Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: Αργά... Πιο αργά...

Ο ΒΟΑΚ ή Ε90 είναι ο βασικός οδικός άξονας της Κρήτης. Συνδέει τις μεγαλύτερες πόλεις μεταξύ τους: από το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία, περνώντας από τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο.
Φυσικά με ελάχιστες εξαιρέσεις, ο δρόμος αυτός σήμερα είναι σε τριτοκοσμική κατάσταση και είναι πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων και κατοίκων η μετατροπή του σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Έχει τη δυστυχία, μαζί με τα Τέμπη και τον άξονα Κόρινθος- Πάτρα, να είναι χαρακτηρισμένος ως εθνική «σκοτώστρα» με δεκάδες θανάτους και εκατοντάδες τραυματισμούς κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, αυτός ο δρόμος θα μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με τα σχετικά χαρακτηριστικά: 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Το κεντρικό του τμήμα είναι το Χανιά- Άγιος Νικόλαος μήκους 200 χλμ και σε αυτό το τμήμα υπάρχουν κάποια μικρά τμήματα έτοιμα. Υπό μελέτη είναι περίπου 150χλμ τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από δράσεις του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Μέχρι το τέλος του 2009 (με τη λήξη της παράτασης του Γ΄ ΚΠΣ) θα είναι έτοιμα περίπου 50 χλμ αυτοκινητόδρομου.
Πάντα σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, ο ΒΟΑΚ θα ολοκληρώσει ως Δημόσιο Εργο τις κατασκευαστικές εργασίες του με το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Όταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος, οι αποστάσεις θα μειωθούν κατά πολύ (Χανιά- Ηράκλειο σε 50 λεπτά, Χανιά-Άγιος Νικόλαος σε 1 ώρα και 30 λεπτά) . Το κόστος θα ξεπεράσει τα 400 εκ. € μόνο για τα 80 χλμ. ενώ για τα υπόλοιπα χιλιόμετρα δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη χρηματοδότηση.
Δικαιολογημένα πρέπει να υπάρχει σκεπτικισμός για το έργο, γιατί τα περισσότερα Δημόσια έργα καθυστερούν σε τραγικό πολλές φορές βαθμό και το βλέπουμε καθημερινά.
Τα έργα που έχουν εξαγγελθεί απο πέρσι για το νησί πρέπει να παραδοθούν προς ώφελος των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών και θα βοηθήσουν στην ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιοχών της χώρας αλλά και την αναβάθμιση της ποιότητας των μεταφορών και στην Κρήτη, προκειμένου να ακολουθήσει τους υπόλοιπους υπό κατασκευή άξονες της Ελλάδας.
Έτσι το 2013 μάλλον φαντάζει πολύ κοντινό για να έχει ολοκληρωθεί η μετατροπή του θανατηφόρου αυτού άξονα, που δεν ταιριάζει στην τουριστικά ανεπτυγμένη Κρήτη, σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αν και δεν είμαι από την Κρήτη από αυτά που έχω διαβάσει γενικότερα για το θέμα πιστεύω πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης η ΒΟΑΚ όπως αλλιώς λέγεται,είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών στην Κρήτη για αυτό και εκφράζω και εγώ την ευχή μου να υλοποιηθεί ταχύτατα και τουλάχιστον μέχρι το 2015.

Ανώνυμος είπε...

Ούτε και έγω είμαι από την Κρήτη και το θεωρώ έργο μεγάλης σημασίας. Είμαι σίγουρος πια οτι σε αυτή την χώρα εξαγγελίες και ανακοινώσεις γίνονταν και θα γίνονται αλλά απο έργα τίποτα, από αναβολή σε αναβολή και απο καθυστέρηση σε καθυστέρηση... Προσωπική άποψη δε είναι οτι η δημιουργία Κρητικού Σιδηροδρόμου είναι ακόμη πιο σημαντικό. Κάποτε ένας πολιτικός ονόματι Χαρίλαος Τρικούπης οροματιζόταν μια Ελλάδα γεμάτη σιδηρόδρομο και κάποιος άλλος ονόματι Αντώνης Τρίτσης (όλοι τον κορόϊδευαν) έβλεπε την Πανεπιστημίου πεζοδρομιμένη με τραμ και μετρό. Μήπως χρειαζόμαστε ιδέες σαν και αυτές;

Ανώνυμος είπε...

Όχι καθόλου δε χρειαζόμαστε εναεριο μετρο(!!) πάνω από την Πανεπιστημίου που θα κρύβει και την τελευταία αχτίδα ήλιου και με εισόδους εξόδους στους ορόφους των πολυκατοικιών!! Χρειαζόμαστε λογική και όραμα. Επειδή υπάρχει κίνδυνος να χαθούν τα χρήματα από το ΚΠΣ να φτιάξουμε ηλεκτρικό λεωφορείο σε ράγες με ταχύτητες ανάλογες των λεωφορείων αφού είμαστε ανάξιοι να ολοκληρώσουμε σε 5 (!) χρόνια τους 3 σταθμούς της γραμμής 3 ή να προωθήσουμε τη γραμμή 4 του μετρό.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Κύριε εγώ δεν μίλησα για εναέριο μετρό! Απ'όσο γνωρίζω το σχέδιο που είχε παρουσιαστεί τότε (και την μακέτα) αναφερόταν σε υπόγειο μετρό, όπως είναι και σήμερα εξ'άλλου και σε πεζόδρομιμένη Πανεπιστημίου με τραμ. Δεν νομίζω να κάνω κάπου λάθος.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ είμαι από την Κρήτη, και θέλω να συγχαρώ το φίλο που ανέφερε για σιδηρόδρομο.Είναι κάτι που οραματίζομαι εδώ και καιρό και πιστεύω πως θα έλυνε πολλά μεταφορικά και κοινωνικά προβλήματα στο νησί.Το ζήτημα είναι γιατί ο κεντρικός οδiκός άξονας να είναι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και όχι μέχρι τη Σητεία?Άγιος Νικόλαος-Σητεία είναι ένα πολύ τραγικό και "τέταρτο"-κοσμικό δίκτυο..Υπάρχει μόνο μία ευθεία 100 μέτρων σε μίας ώρας δρόμο..Πρέπει να γίνει κάτι επειγόντως.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα