Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

Σχόλια επισκεπτών Μαρτίου 2009

Αλέξης Παπαζήσιμος είπε...
Η Πάτρα έπρεπε να είχε ήδη ένα ευρύ δίκτυο Τραμ. Βρισκόμαστε στο 2009 και ακόμη μιλάμε για 1 γραμμή για μισή γραμμή...Οι πολιτικές του παρελθόντος κατάντησαν όλες τις πόλεις της Ελλάδας πνιγμένες στα Ι.Χ. Στην Πάτρα εκτός από ένα μεγάλο δίκτυο Τραμ θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένας οργανισμός σαν τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣθ όπου θα διαχειρίζεται και τα αστικά λεωφορεία. Θα οργανώσει καλύτερα και τις γραμμές, τα δρομολόγια ίσως δημιουργόντας και νεες γραμμές. Έχω πάει στην Πάτρα και έχω μείνει αρκετές μέρες. Γιατί διαφορετικές γραμμές έχουν τον ίδιο αριθμό; Αυτό δεν το καταλαβαίνω!
5 Μάρτιος 2009 12:16 πμ

Ανώνυμος είπε...
Το τραμ δεν ενοχλεί τα ΚΤΕΛ γιατί είναι καθαρά αστική συγκοινωνία. Ωστόσο, επώνυμοι πολιτικοί και των δύο κομμάτων εξουσίας δεν θέλουν το τραμ για τις ψήφους των γιωταχήδων υποτίθεται. Αν και το τραμ με σωστό σχεδιασμό δεν εμποδίζει τα ΙΧ να κινηθούν. Το αντίθετο. Αλλά σ' αυτή τη χώρα δεν υπάρχει μυαλό. Οταν θα βρεθεί φοβάμαι ότι θα είναι πλέον αργά.
18 Μάρτιος 2009 5:47 μμ

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...
H Εγνατία είναι σπουδαίο έργο και κρίμα που δεν προβλέφθηκε από τον Λαλιώτη και η σιδηροδρομική Εγνατία όπως και η σιδηροδρομική γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Καλό να φτιαχτούν και ΣΕΑ και εννοείται φωτισμός σε όλο της το μήκος και όχι μόνο στις σήραγγες. Ισως ο πρώτος ολοκληρωμένος οδικός άξονας που θα παραδοθεί ως τις...ευρωεκλογές. Ο κ. Σουφλιάς συνδυάζει πάντα το τερπνόν μετά του ωφελίμου.
16 Μάρτιος 2009 4:08 μμ

Βορέας είπε...
Το τραμ χρειάζεται ευρύχωρο χώρο και στο πυκνοδομημένο κέντρο της πόλης νομίζω δύσκολα θα βοηθούσε αποτελεσματικά. Χρειάζεται δικό του αποκλειστικό χώρο κίνησης και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης λίγοι δρόμοι είναι αρκετά φαρδιοί ώστε αφαιρώντας δύο λωρίδες για το τραμ, να επιτρέπουν εξίσου αποτελεσματική κίνηση τραμ και αυτοκινήτων. Αντίθετα το να βάλεις το τραμ να κινείται μεταξύ των αυτοκινήτων θα έχει ως αποτέλεσμα να μένει κολλημένο στην κίνηση ακριβώς όπως γίνεται και με τα λεωφορεία τώρα. Μοναδική διαδρομή που θα μπορούσα να σκεφτώ για το τραμ για τον κέντρο θα ήταν από το Λιμάνι μέσω της Λ. Νίκης (με τη προϋπόθεση να δοθεί αποκλειστικά για το τραμ, και στα ανατολικά χρησιμοποιώντας την Λ. Μ. Αλεξάνδρου μου είναι αρκετά πλατιά.
Γενικά δεν θεωρώ πως το τραμ δεν χρειάζεται αλλά δεν το θεωρώ και αντάξιο αντικαταστάτη πλέον του μετρό. Αν υπήρχαν από πολλά χρόνια οι υποδομές του τραμ, ίσως ναι. Για την σημερινή κατάσταση και σίγουρα για τις μελλοντικές μόνο το μετρό θεωρώ πιο αποτελεσματικό. Το οποίο φυσικά δεν είναι το μετρό με την μία γραμμή που φτιάχνεται τώρα. Αυτό είναι μεν μια αποσυμφόρηση αλλά η ουσία είναι να προεκταθεί και εκτός κέντρου. Ή εναλλακτικά το τραμ θα μπορούσε επίσης να αναλάβει την κίνηση από τις πιο αραιοκατοικημένες εξωτερικές περιοχές της πόλης προς τις εσωτερικές όπου θα είναι δυνατή μετεπιβίβαση στο μετρό.
18 Μάρτιος 2009 11:57 πμ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα