Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

Δίκτυο για Ποδηλατόδρομους στη Θεσσαλονίκη !!

Μετά την ανακοίνωση για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης πήρε την πρωτοβουλία και έκανε ένα βήμα παραπάνω σχεδιάζοντας το πρώτο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη, συνολικού μήκους 12 χλμ.
Το χρονοδιάγραμμα μιλά για ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αλλά και σε ένα χρόνο να είναι αξίζει η αναμονή. Η διαδρομή θα συνδέει την παραλιακή ζώνη με κομβικούς κάθετους άξονες, όπως αυτοί της Αριστοτέλους και της Δ. Γούναρη.
Το βασικό τμήμα του ποδηλατόδρομου θα αναπτύσσεται στην παραλιακή ζώνη της πόλης και συγκεκριμένα σε μήκος 3,2 χιλιομέτρων στη νέα παραλία -στο τμήμα της από το ύψος του Μεγάρου Μουσικής μέχρι και την πλατεία Λευκού Πύργου- καθώς και σε μήκος 1,2 χιλιομέτρων στην παλιά παραλία μέχρι και το ύψος του λιμανιού.
Το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων θα διατρέχει το πάρκο του Ξαρχάκου, σε μήκος 350 μέτρων, την οδό Αγγελάκη, σε μήκος 500 μέτρων, και την οδό Εθνικής Αμύνης, σε μήκος 450 μέτρων. Το επόμενο μεγάλο τμήμα του ποδηλατόδρομου, μήκους 1,7 χιλιομέτρων, θα είναι στην οδό Αγίου Δημητρίου και συγκεκριμένα στο τμήμα της από την Εθνικής Αμύνης μέχρι και την Κατσιμίδη.
Όπως προβλέπεται από τη μελέτη που έχουν συντάξει οι αρμόδιες υπηρεσίες της αντιδημαρχίας Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας, ποδηλατόδρομοι θα αναπτυχθούν ακόμη στην οδό Καυταντζόγλου, σε μήκος 500 μέτρων, στη λεωφόρο Στρατού, σε μήκος 650 μέτρων, καθώς και στις οδούς Σαλαμίνος (180 μέτρα), Πολυτεχνείου (550 μέτρα), Αναγεννήσεως (650 μέτρα), Δωδεκανήσου (350 μέτρα) και Στρατηγού Καλλάρη (150 μέτρα).
Επιπλέον οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να απολαύσουν μία βόλτα με ποδήλατο στον άξονα της Αριστοτέλους, σε μήκος 700 μέτρων, αλλά και στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη, σε μήκος 600 μέτρων.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση του ποδηλατόδρομου είναι η δωρεάν χρήση των ποδηλάτων που θα ανήκουν στον Δήμο και οι πολίτες θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν και να τα αφήνουν σε άλλο σημείο του ποδηλατόδρομου χωρίς χρέωση.
Θα είναι εφοδιασμένα με GPS, ώστε να καθίσταται δυνατός ο εντοπισμός τους σε περίπτωση κλοπής. Για να παραλάβει κάποιος πολίτης ένα ποδήλατο, πρέπει να κάνει χρήση μιας ηλεκτρονικής κάρτας, η οποία θα εκδίδεται από τις υπηρεσίες του δήμου και θα περιλαμβάνει τα στοιχεία του κατόχου της.
Για τη λειτουργία του συστήματος αυτού ο δήμος Θεσσαλονίκης προσανατολίζεται στην αγορά περίπου 300 ποδηλάτων σε πρώτη φάση και συνολικά 1.000 στην πλήρη ανάπτυξη του έργου. Τα ποδήλατα θα είναι σταθμευμένα σε περίπου είκοσι χώρους, που θα διαμορφωθούν για το σκοπό αυτό σε διάφορα σημεία της πόλης και σε στάσεις του ΟΑΣΘ για συνδυασμένη μετακίνηση μέσα στη πόλη.
Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν συντάξει οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, ο συνολικός προϋπολογισμός του εγχειρήματος προϋπολογίζεται στο ύψος των περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα σε 1,5 εκατ. ευρώ προϋπολογίζεται το κόστος κατασκευής του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και στο ίδιο ύψος η δαπάνη για την ανάπτυξη του συστήματος των κοινόχρηστων ποδηλάτων.
ΕΚΡΗΞΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ
Στο μεταξύ μετά την πρόσκληση που απηύθυνε η ενδιάμεση διαχειριστική αρχή Μεταφορών προς τους ΟΤΑ, αντίστοιχες προτάσεις με αυτή του δήμου Θεσσαλονίκης για την κατασκευή δικτύων ποδηλατοδρόμων υπέβαλαν ακόμη οι δήμοι Παλλήνης Χαλκιδικής, Αμαλιάδας, Βόλου, Βριλησσίων, Εκάλης, Κηφισιάς, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Κω, Λαμίας, Μελισσίων, Ναυπάκτου, Νέας Ερυθραίας, Παλαιού Ψυχικού, Πάτρας, Ρόδου, Τριπόλεως και Χαλανδρίου.
Σύμφωνα με την πρόσκληση της ενδιάμεσης διαχειριστικής αρχής Μεταφορών, οι προτάσεις των δήμων πρέπει να αφορούν έργα με υψηλή ωριμότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να είναι δυνατή η ανάδειξη αναδόχων μέσα στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και η ολοκλήρωση των σχεδιαζόμενων έργων μέχρι το τέλος του 2009.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα