Ευνοικά προχωράει πλέον μετά απο χρόνια προσπαθειών το θέμα της χρηματοδότησης, προμελέτης και κατασκευής δικτύου τραμ στο Βόλο.
Τη θετική αυτή εξέλιξη για το Δήμο Βόλου μετέφερε στον δήμαρχο Βόλου Αλέκο Βούλγαρη χθες το μεσημέρι ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Σούρλας, που είχε συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κώστα Χατζηδάκη πρίν λίγες μέρες. Το γεγονός αλλαγής της ηγεσίας του Υπουργείου θεωρείται ότι δεν θα επηρεάσει την εξέλιξη του έργου.
Θα δοθεί εντολή από το Υπουργείο Μεταφορών στον ΟΑΣΑ και στην ΤΡΑΜ ΑΕ να προχωρήσουν σε μια προμελέτη, όπως ήδη κάνουν στην Πάτρα και τα Ιωάννινα, για να διερευνηθεί πώς και με ποιους όρους μπορεί να προχωρήσει το έργο του τραμ στο Βόλο.
Ο δήμαρχος Βόλου εξέφρασε την ικανοποίησή του γι΄ αυτή τη θετική εξέλιξη, που έρχεται λίγο καιρό μετά την ανακοίνωση της χρηματοδότησης του δικτύου των ποδαλητοδρόμων από το Υπουργείο Μεταφορών και επικοινώνησε αμέσως με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Σιμόπουλο, ο οποίος βρέθηκε στο Βόλο μαζί με στελέχη του ΥΜΕ, προκειμένου να συζητήσουν με τη δημοτική αρχή για το πλαίσιο της συνεργασίας, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ένταξης της προμελέτης.
Σημειώνεται ότι ο Δήμος Βόλου μέσω της ΔΕΜΕΚΑΒ έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για μέσο σταθερής τροχιάς στην πόλη του Βόλου μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος TranSUrban, στο οποίο συμμετείχαν η ΔΕΜΕΚΑΒ εκ μέρους του Δήμου Βόλου ως επικεφαλής και η ΔΕΜΚΑ εκ μέρους του Δήμου Νέας Ιωνίας ως εταίρος.
Μετά από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στο Δήμο Βόλου πραγματοποιήθηκαν επιτόπου επισκέψεις στελεχών και υποβλήθηκαν φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος από όλες ουσιαστικά τις γνωστές εταιρίες του χώρου: BOMBARDIER, SIEMENS, INEKON, TRANSLOHR VEOLIA, TRANSDEV και ALSTOM/Ν. ΚΙΟΛΕΪΔΗΣ.
Το ποσό για τη χρηματοδοτήση της μελέτης σκοπιμότητας για την λειτουργία τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Βόλου αγγίζει τα 400.000 ευρώ, ποσό το οποίο θα απορροφηθεί από πιστώσεις του ΕΣΠΑ.
Στη σύσκεψη στην Αθήνα εκτός από το Δήμαρχο Βόλου πήραν ακόμη μέρος ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας ( ΟΑΣΑ) κ.κ. Γούναρης και Κοντογιάννης, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής της ΤΡΑΜ Α.Ε κ. Παναγιωτάκης. Η μελέτη θα υλοποιηθεί από την ΤΡΑΜ Α.Ε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ.
Η μελέτη που θα εκπονηθεί, σύμφωνα με το Δήμαρχο Βόλου , θα περιλαμβάνει την οικονομική και τεχνική σκοπιμότητα και όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για την κατασκευή και λειτουργία τραμ και βέβαια όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία, προκειμένου μέσα από τις εναλλακτικές διαδρομές, να προκριθεί ως πλέον εφικτή διαδρομή η λειτουργία του τραμ σε ολόκληρο το Πολεοδομικό Συγκρότημα και ειδικότερα σε μία συνολική διαδρομή 18 χιλιομέτρων.
ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ο Δήμαρχος Βόλου χαρακτήρισε την πρόσφατη σύσκεψη στην Αθήνα αποφασιστικής σημασίας καθώς υπήρξαν δεσμεύσεις, όπως είπε, των συμμετεχόντων για την υλοποίηση των παρακάτω χρονοδιαγραμμάτων. Ειδικότερα αποφασίστηκε:
- Η Α΄ φάση να αφορά στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, προκειμένου να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την επιλογή του γραφείου που θα αναλάβει τη σύνταξη της οικονομικοτεχνικής μελέτης, της μελέτης σκοπιμότητας και της τεχνικής μελέτης. Η προθεσμία που ορίστηκε για να βγει στον «αέρα» η προκήρυξη είναι η 15η Μαρτίου του 2009
- Η Β’ φάση είναι η 30η Μαΐου του 2009 για να υπογραφεί η σύμβαση, ενώ η μελέτη θα παραδοθεί στις 30 Μαρτίου του 2010.
Ο Δήμαρχος Βόλου είπε ακόμη ότι κατά τη διάρκεια σύνταξης της μελέτης και αντλώντας τα πρώτα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία ο Δήμος θα αρχίσει συζητήσεις με την ΤΡΑΜ Α.Ε για το ενδεχόμενο χρηματοδότησης του έργου, όπου θα είναι σίγουρη η συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα.
Ο Δήμαρχος Βόλου είπε ακόμη ότι είναι μία σημαντική στιγμή για την πόλη και για το συγκεκριμένο έργο, αφού όπως σημείωσε έχουμε πλέον μπροστά μας την αφετηρία, τον προγραμματισμό και τη χρηματοδότηση της μελέτης. Χωρίς τη μελέτη, πρόσθεσε, που θα δώσει τα απαραίτητα τεχνικοοικονομικά στοιχεία, τόσα χρόνια δεν μπορούσαμε να έχουμε ουσιαστικές προτάσεις από υποψήφιους επενδυτικούς οίκους του εξωτερικού , καθώς ήδη για το θέμα του τραμ έχουν ήδη επισκεφθεί το Δήμο επενδυτές από τη Γερμανία, την Κίνα και το Ισραήλ.
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η μελέτη, δεν μπορούμε, είπε ο Δήμαρχος Βόλου, να διαμορφώσουμε την οικονομική δυνατότητα χρηματοδότησης και λειτουργίας του έργου. Αυτό θα υπάρχει, όπως υπογράμμισε, μέχρι τα τέλη του 2009, όταν θα υπάρχουν οι ενδείξεις για να ξεκινήσουν οι συζητήσεις με τα διάφορα χρηματοδοτικά σχήματα, είτε ιδιωτικά είτε με εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών για ενδεχόμενη χρηματοδότηση του έργου από πόρους του ΕΣΠΑ.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση αν το έργο αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέχρι το 2013 που θα γίνουν οι Μεσογειακοί Αγώνες, ο Δήμαρχος Βόλου δεν το απέκλεισε, αφού, όπως είπε, οι πρωταρχικές λύσεις που έχουν προταθεί δεν θα επιφέρουν μεγάλη αναταραχή στην πόλη, καθώς δεν προβλέπεται ιδιαίτερα μεγάλο τεχνικό έργο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι στην Ελλάδα κανείς δεν βιάζεται! Θα προλάβουν τους Μεσογειακούς του 2013; Αν εξαιρέσεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καμμία επαρχιακή πόλη δεν διαθέτει αξιόλογη συγκοινωνία με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερκατάχρηση του ΙΧ και να έχει επέλθει ήδη κυκλοφοριακός κορεσμός.
Δημοσίευση σχολίου