασκευαστικές εργασίες και πλέον έχει αρχίσει η κυρίως κατασκευαστική δουλειά. Έτσι σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων: στον επίσταθμο του ΝΕΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ κατά 93%, στον Σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κατά 76%, στον Σταθμό ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ κατά 91%, στον Σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ κατά 45%, στη διακλάδωση της Γραμμής προς Σταυρούπολη κατά 72%, ενώ σε στάδιο ολοκλήρωσης κατά 81% βρίσκεται η κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης στο Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Εκεί από τον νέο χρόνο θα γίνουν πιο προχωρημένες εργασίες και από το 2010 θα αρχίσουν να παίρνουν την τελική τους μορφή (πολύ θα ήθελα να τους έβλεπα σε κάθε στάδιο κατασκευής). Οι υπόλοιποι Σταθμοί και αυτοί προετοιμάζονται.
Το σημαντικότερο όλων είναι βέβαια οι 2 σήραγγες που για πρώτη φορά θα σκάψουν το υπέδαφος της πόλης. Αυτό είναι φυσικά και το ερωτηματικό καθώς έχουν γίνει και όλες οι σχετικές μελέτες και γεωτρήσεις αλλά στο πραγματικό του έργου (την διάνοιξη) θα φανεί και το τι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Ολοκληρώθηκε η συναρμολόγηση του πρώτου Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (ο γνωστός Μετροπόντικας). Αρχές του έτους ξεκινάει το ταξίδι του για την Ανατολική Θεσσαλονίκη. Ο δεύτερος Μετροπόντικας θα ακολουθήσει με 2-3 μήνες διαφορά.
Έτσι πλέον είμαστε στο μέσο ενός μεγάλου έργου που θα αλλάξει τις συνήθειες των πολιτών και των επισκεπτών θα αναβαθμίσει την πόλη και με τις επεκτάσεις θα την κάνει πιο ανθρώπινη.
Οι περισσότεροι από εσάς ήδη γνωρίζετε ότι η πρώτη επέκταση είναι προς Καλαμαριά με 5 Σταθμούς και η δεύτερη προς Σταυρούπολη με 5 Σταθμούς. Οι επόμενες επεκτάσεις κατά πάσα πιθανότητα θα είναι δυτικά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Κορδελιό (περίπου 4-5 χλμ) με ανταπόκριση και στα νέα ΚΤΕΛ (κάτι που η συντριπτική πλειοψηφία από εσάς ζητάτε) και ανατολικά από την Καλαμαριά στο Αεροδρόμιο (περίπου 3χλμ).
Φυσικά αυτά είναι υποθετικά αλλά και τα πιο πιθανά. Για εγκυρότερα νέα για νέες επεκτάσεις ίσως μάθουμε μέσα στο 2009.
Να λοιπόν να που μάθουμε να ζούμε με τα εργοτάξια. Μετά θα μάθουμε να ζούμε με το Μετρό...
**Θα πρότεινα (και ελπίζω να συμφωνείτε) να συμμετέχει σε αυτή την φοβερή εμπειρία της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο πολίτης με προγράμματα ξενάγησης από την Αττικό Μετρό και την Κ/Ξ κατασκευής βοηθώντας στην κατανόηση των δυσκολιών που συναντά.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΟΝΤΩΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΠΑΡΟΛΙΓΟΝ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΓΕΚ ΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΡΙΞΕΙ ΜΙΑ ΚΛΕΦΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΕΤΑΣΜΑΤΑ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ.ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΕΙΔΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΣΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΛΛΑ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο ΡΥΘΜΟΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΤΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΘΕΙ Ο ΧΑΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΠΙΤΕΙΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ,ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ (ΤΑ ΕΡΓΑ) ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ.ΜΕΡΙΜΝΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΕΠΕΚΤΑΣΕΩΝ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ...

Ανώνυμος είπε...

Το μετρό της Θεσσαλονίκης έτσι όπως έχει σχεδιαστεί θα είναι ανεπαρκές. Γίνεται που γίνεται ο κόπος για να ανοιχτούν οι σήραγγες, γιατί δεν κατασκευάζονται σταθμοί με αποβάθρες μήκους 110 μέτρων που να χωράνε συρμούς των 6 βαγονιών για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες της πόλης, στο άμεσο αλλά και στο απώτερο μέλλον;

Τα αυτόματα τρενάκια-μινιατούρα που θα κινούνται χωρίς οδηγό θα πήζουν από κόσμο. Έτσι όμως πώς θα πείσουν τον επιβάτη να μετεπιβιβαστεί από το λεωφορείο στο μετρό ή να αφήσει το ΙΧ στο σπίτι;

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΟΙ Ο ΤΑΣΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ, ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ, ΑΛΛΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ. 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ... ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ 3-4 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ Η ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ.

Ανώνυμος είπε...

Η Θεσσαλονίκη ένα σύγχρονο δίκτυο τραμ χρειαζόταν. Να ξεβρωμίσει από το καυσαέριο και το θόρυβο χιλιάδων ΙΧ. Το Μετρό των 9 χλμ θα κοστίσει μια περιουσία στον φορολογούμενο. Με τα ίδια λεφτά φτιαχνόντουσαν 100 χλμ τραμ να εξυπηρετηθεί ολόκληρη η πόλη και να κατασργηθόύν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Και κυρίως, πολύ πιο γρήγορα οι Θεσσαλονικείς θα είχαν άριστη και σύγχρονη συγκοινωνία, τόσο ελκυστική σε σημείο που το ΙΧ τους θα το χρησιμοποιούσαν μόνο σαββατοκύριακα! Τώρα περιμένετε Μετρό. Καλά κρασιά στο 2020 και βλέπουμε...έπρεπε νάχε βγει ο Μπουτάρηε Δήμαρχος κι όχι αυτός ο δεξιός βλάχος.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα