Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2008

Ανασκόπηση 2008: Έργα υπό μελέτη

Εκτός από τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή υπάρχουν και εκείνα τα οποία πρόκειται να μας απασχολήσουν στο μέλλον και βρίσκονται είτε υπό μελέτη είτε σε σκέψη για πραγματοποίηση.
Η διαφορά του πρώτου με το δεύτερο είναι ότι τα έργα υπό μελέτη είναι έργα που έχουν χρηματοδότηση και θα δημοπρατηθούν ενώ τα υπόλοιπα είναι οι γνωστές εξαγγελίες που πολλές φορές ακούγονται μια φορά και έκτοτε ...αναζητείται η τύχη τους αλλά και άλλα τα οποία με τον χρόνο εξελλίσονται και εντάσσονται σε διάφορα αναπτυξιακά προγράμματα.
Φέτος με λύπη μου έχω να σας πω, πώς η λίστα είναι κατά 80% ίδια με την περσινή για να καταλάβουμε πόσο στάσιμη και αντιπαραγωγική ήταν η χρονιά του 2008. Για να το καταλάβουμε καλύτερα τα νέα υπό μελέτη έργα έχουν ένα χαρακτηριστικό «Ν» δίπλα τους. Όλα τα υπόλοιπα ανήκουν στην περσινή λίστα από την οποία ούτε ένα έργο δεν μετακινήθηκε στα υπό δημοπράτηση έργα.
Υπάρχουν έργα τα οποία έχουν χρηματοδότηση(πχ επέκταση Τραμ) ή πρόκειται να γίνουν λόγω κάποιου γεγονότος (όπως ο Προαστιακός Βόλος-Λάρισα λόγω των Μεσογειακών) και άλλα που δεν έχουν ακόμη χρηματοδότηση αλλά θα γίνουν γιατί κρίνονται απαραίτητα (πχ Μετρό Γρ.4).
Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 Άλσος Βείκου- Πανεπιστήμιο-Μαρούσι (Δημοπράτηση 2009-2010)
Είναι σε μελέτη και το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει προτείνει τρόπο χρηματοδότησης. Νομίζω ότι εντός του 2009 θα έχουμε οριστικές αποφάσεις.
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης Πατρικίου Καλαμαριά (Δημοπράτηση 2009;)
Εδώ αναμένεται η απόφαση δημοπράτησης προκειμένου η επέκταση αυτή που έχει χρηματοδότηση να είναι έτοιμη ταυτόχρονα ή με 1-2 χρόνια διαφορά από τη βασική γραμμή.
-Επέκταση Μετρό Αθήνας από Ανθούπολη – Ίλιον (προμελέτη) Ν
Είναι σε στάδιο προμελέτης και ανήκει στην επόμενη γενιά επεκτάσεων. Ίσως μπει σε κάποια ανακατανομή κονδυλίων.
-Προαστιακός επέκταση Κορωπί -Λαύριο (Δημοπράτηση 2009)
Η μελέτη τρέχει, θα γίνει μάλλον μέσω ΣΔΙΤ και περιμένουμε την δημοπράτηση του έργου.
-Τραμ επέκταση από Φάληρο-Πειραιά σε κυκλική μορφή μονής τροχιάς (Δημ. 2009)
Εντός του πρώτου τριμήνου μας υποσχέθηκαν δημοπράτηση και τέλη του 2010 λειτουργία. Περιμένουμε.
-Τραμ επέκταση από Κέντρο Πειραιά προς Χατζηκυριάκειο και Φρεατύδα (Δημ.2011)
Υπάρχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και μάλλον μέχρι το 2013 θα το δούμε να κάνει τα πρώτα του δρομολόγια.
-Υπογειοποίηση Ηλεκτρικού (Μετρό Γρ.1) από Φάληρο -Πειραιά και νέος ενδιάμεσος Σταθμός Καμίνια (Δημ. 2009)
Αρχές του 2010 η δημοπράτηση 2 χρόνια αργότερα η λειτουργία.
-Επέκταση Ηλεκτρικού (Μετρό Γρ.1) από ΚΑΤ- Εθνική Οδό και υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά (Δημ. 2010)
Αρχές του 2010 η δημοπράτηση αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι θα χρειαστούν μόλις 3 χρόνια για την ολοκλήρωση των εργασιών για 5,6 χλμ. υπόγειας γραμμής. Αν όλα πάνε καλά θεωρώ ότι το 2015 είναι μια ρεαλιστική χρονιά έναρξης δρομολογίων.
-Νέοι ενδιάμεσοι Σταθμοί Ηλεκτρικού α. Ιλισός και β. Ψαλίδι στο δίκτυο. Ν
Εύκολα πραγματοποιήσιμοι επίγειοι σταθμοί. Αρχές του 2011 θα τους δούμε.
-Τραμ Πάτρας (Δημ 2011?) Ν
Γίνεται η μελέτη σκοπιμότητας. Νομίζω πολύ σύντομα θα δούμε την δημοπράτηση. Ίσως εντός του 2010.
-Τραμ Ιωαννίνων (Δημ 2011?) Ν
Το ίδιο ισχύει και για αυτό το έργο. 2012-2013 θα λειτουργεί.
-Προαστιακός Σιδηρόδρομος Λάρισας-Βόλου (Δημ 2010)
Ελπίζουμε λόγω Μεσογειακών γρήγορα να δημοπρατηθεί η ηλεκτροκίνηση.
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης από Δημοκρατίας-Σταυρούπολη (Δημ.2011?)
Δεν υπάρχει χρηματοδότηση αλλά επειδή θεωρείται κρίσιμη επέκταση σίγουρα με την πρώτη ανακατανομή κονδυλίων θα μπει στο ΕΣΠΑ.
-Κάθετος άξονας Εγνατίας Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα
Περιμένουμε εξελίξεις με το ΕΣΠΑ 2007-2013.
-Κάθετος άξονας Εγνατίας Ξάνθη- Εχίνος- Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα
Το ίδιο..
-Αεροδρόμιο Νέας Αγχίαλου από στρατιωτικό σε πολιτικό.
Λόγω Μεσογειακών αναμένουμε εξελίξεις σε αυτό το σημαντικό αεροδρόμιο.
-ΟΣΕ τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος-Πάτρα (Δημ. 2009)
Φέτος αναμένονται οι διαγωνισμοί και οι ανάδοχοι προκειμένου το ηλεκτρικό τρένο να φτάσει στην Πάτρα το 2014.
-Αεροδρόμιο Ανδραβίδας από στρατιωτικό σε πολιτικό.
Καμία πληροφορία.
-Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Δημ 2009?)
Τουλάχιστον το τμήμα μέχρι την Καρδία μας υποσχέθηκαν ότι θα γίνει, μέσα στο 2009 λογικά θα έχουμε και τους σχετικούς διαγωνισμούς.
-Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού (Δημ 2009?)
Και εδώ η χρονιά που έρχεται είναι κρίσιμή για την πορεία υλοποίησης. Αγκάθι η διάθεση οικοπεδοποίησης μέρους του πάρκου.
-Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επεκτάσεις Αττικής Οδού) Ν (Δημ 2009?)
Το καλοκαίρι που μας πέρασε εξαγγέλθηκαν. Από τότε σιγή. Περιμένουμε σύντομα μάλλον νέα για την τύχη τους.
-Επέκταση Τραμ από Λ. Ποσειδώνος έως Σταθμό Μετρό Αργυρούπολη (Δημ.2011;).
Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η πρόθεση σύνδεσης με το Τραμ. Εύκολα πραγματοποιήσιμη καμία πληροφορία περαιτέρω.
-Ανάπλαση σε πάρκο παλαιού γηπέδου ΠΑΟ
Περιμένουμε σύντομα εξελίξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα