Μετά την ανακοίνωση για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης πήρε την πρωτοβουλία και έκανε ένα βήμα παραπάνω σχεδιάζοντας το πρώτο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη, συνολικού μήκους 12 χλμ.
Το χρονοδιάγραμμα μιλά για ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αλλά και σε ένα χρόνο να είναι αξίζει η αναμονή. Η διαδρομή θα συνδέει την παραλιακή ζώνη με κομβικούς κάθετους άξονες, όπως αυτοί της Αριστοτέλους και της Δ. Γούναρη.
Το βασικό τμήμα του ποδηλατόδρομου θα αναπτύσσεται στην παραλιακή ζώνη της πόλης και συγκεκριμένα σε μήκος 3,2 χιλιομέτρων στη νέα παραλία -στο τμήμα της από το ύψος του Μεγάρου Μουσικής μέχρι και την πλατεία Λευκού Πύργου- καθώς και σε μήκος 1,2 χιλιομέτρων στην παλιά παραλία μέχρι και το ύψος του λιμανιού.
Το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων θα διατρέχει το πάρκο του Ξαρχάκου, σε μήκος 350 μέτρων, την οδό Αγγελάκη, σε μήκος 500 μέτρων, και την οδό Εθνικής Αμύνης, σε μήκος 450 μέτρων. Το επόμενο μεγάλο τμήμα του ποδηλατόδρομου, μήκους 1,7 χιλιομέτρων, θα είναι στην οδό Αγίου Δημητρίου και συγκεκριμένα στο τμήμα της από την Εθνικής Αμύνης μέχρι και την Κατσιμίδη.
Όπως προβλέπεται από τη μελέτη που έχουν συντάξει οι αρμόδιες υπηρεσίες της αντιδημαρχίας Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας, ποδηλατόδρομοι θα αναπτυχθούν ακόμη στην οδό Καυταντζόγλου, σε μήκος 500 μέτρων, στη λεωφόρο Στρατού, σε μήκος 650 μέτρων, καθώς και στις οδούς Σαλαμίνος (180 μέτρα), Πολυτεχνείου (550 μέτρα), Αναγεννήσεως (650 μέτρα), Δωδεκανήσου (350 μέτρα) και Στρατηγού Καλλάρη (150 μέτρα).
Επιπλέον οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να απολαύσουν μία βόλτα με ποδήλατο στον άξονα της Αριστοτέλους, σε μήκος 700 μέτρων, αλλά και στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη, σε μήκος 600 μέτρων.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση του ποδηλατόδρομου είναι η δωρεάν χρήση των ποδηλάτων που θα ανήκουν στον Δήμο και οι πολίτες θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν και να τα αφήνουν σε άλλο σημείο του ποδηλατόδρομου χωρίς χρέωση.
Θα είναι εφοδιασμένα με GPS, ώστε να καθίσταται δυνατός ο εντοπισμός τους σε περίπτωση κλοπής. Για να παραλάβει κάποιος πολίτης ένα ποδήλατο, πρέπει να κάνει χρήση μιας ηλεκτρονικής κάρτας, η οποία θα εκδίδεται από τις υπηρεσίες του δήμου και θα περιλαμβάνει τα στοιχεία του κατόχου της.
Για τη λειτουργία του συστήματος αυτού ο δήμος Θεσσαλονίκης προσανατολίζεται στην αγορά περίπου 300 ποδηλάτων σε πρώτη φάση και συνολικά 1.000 στην πλήρη ανάπτυξη του έργου. Τα ποδήλατα θα είναι σταθμευμένα σε περίπου είκοσι χώρους, που θα διαμορφωθούν για το σκοπό αυτό σε διάφορα σημεία της πόλης και σε στάσεις του ΟΑΣΘ για συνδυασμένη μετακίνηση μέσα στη πόλη.
Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν συντάξει οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, ο συνολικός προϋπολογισμός του εγχειρήματος προϋπολογίζεται στο ύψος των περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα σε 1,5 εκατ. ευρώ προϋπολογίζεται το κόστος κατασκευής του δικτύου των ποδηλατοδρόμων και στο ίδιο ύψος η δαπάνη για την ανάπτυξη του συστήματος των κοινόχρηστων ποδηλάτων.
ΕΚΡΗΞΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ
Στο μεταξύ μετά την πρόσκληση που απηύθυνε η ενδιάμεση διαχειριστική αρχή Μεταφορών προς τους ΟΤΑ, αντίστοιχες προτάσεις με αυτή του δήμου Θεσσαλονίκης για την κατασκευή δικτύων ποδηλατοδρόμων υπέβαλαν ακόμη οι δήμοι Παλλήνης Χαλκιδικής, Αμαλιάδας, Βόλου, Βριλησσίων, Εκάλης, Κηφισιάς, Ηρακλείου, Κέρκυρας, Κω, Λαμίας, Μελισσίων, Ναυπάκτου, Νέας Ερυθραίας, Παλαιού Ψυχικού, Πάτρας, Ρόδου, Τριπόλεως και Χαλανδρίου.
Σύμφωνα με την πρόσκληση της ενδιάμεσης διαχειριστικής αρχής Μεταφορών, οι προτάσεις των δήμων πρέπει να αφορούν έργα με υψηλή ωριμότητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να είναι δυνατή η ανάδειξη αναδόχων μέσα στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και η ολοκλήρωση των σχεδιαζόμενων έργων μέχρι το τέλος του 2009.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου