Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

2009@Eλλάδα: τι περιμένουμε φέτος;

Η φετινή χρονιά είναι μια χρονιά γέφυρα για την εκκίνηση έργων πολύ σημαντικών για τα έργα υποδομής στη χώρα μας. Πέρσι ήταν οι αυτοκινητόδρομοι που επιτέλους μετά από χρόνια μπήκαν σε μια σειρά. Φέτος έχουμε κάποιες παραδόσεις κυρίως σε έργα Μετρό αλλά και την ολοκλήρωση της Εγνατίας.
Περιμένουμε όμως τη δημοπράτηση πολλών, πάρα πολλών έργων. Έργα τα οποία ωρίμασαν και θα ολοκληρωθούν περίπου στο τέλος του ΕΣΠΑ (2012-2013).
Ελπίζω φέτος να γίνει η ανατροπή και η λίστα με τα υπό μελέτη έργα να είναι εντελώς ανανεωμένη.
Ποια έργα περιμένουμε να ολοκληρωθούν φέτος;
Μέσα στο πρώτο τετράμηνο: Η Εγνατία Οδός θα ολοκληρωθεί εκτός απο κάποια μικρά τμήματα που θα δοθούν το 2010. Μέσα στο πρώτο εννιάμηνο θα παραδοθούν : ο σταθμός Μεταμόρφωση και ο σταθμός ΣΚΑ του Προαστιακού, ο αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι-Χαλκίδα και το τμήμα της Ανατολικής Πελοπονήσσου Τρίπολη- Αθήναιο, το Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Προς το τέλος του έτους (εκτός απροόπτου) θα παραδοθούν και επεκτάσεις της Αττικό Μετρό: επέκταση από Άγιο Αντώνιο με 2 Σταθμούς (Περιστέρι και Ανθούπολη) , επέκταση από Αιγάλεω με το σταθμό Χαιδάρι και προσθήκη του Σταθμού Νομισματοκοπείο.
Σε πολλά έργα περιμένουμε φέτος να ξεκινήσουν τη δημοπράτηση τους και ίσως κάποια από αυτά να ξεκινήσουν και τις εργασίες κατασκευής τους.
Ποια είναι όμως αυτά που θα δημοπρατηθούν φέτος:
-Τραμ επέκταση από Φάληρο-Πειραιά σε κυκλική μορφή μονής τροχιάς (μάλλον εντός του πρώτου διμήνου)
-Υπογειοποίηση Ηλεκτρικού (Μετρό Γρ.1) από Φάληρο -Πειραιά και νέος ενδιάμεσος Σταθμός Καμίνια (τέλη του έτους)
-Επέκταση Γραμμή 1 (Ηλεκτρικού) από ΚΑΤ- Εθνική Οδό και υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά (με πολύ μικρές πιθανότητες)
-Προσθήκη σταθμών Ιλισός και Ψαλίδι στο δίκτυο του Ηλεκτρικού. (προς το τέλος του έτους)
-Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (εντός του έτους και μέχρι την Καρδία και όχι για το σύνολο του άξονα)
-Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού (χωρίς να υπάρχει σχετική ανακοίνωση)
-Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής (μάλλον προς το τέλος του έτους)
-Επέκταση Γραμμή 3 από Χαιδάρι –Δημοτικό Θέατρο (επαναδημοπράτηση ανάδοχος μετά το καλοκαίρι).
-Έργα ΕΡΓΟΣΕ με κυριότερα τις δημοπρατήσεις για την αναβάθμιση σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή το τμήμα από το Αίγιο μέχρι τον Ψαθόπυργο.
-Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 Άλσος Βείκου- Πανεπιστήμιο-Μαρούσι (με μικρές πιθανότητες)
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης Πατρικίου Καλαμαριά (με μικρές πιθανότητες)
-Προαστιακός επέκταση Κορωπί -Λαύριο (με μικρές πιθανότητες)

Έτσι λοιπόν μεγάλες προσδοκίες γεννά το 2009 και θα δούμε αν όλα τα παραπάνω έργα θα αρχίσουν να παίρνουν σάρκα και οστά. Εργα τα οποία θα φέρουν μικρές ή μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας, κυρίως όμως θα την βελτιώσουν.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΑΝ ΘΥΜΑΣΤΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ.ΣΟΥΦΛΙΑΣ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΝ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2008 ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2008 Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΝ. ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ; ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΑ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΤΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 31.12.2008.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

αγαπητέ ανώνυμε αναγνώστη. Εγω σίγουρα δεν είμαι επιτετραμένος του Υπουργού τάδε ή του Υπουργού δείνα. Πάντα υποθέτω με την κοινή λογική ότι όταν κάποιος επίσημος εξαγγέλει ημερομηνίες παραδώσεων έργων δεν είναι ευχολόγιο άλλα εμπεριστατωμένη ανακοίνωση.
Η εμπειρία μου όμως όλο αυτό τον καιρό που ασχολούμαι με τις υποδομές και τα έργα είναι ότι πέραν απο τα έργα της Ολυμπιάδας έ 90% των έργων παραδίδεται αργότερα απο την προγραμματισμένη ημεμομηνία παράδοσης και ακόμη απο την προγραμματισμένη μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης.
Αν σε εκνευρίζει που δεν κρατούν το λόγο τους, τι να πω.. εγώ μαζί σου είμαι..

Ανώνυμος είπε...

Σουφλιάς Γεώργιος του Αθανασίου ή "καιροπέτας"

Παραδόσεις
1. Κακιά Σκάλα ρεύμα προς Αθήνα. Αρχική εξαγγελία παράδοσης 12/2004.
Παράδοση 12/2006!!!
2. Μετρό προς Αιγάλεω. Αναμενόμενη παράδοση 5/2005. Παράδοση 5/2007!!!
3. Εξαγγελία Μετρό γραμμή 4. 12/2005. Χρόνος δημοπράτησης άγνωστος μιας και χρήματα δεν υπάρχουν. Απλά κάνει ότι μπορεί για να μην μπει το τραμ στην Αθήνα.
Καλός άνθρωπος. Του έχω πάντα ιδιαίτερη αδυναμία...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα