Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2009

Νέα έργα για τον ΟΣΕ, το Θριάσιο έρχεται

Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε την προσπάθεια του ΟΣΕ να φτάσει σε υποδομές άλλες χώρες προηγμένες αλλά τα αποτελέσματα δεν θα είναι ορατά πριν από 4,5 χρόνια από σήμερα. Μετά την περσινή φτωχή χρονιά σε δημοπρατήσεις σε νέα έργα η φετινή χρονιά για τον ΟΣΕ είναι αρκετά σημαντική καθώς φέτος πολλά κρίσιμα έργα θα δημοπρατηθούν και θα ανατεθούν. Τα κυριότερα από αυτά είναι :
- Κατασκευή Β’ Λειτουργικής Φάσης Συγκροτήματος Θριασίου& Κατασκευή Σ.Σ. Ζεφυρίου 106εκ.€.
- Γραμμή σύνδεσης του Λουτρακίου με τη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Σκα - Κιάτο 10εκ.€.
- Κατασκευή του κτιρίου του Ηλεκτραμαξοστασίου(EMU),των βοηθητικών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου στο νέο Ηλεκτραμαξοστασίο του Αγίου Ιωάννη Ρέντη 50εκ.€.
- Κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα - Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου). 244εκ€.
- Κατασκευή επιδομής Παραλλαγής Θεσσαλονίκης - Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη από χ.θ. 53+000 έως χ.θ. 73+000, επιδομής Σ.Σ. Πολυκάστρου, εργασίες ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκηση ηλεκτροκίνησης στη νέα παραλλαγή και περίφραξη γραμμής 24εκ€.
- Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Χ.Θ.73+135έως Χ.Θ.79+000 και σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων(κτίρια,αποβάθρες,στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη 88,5εκ€.
- Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αιγίου(Ροδοδάφνη)-Ψαθόπυργου, στο τμήμα από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+600, με σήραγγα Παναγοπούλας 305εκ.€.
- Ανακαίνιση γραμμής Μηχανοστασίου Θεσσαλονίκης, συμπλήρωση σηματοτεχνικής υποδομής συγκροτημάτων ΤΧ1-ΤΧ5 περιοχής Θεσσαλονίκης και της Ενωτικής Σιδ. Γραμμής Αξιός-Γέφυρα και Κατασκευή Εναέριας Γραμμής Επαφής(ΕΓΕ)της Ενωτικής Σιδ. Γραμμής Αξιός - Γέφυρα 18,85εκ.€.
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΕΔΙΟ
Επιτέλους άλλο ένα πολύπαθο έργο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Μετά από 3 χρόνια καβγάδων και συνηθισμένων κοκορομαχιών μία μόνο εταιρεία έμεινε ζωντανή στη διεκδίκηση ανάπτυξης του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα. Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε με την προσφορά της Κ/Ξ ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε.- ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ ΚΑΡΓΚΟ Α.Ε.- ΤΕΟΤΕC Α.Ε.- ΗΕLLΕΝΙC LΟGΙSΤΙCS ΤRΑΝSΡΟRΤ Α.Ε., το οποίο είναι από τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ που θα αρχίσει να κατασκευάζεται.
Η προσφορά της Κ/Ξ, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα προς την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανέρχεται σε 1,4 εκατ. ευρώ ενώ με την πλήρη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου, το 2013, θα ανέλθει σε περίπου 2,73 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια θα αυξάνεται κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.
Το έργο, σύμφωνα με την ΓΑΙΑΟΣΕ, χαρακτηρίζεται «πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς μόνο το μέγεθος των στεγασμένων χώρων του θα ξεπερνά τα 240.000 τ.μ.». Το εμπορευματικό κέντρο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Ο ιδιώτης παραχωρησιούχος αναλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και λειτουργία του, ενώ εκτιμάται ότι μέχρι την ολοκλήρωσή του θα γίνουν ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 150 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε η ΓΑΙΑΟΣΕ, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και την προσφορά του αναδόχου, τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ θα ανέρχονται κατ΄ ελάχιστον στο 10,6% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας του Εμπορευματικού Κέντρου.
Πέραν του οικονομικού ανταλλάγματος, θα παραχωρηθεί στην ΓΑΙΑΟΣΕ και το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που θα συσταθεί για να υλοποιήσει το έργο. Έτσι, το συνολικό αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. για την 30ετή παραχώρηση ανέρχεται κατ΄ ελάχιστον σε περίπου 112.000.000 ευρώ, σε τρέχουσες τιμές, ενώ δεν μπορεί ακόμα να αποτιμηθεί η αξία της μετοχικής συμμετοχής της στο κεφάλαιο της εταιρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα