Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009

Υποδομές 2009@Ελλάδα: επόμενη στάση: το μέλλον (Β` ΜΕΡΟΣ)

Αστικά Μέσα Σταθερής Τροχιάς

ΜετρόΤραμ υπό κατασκευή
-Μετρό Θεσσαλονίκης ( 12 Σταθμοί)
-Γραμμή 2 από Άγιο Αντώνιο-Ανθούπολη (2 Σταθμοί)
-Γραμμή 2 από Άγιο Δημήτριο- Ελληνικό (4 Σταθμοί)
-Γραμμή 3 από Αιγάλεω-Χαιδάρι (1 Σταθμός)
-Γραμμή 3 προσθήκη σταθμών (3 Σταθμοί)

Μετρό –Τραμ υπό μελέτη και δημοπράτηση
-Νέα Γραμμή 4 Άλσος Βείκου-Κέντρο Αθήνας-Μαρούσι (20 Σταθμοί)
-Γραμμή 1 από Κηφισιά-Εθνική Οδό (4 Σταθμοί)
-Γραμμή 1 προσθήκη 2 σταθμών («Ιλισός» και «Ψαλίδι»)
-Γραμμή 1 υπογειοποίση Φάληρο-Πειραιάς (1 νέος Σταθμός)
-Γραμμή 3 Χαιδάρι- Δημ. Θέατρο (6 Σταθμοί)
-Γραμμή 2 Ανθούπολη-Ίλιον (3 Σταθμοί)
-Γραμμή 2 Ελληνικό- Γλυφάδα (2 Σταθμοί)
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης (Δημοκρατίας-Σταυρούπολη)
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης (Πατρικίου- Καλαμαριά)
-Αττικό Τραμ επέκταση από Φάληρο –Πειραιάς
-Τραμ Πάτρας
-Τραμ Ιωαννίνων- Τραμ Βόλου
-Αττικό Τραμ –επέκταση προς Χατζηκυριάκειο, Φρεαττύδα, Καμίνια, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Αργυρούπολη.

Το μεγαλύτερο έργο Μετρό στη χώρα μας αυτή την περίοδο είναι η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα μεγάλο έργο που θα βοηθήσει σημαντικά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζονται 9,6χλμ γραμμής με 13 Σταθμούς και η παράδοση τους προβλέπεται μάλλον εντός του 2013.
Επεκτάσεις του Αττικού Μετρό: Γραμμή 2 –Νότια Επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό (5,5χλμ γραμμής με 4 Σταθμούς) και παράδοση το 2010, Δυτική Επέκταση από Άγιο Αντώνιο έως Ανθούπολη (1,5χλμ με 2 Σταθμούς) με παράδοση το 2009. Γραμμή 3- πρόσθεση 3 Σταθμών στη Γραμμή προς Δουκίσσης Πλακεντίας με παράδοση σταδιακά από το 2009-2010-2011. Δυτική επέκταση από Αιγάλεω μέχρι το Χαιδάρι (1,5χλμ με 1 Σταθμό) το 2009.
Υπό δημοπράτηση είναι η επέκταση από Χαιδάρι προς Πειραιά (7,5χλμ γραμμής με 6 Σταθμούς) με παράδοση το 2015. Υπό δημοπράτηση σε μερικές μέρες θα είναι και η επέκταση του Αττικού Τραμ: προς Πειραιά (5,4χλμ) με παράδοση το 2011
Υπό μελέτη βρίσκονται
Α) Η νέα Γραμμή 4 – είναι σε φάση μελέτης η νέα αυτή Γραμμή (20χλμ με 20 Σταθμούς) ξεκινά από Γαλάτσι – Κέντρο Αθήνας- Ζωγράφου- και καταλήγει στο Μαρούσι)
Β) Η επέκταση της Γρ.1 από Κηφισιά έως Ε.Ο Αθηνών Λαμίας με 5 Σταθμούς.
Γ) Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης : προβλέπονται 11,0 χλμ γραμμής με 10 νέους Σταθμούς προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη και βρίσκονται σε φάση μελέτης.
Δ) Επέκταση του Τραμ προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα και.
Ε) Επέκταση του Τραμ απο παραλία Ελληνικού στο Σταθμό Μετρό Αργυρούπολη.
Προαστιακός και Υπεραστικός Σιδηρόδρομος
-Αναβάθμιση σε τετραπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή από Αθήνα-ΣΚΑ για χρήση και από τον Προαστιακό και τον Υπεραστικό Σιδηρόδρομο (υπό κατασκευή).
-Επέκταση Προαστιακού μέχρι το Ξυλόκαστρο (υπό κατασκευή).
-Επέκταση Προαστιακού προς Χαλκίδα και Θήβα (υπό κατασκευή).
-Επέκταση Προαστιακού προς Λαύριο (υπό μελέτη και δημοπράτηση).
-Επέκταση Προαστιακού προς Ραφήνα (υπό μελέτη).
-Επέκταση Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Σέρρες (υπό μελέτη).
-Νέα Διπλή και Ηλεκτροκινούμενη Σιδηροδρομική Γραμμή από Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός (υπό κατασκευή).
-Νέα Διπλή και Ηλεκτροκινούμενη Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο-Αίγιο (υπό κατασκευή).
-Νέα Διπλή και Ηλεκτροκινούμενη Σιδηροδρομική Γραμμή Αίγιο-Ψαθόπυργος (υπό δημοπράτηση)
-Ηλεκτροκίνηση ΣΚΑ-Τιθορέα
-Νέος Σταθμός Προαστιακού Μεταμόρφωση (υπό κατασκευή).
-Νέος Σταθμός Ταύρος (υπό μελέτη)

Πολλά σχέδια για το μέλλον υπάρχουν για τον ΟΣΕ τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών αλλά και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή τα έργα είναι υπό κατασκευή ενώ ηλεκτροκίνηση σε όλη τη χώρα υπάρχει μόνο στο κομμάτι Θεσσαλονίκη –Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Λαρισα-Δομοκός και στο τμήμα του Προαστιακού Νερατζιότισσα- Αεροδρόμιο ενώ σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο το τμήμα ΣΚΑ-Τιθορέα.
Πολύ μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού γίνονται σε όλη τη χώρα. Ο Προαστιακός Αθηνών θα προσθέσει 4 Σταθμούς από την Αθήνα στο ΣΚΑ. Το καλοκαίρι του 2010 θα παραδοθεί η επέκταση Κιάτο-Ξυλόκαστρο. Επίσης υπό κατασκευή είναι οι διαδρομές προς Χαλκίδα και Θήβα. Υπό μελέτη είναι οι επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο με αυτή του Λαυρίου να δημοπρατείται σύντομα. Ξεκίνησε ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Λάρισα.
Ο ΟΣΕ κάνει μεγάλες προσπάθειες να αναπτύξει ένα μοντέρνο δίκτυο πανελλαδικά και αυτή τη στιγμή γίνονται μεγάλα έργα στη διαδρομή Λιανοκλάδι- Δομοκός και Κιάτο-Αίγιο και αναμένονται αυτά από Αίγιο προς Ψαθόπυργο Αχαίας. Τα έργα αυτά θα παραδίδονται σταδιακά από το 2010 έως το 2013. Η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι είναι υπό κατασκευή και πρόκειται να ολοκληρωθεί περί το 2014.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα πώ τίποτα περισσότερο από αυτά που είχα πεί σε σχολιά μου στις 2 και 5 Ιανουαρίου,δηλαδή εύχομαι όλα ή τουλάχιστον τα περισσότερα από τα έργα αυτά να ολοκληρωθούν μέχρι το 2014.

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς που ο ανασχηματισμός άφησε ανέπαφο το Γιώργο Σουφλιά. Έτσι θα μπορέσει να συνεχίσει το παραγωγικό του έργο, δηλαδή την προώθηση των αυτοκινητοδρόμων και του μετρό.
Αντίθετα στο υπουργείο Μεταφορών είχαμε αλλαγή, που σημαίνει ότι μέχρι να μάθει το μάθημά του ο καινούργιος υπουργός θα περάσει κανένα εξάμηνο.

Ανώνυμος είπε...

Ρε συ Τάσο μας δουλεύεις; Ποιό ήταν το παραγωγικό έργο του Σουφλιά στα 5 χρόνια; Η ακύρωση του διαγωνισμού του μετρό προς Πειραιά έπειατ από 2.5 χρόνια; Το γεγονός ότι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη νέα γραμμή 4;
Στα σχέδια επί χάρτου είναι άριστος. Να τον χαίρεσαι!
Μετά, έχει αφήσει την Αθήνα μέσα στη βρώμα των ΙΧ, που αναμένεται να ακινητοποιηθούν σε ένα χρόνο το πολύ. Γιατί δεν μπήκε το τραμ στην Αθήνα όπως το σχεδίασαν οι ειδικοί; Ο Σουφλιάς είναι πιο ειδικός;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα