Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009

Mετρό Θεσσαλονίκης: Ο Μετροπόντικας άρχισε και η Καλαμαριά ετοιμάζεται!

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το όνειρο όλων των κατοίκων σε μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Ελλάδας. Είναι ένα έργο που θα βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη της Ευρώπης ως μια προηγμένη συγκοινωνιακά πόλη και σε συνδυασμό με άλλα έργα υποδομής θα γίνει πόλος έλξης για τους Ελληνες και τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Εδώ και 2,5 χρόνια, οι εργασίες συνεχίζονται με ανάμεικτους ρυθμούς. Μια τα προβλήματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα, μια τα προβλήματα της Κ/Ξ ανάγκασαν το χρονοδιάγραμμα να είναι στριμωγμένο αρκετά.
Ο πρώτος μετροπόντικας ξεκίνησε το ταξίδι του την εβδομάδα που μας πέρασε και περιμένει το "νονό" Κο Σουφλιά σε μερικές μέρες να τον αποχαιρετήσει και να ξεκινήσει το ταξίδι των 7.600μ που θα διαρκέσει περίπου 2 χρόνια. Ο "Κωστίκας" θα προηγείται κατά 2 μήνες στο χρονοδιάγραμμά του "Γιωρίκα", του δεύτερου Μετροπόντικα, ο οποίος συναρμολογείται στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Τα έργα επιταχύνονται για να προλάβουν το χρονοδιάγραμμα αλλά πολύ δύσκολα το έργο θα ολοκληρωθεί στην προγραμματισμένη ημερομηνία παράδοσης, που είναι στις 2 Οκτωβρίου 2012.
Το μεγάλο νέο της επόμενης εβδομάδας είναι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η αναμενόμενη ανακοίνωση της δημοπράτησης της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, μήκους 5 χιλιομέτρων, με 5 σταθμούς, που θα εξυπηρετεί επιπλέον 80.000 -100.000 κατοίκους της πόλης. Η χρηματοδότηση της επέκτασης είναι εξασφαλισμένη από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2007-2013 και το κόστος είναι 400 εκ. €.
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ θα δώσει πληροφορίες και για την άλλη επέκταση του Μετρό προς Σταυρούπολη, η οποία ακόμα ψάχνει χρηματοδότηση έτσι ώστε να δημοπρατηθεί σύντομα και να μπορέσει να λειτουργήσει 2-3 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής.
Αφού ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις αυτές, θα ολοκληρωθούν οι συζητήσεις που γίνονται στην Αττικό Μετρό για τις επόμενες επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αντικειμενικά, πέραν των επεκτάσεων της βασικής γραμμής προς Κορδελιό ανατολικά και Αεροδρόμιο δυτικά, είναι θεμιτή η ανάπτυξη μας δεύτερης γραμμής που θα ξεκινάει από τον Εύοσμο, θα συναντά την γραμμή προς Σταυρούπολη στο στρατόπεδο, θα συνεχίζει προς Πολίχνη και Νεάπολη και μέσω της Αγίου Δημητρίου θα συναντά τη βασική γραμμή στο σταθμό Συντριβάνι, θα κατεβαίνει Τσιμισκή, θα συναντά και πάλι τη βασική γραμμή στο σταθμό Ευκλείδη και θα συνεχίζει προς Τούμπα και Άνω Τούμπα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Εχω ζήσει 6 χρόνια στη Θεσσαλονίκη κι αγάπησα την πόλη και τους κατοίκους της επειδή είναι καλόκαρδοι και όχι λαμόγια. Ωστόσο, πέρα από το μετρό, αν θέλουν μια πραγματικά ευρωπαϊκή πόλη, συγκοινωνιακά πλήρη, να σκεφτούν και τη λύση των πεζοδρομήσεων και του τραμ.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα