Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Aφιέρωμα: Προαστιακός Σιδηρόδρομος, Παρόν και Μέλλον

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Αθηνών μετά από ατελείωτες συζητήσεις αναβολές, εξαγγελίες, καθυστερήσεις κατάφερε να ξεκινήσει τη λειτουργία του το Καλοκαίρι του 2004 με τη Γραμμή 1 Αθήνα- Αεροδρόμιο. Το Σεπτέμβριο του 2005 λειτούργησε η Γραμμή 2 Αθήνα – Κόρινθος (2α Κόρινθος –Αεροδρόμιο). Το Φλεβάρη 2007 παραδόθηκε ο Σταθμός ΠΕΝΤΕΛΗ και τον Ιούνιο παραδόθηκε και το τμήμα από την Αθήνα μέχρι τον Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ. Τον Ιούλιο 2007 παραδόθηκε και η επέκταση μέχρι το ΚΙΑΤΟ.
Ουσιαστικά ο Προαστιακός αποτελείται από 1 τμήμα που αφορά όλες τις Γραμμές δηλαδή από τον βασικό κορμό Σταθμών από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ και από κει διακλαδώνεται σε διάφορες κατευθύνσεις δημιουργώντας ένα "μπουκέτο" από Γραμμές. Στο βασικό κορμό λείπουν οι Σταθμοί ΤΑΥΡΟΣ, ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΣΙΛΙΣΗΣ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΣΚΑ αλλά και Σταθμοί στη γραμμή προς Πάτρα (ΖΕΦΥΡΙ, ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ) ενώ περιμένουμε το Σταθμό ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ να ανοίξει το αμέσως επόμενο διάστημα.
Σε επέκταση βρίσκεται η Γραμμή Πελοποννήσου από το Κιάτο στο ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ.
Δύο πρώην υπεραστικά δρομολόγια του ΟΣΕ μετατρέπονται σε Προαστιακά (ο ΟΣΕ πλέον δεν θα σταματά σε αυτούς τους Σταθμούς). Είναι οι κατευθύνσεις προς Χαλκίδα και Θήβα που θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2009. Επίσης 2 επεκτάσεις μελετώνται προς Ραφήνα και Λαύριο (δημοπράτηση το 2010) για να ολοκληρώσουν το σύστημα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών που στην τελική του μορφή θα αποτελείται από 6 Γραμμές με ένα βασικό κορμό 10 Σταθμών που θα διακλαδώνεται στο Σταθμό ΣΚΑ προς Ξυλόκαστρο, Αεροδρόμιο, Χαλκίδα, Θήβα, Ραφήνα και Λαύριο.
Σε εξέλιξη λοιπόν είναι οι εργασίες κατασκευής πολλών σταθμών αλλά και αναβάθμιση τμημάτων.

Γραμμή 1 Πειραιάς- Αθήνα- Αεροδρόμιο
Σταθμοί : 14, ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 07 -ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ 0 ΣΤΑΘΜΟΙ- ΣΥΝΟΛΟ: 22 ΣΤΑΘΜΟΙ
1.ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1 ), 2.ΛΕΥΚΑ, 3.ΡΕΝΤΗΣ, ΤΑΥΡΟΣ,4. ΡΟΥΦ, 5.ΑΘΗΝΑ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΣΚΑ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, 6.ΗΡΑΚΛΕΙΟ, 7.ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1), 8.ΛΕΩΦΟΡΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ (ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 4), 9.ΠΕΝΤΕΛΗ, 10.ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), 11.ΚΑΝΤΖΑ, 12.ΠΑΛΛΗΝΗ, 13.ΚΟΡΩΠΙ, 14.ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Τελευταία Νέα (Μάρτιος 2009)
Η πρώτη αυτή Γραμμή του Προαστιακού είναι σημαντική αφού συνδέει το κέντρο της πόλης με τα Μεσόγεια και φυσικά το Αεροδρόμιο.
Η γραμμή 1 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ουσιαστικά είναι σχεδόν τελειωμένη πλέον και απομένουν οι Σταθμοί μεταξύ Αθήνας και ΣΚΑ. Συνολικά 21 Σταθμοί θα αποτελούν αυτή τη πρώτη Γραμμή. Η αρχή της λειτουργίας της Γραμμής έγινε τον Αύγουστο του 2004 με τους 9 Σταθμούς από Αθήνα (Σταθμός Λαρίσης) – Αεροδρόμιο. Τον Φεβρουάριο 2007 παραδόθηκε ο σταθμός ΠΕΝΤΕΛΗ. Τον Ιούνιο 2007 προστέθηκαν και οι Σταθμοί ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΛΕΥΚΑ, ΡΕΝΤΗΣ, ΡΟΥΦ.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Η γραμμή μεταξύ Αθήνας και ΣΚΑ είναι σε ανακατασκευή αυτή τη περίοδο. Ένα τμήμα της γραμμής γύρω στα 2χλμ θα είναι υπόγειο (τμήμα Δήμου Αθηναίων)όπως επίσης και το τμήμα των Αγίων Αναργύρων (1.800μ). Προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφής πληροφορίες για το πότε θα ολοκληρωθεί αλλά το πιο πιθανό είναι να γίνεται κάπου στο 2010. Οι ενδιάμεσοι Σταθμοί ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ. ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΣΚΑ ανακατασκευάζονται επίσης και λογικά θα παραδοθούν επίσης γύρω στο 2010. Ο Σταθμός ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ είναι έτοιμος και θα παραδοθεί στο κοινό εντος του Μαρτίου 2009. Αρχές του 2009 θα ξεκινήσει και η κατασκευή του Σταθμού ΤΑΥΡΟΣ.

Γραμμή 2-Πειραιάς- Αθήνα- Κιάτο- Ξυλόκαστρο-
Σταθμοί : 14,ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 09 , ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ 2, ΣΤΑΘΜΟΙ- ΣΥΝΟΛΟ: 21 (+2)
1.ΠΕΙΡΑΙΑΣ...ΣΚΑ, ΖΕΦΥΡΙ,6.ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, 7.ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ, 8.ΜΑΓΟΥΛΑ, 9.ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ, 10.ΜΕΓΑΡΑ, 11.ΚΙΝΕΤΤΑ, 12.ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ, 13.ΚΟΡΙΝΘΟΣ , ΚΙΑΤΟ, ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ (ΙΣΘΜΟΣ, ΛΟΥΤΡΑΚΙ)

Η γραμμή 2 ενώνει τον Πειραιά και την Αθήνα με την Βόρεια ακτή της Πελοποννήσου. Φτάνει μέχρι το Κιάτο και μελλοντικά θα φτάσει μέχρι την Πάτρα. Η γραμμή 2 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου είναι και αυτή ημιτελής αφού λειτουργούν 14 σταθμοί από τους συνολικά 23 (21+2) που πρόκειται να υπάρξουν. Η αρχή της λειτουργίας έγινε το Σεπτέμβριο 2005 με τους Σταθμούς ΑΘΗΝΑ-ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ- ΜΕΓΑΡΑ- ΚΙΝΕΤΤΑ- ΆΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ- ΚΟΡΙΝΘΟΣ. Τον Ιούλιο 2006 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΆΝΩ ΛΙΟΣΙΑ , ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ, ΜΑΓΟΥΛΑ. Η πρόσθεση των 3 Σταθμών της Δυτικής Αττικής είναι εξαιρετικής σημασίας και θα τονώσουν τόσο την επιβατική κίνηση της Γραμμής αλλά θα εξυπηρετήσουν ένα σημαντικό κομμάτι της πόλης που αυτή τη στιγμή είναι αποκομμένο από τα μέσα σταθερής τροχιάς που λειτουργούν στην Αθήνα. Τον Ιούλιο 2007 έγινε η πρώτη μεγάλη επέκταση από την Κόρινθο στο ΚΙΑΤΟ .

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Λείπει ο Σταθμός ΖΕΦΥΡΙ και η τελικά επέκταση από το Σταθμό ΚΙΑΤΟ στο ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ στα τέλη του 2010. Αυτή την εποχή δημοπρατείται και η μικρή διακλάδωση από το Σταθμό Άγιοι Θεόδωροι με 2 Σταθμούς (ΙΣΘΜΟΣ, ΛΟΥΤΡΑΚΙ). Όλοι οι Σταθμοί μεταξύ Πειραιά και ΣΚΑ μοιράζονται και με τη Γραμμή 1 καθώς και με μελλοντικές Γραμμές αφού είναι ο κορμός των μετακινήσεων όλων των Γραμμών.

-ΥΠΟ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΟΣΕ ΣΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
(Γραμμή 3 –Αθήνα –Χαλκίδα) Σταθμοί: 23
ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ: 14 ΣΤΑΘΜΟΙ - ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ =10 ΣΤΑΘΜΟΙ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ...ΣΚΑ, ΑΧΑΡΝΕΣ, ΔΕΚΕΛΕΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΑΦΙΔΝΕΣ, ΣΦΕΝΔΑΛΗ, ΑΥΛΩΝΑ, ΑΓΙΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΟΙΝΟΦΥΤΑ, ΟΙΝΟΗ, ΚΑΛΟΧΩΡΙ, ΑΥΛΙΔΑ, ΣΤΕΝΟ, ΧΑΛΚΙΔΑ

Η γραμμή 3 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου είναι υπό μετατροπή και ενώνει τον Πειραιά και την Αθήνα με τη Χαλκίδα. Αυτή την εποχή δεν διεξάγονται δρομολόγια λόγω της μετατροπής της γραμμής. Η γραμμή αυτή θα περιλαμβάνει του σταθμούς του ΟΣΕ όπως προϋπήρχαν. Θα είναι ηλεκτροκινούμενη και διπλή η γραμμή μέχρι το σταθμό Οινόη και μετά μονή μέχρι τον τελικό σταθμό Χαλκίδα ο οποίος ανακαινίζεται και θα διαθέτει και 550 θέσεις παρκινγκ.. Το πιο πρόσφατο χρονοδιάγραμμα (Νοέμβριος 2008) μιλάει για ένταξη στα δρομολόγια του Προαστιακού εντός του 2009.
Ουσιαστικά εδώ και 2 χρόνια άρχισε να κατασκευάζεται η υποδομή (διπλή γραμμή ηλεκτροκίνηση) και αναμένεται τέλη του 2009 η παράδοση της στο κοινό.

-ΥΠΟ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΟΣΕ ΣΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
(Γραμμή 4 –Αθήνα –Θήβα) Σταθμοί:24
ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ: 14 ΣΤΑΘΜΟΙ - ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 05 =10 ΣΤΑΘΜΟΙ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ...ΣΚΑ, ΑΧΑΡΝΕΣ, ΔΕΚΕΛΕΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΑΦΙΔΝΕΣ, ΣΦΕΝΔΑΛΗ, ΑΥΛΩΝΑ, ΑΓΙΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΟΙΝΟΦΥΤΑ, ΟΙΝΟΗ, ΤΑΝΑΓΡΑ, ΕΛΑΙΩΝ, ΥΠΑΤΟ, ΘΗΒΑ

