Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

Τραμ Βόλου: εξελίξεις για το έργο και συναντήσεις

Με συναντήσεις από το τέλος του έτους με μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν με κοινά κεφάλαια με το Δήμο Βόλου προχωρούν οι εξελίξεις του Τραμ Βόλου. Το φιλόδοξο σχέδιο κέντρισε το ενδιαφέρον σχεδόν όλων των γνωστών εταιρειών κατασκευής Τραμ ανά τον κόσμο. Το δήμαρχο Βόλου Αλέκο Βούλγαρη επισκέφτηκε πολυμελής αντιπροσωπεία του μεγαλύτερου Ομίλου κατασκευής τρένων και τραμ της Κίνας την CNR.
Γνωστοποίησαν στο δήμαρχο Βόλου το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του τραμ, αφού η πληθυσμιακή κάλυψη και η αναμενόμενη επένδυση αφήνει περιθώριο για κέρδη.
Ο κ. Αλέκος Βούλγαρης ενημέρωσε την ξένη αντιπροσωπεία ότι αποτελεί κυρίαρχη προτεραιότητα του Δήμου Βόλου να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διερεύνησης για τη λειτουργία τραμ ενόψει μάλιστα και των Μεσογειακών Αγώνων του 2013.
Επισήμανε εξάλλου ότι η δημοτική αρχή βρίσκεται σε μία διαρκή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και την εξασφάλιση χρηματοδότησης της μελέτης που θα καταγράφει το σύνολο των έμμεσων ωφελειών σε σχέση με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, την απασχόληση, τις πολεοδομικές αναπλάσεις και την αισθητική της πόλης, με δεδομένη μάλιστα την περιβαλλοντική και ενεργειακή αξιολόγηση των συστημάτων σταθερής τροχιάς.
Οι εκπρόσωποι της CERN από την πλευρά τους παρουσίασαν αναλυτικά το προφίλ του Ομίλου, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους διεθνώς, που κατασκευάζει τρένα, τραμ, ηλεκτροκίνητες ντιζελάμαξες, μετρό αλλά και υπερταχείες.
Απασχολεί 100.000 υπαλλήλους και έχει 20 θυγατρικές στην Κίνα, ενώ το εξαγωγικό της έργο εκτείνεται σε 41 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Σημειώνεται ότι ο Δήμος Βόλου μέσω της ΔΕΜΕΚΑΒ έχει προχωρήσει στην εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για μέσο σταθερής τροχιάς στην πόλη του Βόλου μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος TranSUrban.
Εξάλλου με την αναμενόμενη ανάπλαση της παραλίας της πόλης τα κομβικά σημεία του σχεδιασμού αποτελούν η χάραξη γραμμής τραμ, η δημιουργία πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της παραλίας, η αποκατάσταση και επαναχρησιμοποίηση κτιριακών συγκροτημάτων, η δημιουργία παραποτάμιων πάρκων, η αναβάθμιση δημοτικών πλαζ και η εγκαινίαση θαλάσσιων σταθμών.
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν καθοριστεί οι πολύ σφιχτές ημερομηνίες καθώς το Τραμ Βόλου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως για τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013, πράγμα που δίνει προβάδισμα στον ιδιότυπο αγώνα για την πρώτη πόλη της περιφέρειας που θα αποκτήσει δίκτυο Τραμ στην πόλη του.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Κανουν τραμ στο Βόλο που εχει 123.119 κατοικους και δεν κανουν στο Ηράκλειο, οπου εχει 150.112 κατοικους,παρα πολυ τουρισμό και πολυ μεγόλο κηκλοφοριακο προβλημα.Και οπου ο πλυθησμός του αυξάνετε ραγδέα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα