Την αγωνία τους μετέφεραν στην συνάντηση που είχαν πριν από λίγες μέρες τα Περιφερειακά Τμήματα Ηπείρου και Αιτωλοακαρνανίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας με το ΥΠΕΧΩΔΕ με θέμα την πρόοδο των εργασιών της Ιόνιας Οδού. Καθώς τα έργα της Εγνατίας φτάνουν στο τέλος τους υπάρχει μεγάλο άγχος για την μετακύλιση των τεχνιτών, εργατών, επιστημόνων στις εργασίες της κατασκευής της Ιόνιας Οδού. Οι φορείς εξέφρασαν την ανησυχία τους για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην πρόοδο του έργου ειδικά στην περιφέρεια της Ηπείρου όπου φαίνεται να υπάρχει σχεδόν μηδενική πρόοδος.
Αναφέρθηκαν στην συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου σε συγκεκριμένες ημερομηνίες παραδόσεων που με τους σημερινούς ρυθμούς είναι αδύνατο να επιτύχουν.
Από το τμήμα Ηπείρου εκφράστηκε η αναγκαιότητα για την έναρξη των εργασιών και στην Ήπειρο ειδικά τώρα που τελειώνουν οι εργασίες της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να υπάρξει έτσι μεταφορά δραστηριοτήτων σε όλα τα τεχνικά επαγγέλματα (εργολάβοι, μελετητές, τοπογραφικά συνεργεία, τεχνίτες, κάτοχοι μηχανημάτων οδοποιίας, ιδιοκτήτες φορτηγών, εργατοτεχνικό δυναμικό, κλπ) από την Εγνατία στην Ιόνια Οδό, κάτι που αν συμβεί θα ανακουφίσει σημαντικά οικονομικά όλη την περιοχή.
Ένα από τα πρώτα μέρη που θα εγκατασταθούν τα εργοτάξια θα είναι η σήραγγα Αμπελιάς στο Νομό Ιωαννίνων ενώ άλλο ένα θα είναι στο τμήμα Αβγό- Κόμβος Ιωαννίνων ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες και στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Έγινε ενημέρωση και συζήτηση αναφορικά με το πρόβλημα που υπήρξε για την έναρξη εργασιών στη θέση Κλόκοβα (Παλαιοβούνα) και το οποίο έχει ξεπεραστεί, με το στάδιο των μελετών, των απαλλοτριώσεων, των επιτάξεων, του χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης του έργου και των τεχνικών προβλημάτων που διαφαίνονται στην αρχή του έργου. Συμφωνήθηκε να υπάρξει στο άμεσο χρονικό διάστημα εμπεριστατωμένη ενημέρωση στα δύο Περιφερειακά τμήματα, ειδικά στο θέμα των μελετών, και των απαλλοτριώσεων που σημειωτέον έχει ήδη ξεκινήσει η καταβολή αποζημιώσεων στον νομό Αιτωλοακαρνανίας.
Εδώ θα πρέπει αν σημειώσουμε την σημαντική πρόοδο των εργασιών του έργου της παράκαμψης Αγρινίου καθώς το επόμενο διάστημα ξεκινούν οι ασφαλτοστρώσεις και πλέον περνάμε σύντομα σε ανακοινώσεις για την παράδοση του έργου αυτού που είναι τμήμα της Ιόνιας Οδού αλλά εκτελείται ως Δημόσιο Έργο. Θέμα έχει τεθεί με την κάθετη οδική σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Το τμήμα από το Αντίρριο μέχρι την παράκαμψη Αγρινίου άλλωστε θα είναι και το πρώτο επίσημο τμήμα της Ιόνιας Οδού που θα λειτουργήσει.
Επίσης συζητήθηκαν θέματα για παράπλευρα και συγκεκριμένα έργα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, στην Ήπειρο και Λευκάδα και που πρέπει να εκτελεστούν στα πλαίσια των τομεακών Επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013, όπως: οδικός άξονας Αμβρακία - Άκτιο που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης, Ιόνια οδός - Πλατυγυάλι - Αστακός, Άκτιο - Λευκάδα που επίσης βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης, Πρέβεζα - Ηγουμενίτσα, Φιλιππιάδα - Πρέβεζα, καθώς επίσης και το τμήμα Ιωάννινα - ΒΙΠΕ Ιωαννίνων - Καλπάκι που έμεινε εκτός της σύμβασης παραχώρησης.
Από ότι φαίνεται λοιπόν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ενεργοποίησης σε μια σειρά από οδικά έργα της Δυτικής Ελλάδας και ειδικά της Ηπείρου που ως γνωστόν είναι η φτωχότερη περιοχή της Ευρώπης των 15. Τα επόμενα 5 χρόνια θα υπάρχει μια μεγάλη αλλαγή που τόσα πολλά χρόνια οι κάτοικοι, οι φορείς άλλα και οι άνθρωποι που κατάγονται από εκεί και ζουν στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη αποζητούσαν. Με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού η σύνδεση με την Αλβανία θα είναι κατά 2,5 ώρες γρηγορότερη και απείρως ασφαλέστερη διευκολύνοντας το εμπόριο με τη γειτονική χώρα, τις μετακινήσεις των εκατοντάδων χιλιάδων ομογενών και Αλβανών οικονομικών μεταναστών.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Γνωριζει κανεις αν εχουν αγκατασταθει εργοταξια κατα μηκος απο αντιριο-κεφαλοβρυσο?.
Δημοσίευση σχολίου