Ο ΒΟΑΚ ή Ε90 είναι ο βασικός οδικός άξονας της Κρήτης. Συνδέει τις μεγαλύτερες πόλεις μεταξύ τους: από το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία, περνώντας από τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο.
Φυσικά με ελάχιστες εξαιρέσεις, ο δρόμος αυτός σήμερα είναι σε τριτοκοσμική κατάσταση και είναι πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων και κατοίκων η μετατροπή του σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Έχει τη δυστυχία, μαζί με τα Τέμπη και τον άξονα Κόρινθος- Πάτρα, να είναι χαρακτηρισμένος ως εθνική «σκοτώστρα» με δεκάδες θανάτους και εκατοντάδες τραυματισμούς κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, αυτός ο δρόμος θα μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με τα σχετικά χαρακτηριστικά: 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Το κεντρικό του τμήμα είναι το Χανιά- Άγιος Νικόλαος μήκους 200 χλμ και σε αυτό το τμήμα υπάρχουν κάποια μικρά τμήματα έτοιμα. Υπό μελέτη είναι περίπου 150χλμ τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από δράσεις του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Μέχρι το τέλος του 2009 (με τη λήξη της παράτασης του Γ΄ ΚΠΣ) θα είναι έτοιμα περίπου 50 χλμ αυτοκινητόδρομου.
Πάντα σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, ο ΒΟΑΚ θα ολοκληρώσει ως Δημόσιο Εργο τις κατασκευαστικές εργασίες του με το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Όταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος, οι αποστάσεις θα μειωθούν κατά πολύ (Χανιά- Ηράκλειο σε 50 λεπτά, Χανιά-Άγιος Νικόλαος σε 1 ώρα και 30 λεπτά) . Το κόστος θα ξεπεράσει τα 400 εκ. € μόνο για τα 80 χλμ. ενώ για τα υπόλοιπα χιλιόμετρα δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη χρηματοδότηση.
Δικαιολογημένα πρέπει να υπάρχει σκεπτικισμός για το έργο, γιατί τα περισσότερα Δημόσια έργα καθυστερούν σε τραγικό πολλές φορές βαθμό και το βλέπουμε καθημερινά.
Τα έργα που έχουν εξαγγελθεί απο πέρσι για το νησί πρέπει να παραδοθούν προς ώφελος των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών και θα βοηθήσουν στην ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιοχών της χώρας αλλά και την αναβάθμιση της ποιότητας των μεταφορών και στην Κρήτη, προκειμένου να ακολουθήσει τους υπόλοιπους υπό κατασκευή άξονες της Ελλάδας.
Έτσι το 2013 μάλλον φαντάζει πολύ κοντινό για να έχει ολοκληρωθεί η μετατροπή του θανατηφόρου αυτού άξονα, που δεν ταιριάζει στην τουριστικά ανεπτυγμένη Κρήτη, σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Αν και δεν είμαι από την Κρήτη από αυτά που έχω διαβάσει γενικότερα για το θέμα πιστεύω πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης η ΒΟΑΚ όπως αλλιώς λέγεται,είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών στην Κρήτη για αυτό και εκφράζω και εγώ την ευχή μου να υλοποιηθεί ταχύτατα και τουλάχιστον μέχρι το 2015.
Ούτε και έγω είμαι από την Κρήτη και το θεωρώ έργο μεγάλης σημασίας. Είμαι σίγουρος πια οτι σε αυτή την χώρα εξαγγελίες και ανακοινώσεις γίνονταν και θα γίνονται αλλά απο έργα τίποτα, από αναβολή σε αναβολή και απο καθυστέρηση σε καθυστέρηση... Προσωπική άποψη δε είναι οτι η δημιουργία Κρητικού Σιδηροδρόμου είναι ακόμη πιο σημαντικό. Κάποτε ένας πολιτικός ονόματι Χαρίλαος Τρικούπης οροματιζόταν μια Ελλάδα γεμάτη σιδηρόδρομο και κάποιος άλλος ονόματι Αντώνης Τρίτσης (όλοι τον κορόϊδευαν) έβλεπε την Πανεπιστημίου πεζοδρομιμένη με τραμ και μετρό. Μήπως χρειαζόμαστε ιδέες σαν και αυτές;
Όχι καθόλου δε χρειαζόμαστε εναεριο μετρο(!!) πάνω από την Πανεπιστημίου που θα κρύβει και την τελευταία αχτίδα ήλιου και με εισόδους εξόδους στους ορόφους των πολυκατοικιών!! Χρειαζόμαστε λογική και όραμα. Επειδή υπάρχει κίνδυνος να χαθούν τα χρήματα από το ΚΠΣ να φτιάξουμε ηλεκτρικό λεωφορείο σε ράγες με ταχύτητες ανάλογες των λεωφορείων αφού είμαστε ανάξιοι να ολοκληρώσουμε σε 5 (!) χρόνια τους 3 σταθμούς της γραμμής 3 ή να προωθήσουμε τη γραμμή 4 του μετρό.
Αγαπητέ Κύριε εγώ δεν μίλησα για εναέριο μετρό! Απ'όσο γνωρίζω το σχέδιο που είχε παρουσιαστεί τότε (και την μακέτα) αναφερόταν σε υπόγειο μετρό, όπως είναι και σήμερα εξ'άλλου και σε πεζόδρομιμένη Πανεπιστημίου με τραμ. Δεν νομίζω να κάνω κάπου λάθος.
Εγώ είμαι από την Κρήτη, και θέλω να συγχαρώ το φίλο που ανέφερε για σιδηρόδρομο.Είναι κάτι που οραματίζομαι εδώ και καιρό και πιστεύω πως θα έλυνε πολλά μεταφορικά και κοινωνικά προβλήματα στο νησί.Το ζήτημα είναι γιατί ο κεντρικός οδiκός άξονας να είναι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και όχι μέχρι τη Σητεία?Άγιος Νικόλαος-Σητεία είναι ένα πολύ τραγικό και "τέταρτο"-κοσμικό δίκτυο..Υπάρχει μόνο μία ευθεία 100 μέτρων σε μίας ώρας δρόμο..Πρέπει να γίνει κάτι επειγόντως.
Δημοσίευση σχολίου