Εδώ και 115 χρόνια συζητούν στην Κρήτη για τη δημιουργία Σιδηροδρόμου. Ακόμα και σήμερα παραμένει μια ιστορία που κάθε φορά έχει διαφορετικές χαράξεις. Το αίτημα των πολιτών της μεγαλονήσου παραμένει και περιμένει να γίνουν γενναίες κινήσεις.
Η πιο σημαντική κίνηση αναμένεται από την Περιφέρεια Κρήτης που έχει στα πλάνα της να συντάξει μελέτη σκοπιμότητας για την δημιουργία Σιδηροδρόμου ο οποίος θα ενώνει τα μεγάλα αστικά κέντρα του νησιού , δηλαδή Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο-Άγιος Νικόλαο, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
Το θετικό σε όλη αυτή την ιστορία είναι η στάση του ΟΣΕ που εμφανίζεται θετικός. Βέβαια το μεγάλο ερωτηματικό είναι η χρηματοδότηηση διότι πιστεύω ότι εμπορικά θα είναι επιτυχημένο project. Ο Σιδηρόδρομος απαιτεί πολύ μεγάλα κεφάλαια και συχνά χρειάζονται πολύ μεγάλα τεχνικά έργα (Γέφυρες-σηραγγες κλπ). Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που θα συναντήσουν στην προσπάθεια αυτή είναι οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις για τον χώρο που θα χρειαστεί να καταλάβει ο Σιδηρόδρομος.
Στην Κρήτη μιλούν για ΣΔΙΤ και δικαίως φυσικά, αφού η Κεντρική Κυβέρνηση μόλις πριν λίγους μήνες ματαίωσε τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα, οπότε η δημιουργία Σιδηρόδρομου στην Κρήτη σαν δημόσια επένδυση μάλλον φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Το ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα είναι πολύ σημαντικό αλλά είναι μόνο η αρχή. Χρειάζεται συστηματική προσπάθεια και πολύχρονο τρέξιμο για να καταφέρουν αυτό που πολλές γενιές Κρητικών επιθυμούν.
Το κόστος δημιουργίας αναμένεται να είναι σε λογικά πλαίσια αλλά χωρίς συγκεκριμένο ύψος ακόμα, πράγμα που κάνει τη μελέτη σκοπιμότητας αναγκαία. Ο χρόνος μετακίνησης θα μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα και φυσικά το ταξίδι θα γίνεται με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ο εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού στην απόσταση Χανιά -Ρέθυμνο υπολογίζεται σε 20 λεπτά ενώ στο δρομολόγιο Ρέθυμνο-Ηράκλειο σε 30 λεπτά. Συνολικά η απόσταση Χανιά-Ηράκλειο θα περιοριστεί σε 50 μόλις λεπτά.
Αντιδράσεις εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξουν, αλλά ενδεχόμενα μπορεί να υπάρξει μια σημαντική αντίδραση από τα ΚΤΕΛ του νησιού που θίγονται άμεσα αλλά και από τα τουριστικά πούλμαν, αφού πολλοί τουρίστες, Έλληνες και μη, μπορεί να προτιμήσουν το ταξίδι με το Σιδηρόδρομο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Τα ΚΤΕλ έχουν κολλήσει σε λογικές του '50. Μπορούν μέσω ΣΔΙΤ να επεκταθούν και στον σιδηρόδρομο, να γίνουν μέτοχοι, να αναδιοργανώσουν τις γραμμές των λεωφορείων τους τροφοδοτικά προς το τρένο και θα βγάλουν φράγκα. Πολλά φράγκα! Δοκιμασμένη και πολύ πετυχημένη συνταγή στην Ευρώπη. Αλλά εδώ πού μυαλό!
Ειδικά στην Κρήτη μιλάμε για πολλά κέρδη αν η γραμμή που θα φτιαχτεί συνδεθεί με την ηπειρωτική Ελλάδα(δίκτυο ΟΣΕ,) μέσω rail ferries.
Κτελάδες ξυπνήστε επιτέλους!
Αντε παιδια παμε!!!!!!Ολοι θέλουμε να σφυρίξει τρενο στο νησι.
Δημοσίευση σχολίου