Η γραμμή 4 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου είναι υπό μετατροπή και ενώνει τον Πειραιά και την Αθήνα με τη Θήβα. Η γραμμή αυτή θα περιλαμβάνει του σταθμούς του ΟΣΕ όπως προυπήρχαν. Θα είναι ηλεκτροκινούμενη και διπλή η γραμμή και μέχρι το σταθμό Οινόη και μέχρι τον τελικό σταθμό Θήβα. Το πιο πρόσφατο χρονοδιάγραμμα (Νοέμβριος 2008) μιλάει για ένταξη στα δρομολόγια του Προαστιακού εντός του 2009.
Ουσιαστικά εδώ και αρκετά χρόνια άρχισε να κατασκευάζεται η υποδομή (διπλή γραμμή ηλεκτροκίνηση) και αναμένεται τέλη του 2009 η παράδοση της στο κοινό. Εδώ θα σημειώσουμε ότι υπάρχει αίτημα για προσθήκη στη γραμμή του Προαστιακού σαν επέκταση του δρομολογίου αυτού μέχρι τη Λειβαδειά.

-ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
(Γραμμή 5– Πειραιάς - Αθήνα – Λαύριο) Σταθμοί: 25
ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ: 13 ΣΤΑΘΜΟΙ -ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ :07 ΣΤΑΘΜΟΙ -ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ 5 ΣΤΑΘΜΟΙ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ .....ΣΚΑ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1), ΛΕΩΦΟΡΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ (ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 4), ΠΕΝΤΕΛΗ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΚΑΝΤΖΑ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΚΟΡΩΠΙ, ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ, ΚΑΛΥΒΙΑ, ΚΟΥΒΑΡΑΣ, ΚΕΡΑΤΕΑ, ΛΑΥΡΙΟ

Η γραμμή 5 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου είναι υπό μελέτη και πρόκειται για άλλη μία διακλάδωση μετά το Σταθμό Κορωπί με 4 Νέους Σταθμούς. Το Νοέμβριο 2006 ο Υπουργός Μεταφορών εξήγγειλε την κατασκευή 33χλμ νέας γραμμές με τελικό προορισμό το λιμάνι του Λαυρίου. Θα υπάρχουν 4 ενδιάμεσοι Σταθμοί.
Η κατασκευή θα ακολουθεί σχεδόν στο σύνολο της την χάραξη της παλιάς γραμμής. Θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα είναι διπλή στα πρώτα 30χλμ ενώ τα τελευταία 3χλμ θα είναι μονή γραμμή. Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν άλλες σχετικές πληροφορίες πότε θα υπάρξει διαγωνισμός (πιθανότατα εντός του 2009). Αν και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα πιθανότατα η γραμμή αυτή θα λειτουργήσει περί το 2014-2015.

-ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
(Γραμμή 6– Πειραιάς - Αθήνα – Ραφήνα) Σταθμοί: 22
ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ: 12 ΣΤΑΘΜΟΙ -ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ :06 ΣΤΑΘΜΟΙ -ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ 4 ΣΤΑΘΜΟΙ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ...ΣΚΑ...ΠΑΙΑΝΙΑ, ΚΑΝΤΖΑ, ΝΤΡΑΦΙ, ΠΙΚΕΡΜΙ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΟΥΠΟΛΗ, ΡΑΦΗΝΑ

Η γραμμή 6 του Προαστιακού Σιδηροδρόμου είναι υπό μελέτη και πρόκειται ουσιαστικά για διακλάδωση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο μετά το Σταθμό Παιανία με 4 Νέους Σταθμούς. Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν άλλες σχετικές πληροφορίες παρά μόνο ότι βρίσκεται σε φάση προμελέτης.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ,
ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΕΛΩ ΜΟΝΟ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΣΕ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΑΠΟ ΚΟΡΙΝΘΟ ΓΙΑ ΧΑΛΚΙΔΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤ. ΛΑΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΧΑΛΚΙΔΑ. ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΣΚΑ Η΄ΟΠΟΥ ΑΛΛΟΥ??

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Ο Σταθμος του ΣΚΑ υπάρχει πιθανότητα να ανοιξει μέχρι τα τέλη του έτους. Περιμένουμε συγκεκριμένες ενημερώσεις

Ανώνυμος είπε...

ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ Ο ΣΚΑ ΑΡΓΕΙ ΕΙΧΕ ΕΙΠΩΘΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΤΩ ΑΧΑΡΝΑΙ Η΄ΚΑΠΟΥ ΕΚΕΙ ΓΥΡΩ. ΑΥΤΟ ΙΣΥΧΕΙ??

AA είπε...

(Διαγραφή λόγω τραγικού ορθογραφικού :-) )
Χαίρετε, διαβάζω το blog αρκετό καιρό αλλά στο συγκεκριμένο post θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής:

Μονή τελικά γραμμή στο κομάτι της διαδρομής Οινόη-Χαλκίδα; :-(
Κατα κάποιο τρόπο δεν είναι ένα βήμα πίσω; Πριν κλείσει αυτή η διαδρομή, είχε πρόσφατα (σχετικά) ανακαινηθεί σε διπλή και είχε αρκετή κυκλοφορία.
Υπάρχει σχέδιο για επέκταση της (ξανά) σε διπλή κάποια στιγμή;

"Αυτή την εποχή δεν διεξάγονται δρομολόγια λόγω της μετατροπής της γραμμής."
Τα δρομολόγια δεν διεξάγοντε εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια.

NIKOS, HALANDRI είπε...

Η επέκταση προς Λουτράκι που θα τερματίζει? Υπήρχαν αρκετές απόψεις για την τελική χάραξη της γραμμής.

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

Το παρακλαδι του προαστιακου για Λουτρακι απ' οτι ξερω από δημότες της πόλης θα τερματίζει πάνω από την πόλη στον νέο περιφερειακό του Λουτρακίου - Περαχώρας

Ανώνυμος είπε...

Ta Σπατα γιατι εχουν μείνει έξω απο το σχεδιασμο του προαστιακού? μετα τη Καντζα ...Κορωπι...Γιατι? Θα μου πειτε οτι ενας τετοιος σταθμός προαστιακού στα Σπάτα θα ήταν στη μέση του πουθενα (μεταξυ των πόλεων Σπατα και Παιανιας)...αλλά και αυτός στο Κορωπι που ειναι....?? Μήπως περιλαμβανεται στα πλανα της γραμμης 6 που αναφερεται παραπανω. Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει περιοχή Πολυτεχνούπολη στα Μεσόγεια,αλλά Καλλιτεχνούπολη.

Φιλικά.

Manos Thireos είπε...

Μία μικρή διευκρίνηση να κάνω μόνο... Η γραμμή προς Ραφήνα θα διακλαδώνεται αμέσως μετά το σταθμός Πλακεντίας. Δεν έχετε παρά να δείτε την υποδομή (τσιμεντοδιάδρομοι) που είναι έτοιμη να υποδεχθεί κάποια στιγμή και τις τροχιές. Να θυμίσω ότι το ίδιο συμβαίνει και μετά το σταθμό Κορωπί, όπου υπάρχει έτοιμη η υποδομή για τη μελλοντική διασταύρωση προς Λαύριο.

Φιλικά...

Ανώνυμος είπε...

Ελπιζω η γραμμη 6 προς Ραφηνα να κατασκευαστει οσο το δυνατον γρηγοροτερα. Αφου ομως μιλαμε για αυτην τη γραμμη απο πολυ καιρο γιατι ολα αυτα τα χρονια δεν εχει γινει απολυτος τιποτα;
Πολυ καλο θα ηταν μετα την Ραφηνα να συνεχιζε ο προαστιακος προς τη Νεα Μακρη και τον Μαραθωνα

Ανώνυμος είπε...

Θα ηθελα να μαθω τι γινεται με τον σιδηροδρομικο σταθμο στον Πειραια κοντα στον Αγιο Διονυσιο.

ο αληθομανης σκατας είπε...

ΣΚΑΤΑ ΣΚΑΤΑ εγινε τι θελεις απο σκατομενα πινα

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα