Ο Προαστιακός της Αθήνας από πολλούς σήμερα χαρακτηρίζεται "προαστειακός" και μάλλον όχι αδίκως. Τα αραιά δρομολόγια, οι πολλές αλλαγές δρομολογίων κυρίως στο αστικό τμήμα της Αθήνας αλλά και οι ελλειπείς συρμοί, με αποτέλεσμα την υπερφόρτωση με δυσαρεστημένους επιβάτες, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του Προαστιακού σήμερα.
Περιμένουμε πολλά από τον Προαστιακό, κυρίως τη βελτίωση της αξιοπιστίας του. Φέτος λοιπόν τα έργα του Προαστιακού θα γίνουν ορατά και στους επιβάτες με την προσθήκη 2 νέων γραμμών. Αναλυτικά:
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα έργα μετατροπής της μετρικής γραμμής σε κανονική διπλή και ηλεκτροκινούμενη προς Χαλκίδα προχωρούν ικανοποιητικά και χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις και αναμένεται στο τελευταίο τετράμηνο του έτους (το πιθανότερο γύρω στον Αύγουστο) να παραδοθεί στο κοινό μετά απο διακοπή 3 ετών. Θα είναι η 3η γραμμή του Προαστιακού μετά το Αεροδρόμιο και το Κιάτο. Το δρομολόγιο Αθήνα-Χαλκίδα υπολογίζεται περίπου στα 55 λεπτά και η συχνότητα θα είναι ανά 30 λεπτά.
Προς το τέλος τους έτους, θα προστεθεί και η 4η γραμμή Αθήνα-Θήβα, όπου εκεί το μόνο που χρειάζεται είναι η ηλεκτροκίνηση και τα συνοδευτικά έργα (τηλεδιοίκηση κλπ).
Και αυτή η γραμμή θα πραγματοποιεί δρομολόγια ανά 30 λεπτά (τις ώρες αιχμής τουλάχιστον).
Το ιδιαίτερο σε αυτές τις δύο επεκτάσεις είναι ότι έχουν κοινή γραμμή μέχρι την Οινόη, όπου θα διακλαδώνεται η γραμμή προς Χαλκίδα και προς Θήβα. Οι σταθμοί που θα συναντούν και στις 2 επεκτάσεις ανακαινίζονται προκειμένου να υποδεχτούν τον Προαστιακό έχοντας υποστεί "λίφτινγκ".
Οι σταθμοί από την Αθήνα που θα συναντούν κοινά και οι 2 γραμμές είναι οι:
ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΣΚΑ (υπο κατασκευή) και ΑΧΑΡΝΕΣ, ΔΕΚΕΛΕΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΑΦΙΔΝΕΣ, ΣΦΕΝΔΑΛΗ, ΑΥΛΩΝΑ, ΑΓΙΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΟΙΝΟΗ (υπο ανακαίνιση). Από την Οινόη, η γραμμή για Χαλκίδα θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΚΑΛΟΧΩΡΙ, ΑΥΛΙΔΑ, ΣΤΕΝΟ, ΧΑΛΚΙΔΑ. Απο την Οινόη γραμμή για Θήβα θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΤΑΝΑΓΡΑ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ, ΥΠΑΤΟ, ΘΗΒΑ.
Το 2009 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για τον Προαστιακό καθώς θα προσθέσει αλλές 2 γραμμές στη λειτουργία του.
Για το άμεσο μέλλον αναμένουμε τη λειτουργία του σταθμού ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ και το 2011 η γραμμή προς ΚΙΑΤΟ θα επεκταθεί μέχρι το ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ. Το 2011 αναμένεται στην ίδια γραμμή να προστεθεί και ο σταθμός ΖΕΦΥΡΙ. Στη βασική γραμμή θα προστεθούν οι σταθμοί ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ο σταθμός ΤΑΥΡΟΣ.
Υπο δημοπράτηση για το 2010 είναι η γραμμή προς ΛΑΥΡΙΟ με έτος ολοκλήρωσης το 2014 ενώ ακόμα σε προμελέτη βρίσκεται η γραμμή προς ΡΑΦΗΝΑ που μάλλον θα είναι έτοιμη μετά το 2016 συμπληρώνοντας το παζλ του Προαστιακού για αυτή τη δεκαετία τουλάχιστον.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ:
1. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
2. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΚΙΑΤΟ (μελλοντικά ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ) και μικρή διακλάδωση για ΛΟΥΤΡΑΚΙ
3. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΧΑΛΚΙΔΑ (υπό κατασκευή)
4. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΘΗΒΑ (υπό κατασκευή)
5. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΛΑΥΡΙΟ (υπό μελέτη)
6. ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ- ΡΑΦΗΝΑ (υπό προμελέτη)
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση:
1) Μήπως υπάρχει κάποιος χαρτης των διαδρομών;
2)Η γραμμή προς Χαλκίδα θα είναι χωρίς ισόπεδες διαβάσεις;
3)Η γραμμή προς Θήβα θα είναι χωρίς ισόπεσες διαβάσεις; Δεδομένου ότι θα τη χρησιμοποιούν και τα τραίνα για Θεσσαλονίκη θα είναι διπλή ή τετραπλή;
Eπίσημος χάρτης των διαδρομών δεν υπάρχει (τουλάχιστον εγώ δεν έχω βρει). Και οι 2 γραμμές θα είναι μόνο με ανισόπεδες διαβάσεις.
Τα τρένα θα κινούνται στη διπλή γραμμή του ΟΣΕ απλώς τα τρένα του ΟΣΕ δεν θα κάνουν στάση στις γραμμές προς Χαλκίδα και Θήβα.
Στην ανάρτηση για το συγκεκριμένο θέμα, έχει γίνει ένα λάθος: η γραμμή πρός Χαλκίδα δεν ήταν μετρική. Ήταν πάντα κανονικού πλάτους, απόδειξη ότι έχουν κινηθεί όλοι οι τύποι συρμών κανονικού - και μόνο - πλάτους στη γραμμή ως το 2007. Τώρα γίνεται μερική διπλοποίηση γραμμής, τοποθέτηση τσιμεντοστρωτήρων και ηλεκτροκίνηση. Πάντως εφόσον η ηλεκτροκίνηση δεν έχει φτάσει στο σταθμό Λαρίσης, πιθανολογώ ότι το ΣΚΑ θα είναι αφετηρία ηλεκτροκίνητων συρμών και θα πηγαίνουμε ως εκεί με ντιζελοκίνητους συρμούς.
Πολλές στασεις ρε γαμώτο. Τώρα θα μπαίνει ο καθένας στον συρμό και θα πηγαίνει Χαλκίδα με την κάρτα του οασα. Αν οχι χαλκιδα μεχρι τον Αγ.Στέγανο σίγουρα. Καταλαβαίνουμε τι έχει να γίνει. Θα γίνει ένα έργο τύπου ησαπ απλώς πιο συγχρονο. αν είναι έτσι δεν επεκτείνεται ο ηλεκτρικος από Κηφισιά προς χαλκίδα να μας έρθει και πιο φθηνά. και καλα οι παραπανω στασεις μεχρι τις Αχαρνές. Το τρώμε. Θα διασταυρώνεται στο ΣΚΑ με την άλλη γραμμή του αεροδρομίου και Α.Λιωσίων και Κιάτου... ολη η Αττική θα χρησιμοποιεί τα τραίνα της Χαλκίδος για να κινηθεί αστικά. Θα ερχονται απο ασπρόπυργο και ανω λιόσια και θα μπαινουν στο τρένο της Χαλκίδος για να πανε στο Μενίδι και τους Α. Αναργύρους. Εκτος αυτών μειώνεται και η ζωή των τραίνων με την επιβίβαση τόσων επιβατών καθημερινά. μην γελιόμαστε είδαμε και την γραμμή προς Κιάτο πως πανε. Μπηκα μια μέρα καλοκαίρι να παω Μεγαρα από Αθήνα και νόμισα οτι μπήκα σε στάνη. Δενήταν τραίνο αυτο. Ειναι που είναι υπερβολικά μικρό και άβολο, είναι και θεοβρώμικο. Ο΄ άνθρωπος που πάει Κόρινθο και Κιάτο τι φταίει δηλ; λες και δεν ακριβοπληρώνει το εισιτήριο δηλ. ελπίζω μην τα δούμε αυτά και στα τραίνα για Χαλκίδα. Αλλα τι στην Ελλάδα ζούμε. ελπιζω μην ειμαι απαισιόδοξος. εγω θέλω το καλύτερο γιατί πηγαίνω συχνά Χαλκίδα. Αν θα το βρω...
Δημοσίευση σχολίου