Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

Ολυμπία Οδός: οι εργασίες εντείνονται, τα δύσκολα μετά το Πάσχα

Η Ολύμπια Οδός είναι πλέον ο μεγαλύτερος υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος. Με μήκος 365 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 2,8δις € είναι το ακριβότερο αυτοχρηματοδοτούμενο έργο στην Ελληνική κατασκευαστική ιστορία. Ο δρόμος αυτός ξεκινάει από την Ελευσίνα και καταλήγει στην Καλαμάτα αφού έχει περάσει από την Κόρινθο, το Ρίο, την Πάτρα, τον Πύργο. Συνδέεται με την Αττική Οδό στο ξεκίνημα του, με την Ανατολική Οδό έξω από την Κόρινθο, στο Ρίο συναντά την Ιόνια Οδό.
Επίσης είναι το τελευταίο έργο που συμβασιοποιήθηκε αφού πέρασε από 40 κύματα. Επίσημα οι εργασίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008 και θα ολοκληρωθούν εκτός απροόπτου το 2014. Το σημαντικότερο τμήμα είναι φυσικά αυτό μέχρι την Πάτρα το οποίο ανήκει και στο Ευρωπαϊκό Διευρωπαϊκό Δίκτυο και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012. Όλο το προηγούμενο διάστημα οι εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης προχωρούν εντατικά, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής και στις 4 σήραγγες του έργου: στο Δερβένι, στα Μαύρα Λιθάρια, στην Ακράτα, και στον Πλάτανο. Αυτό είναι απαραίτητο αφού η διαδικασία διάνοιξης και ολοκλήρωσης των τούνελ είναι και η πιο χρονοβόρα. Ειδικά στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα η χάραξη θα ακολουθεί πάνω κάτω την υπάρχουσα Εθνική με εξαίρεση τις προαναφερθείσες σήραγγες. Αυτά τα τμήματα όμως δεν είναι ορατά στα μάτια του κόσμου για αυτό και υπάρχουν διαμαρτυρίες για καθυστερήσεις.
Όμως αμέσως μετά την επιστροφή των ταξιδιωτών του Πάσχα και για τα επόμενα 3 χρόνια (μέχρι την Πάτρα) θα ακολουθήσει η διαπλάτυνση και αναβάθμιση του δρόμου σε αυτοκινητόδρομο κάνοντας (ευχάριστα) δύσκολη τη ζωή των χρηστών του δρόμου αυτού καθώς τα εργοτάξια θα απαιτούν πολύ χαμηλές ταχύτητες και μεγάλη προσοχή.
ΚΑΒΓΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Στα δικαστήρια καταλήγει η κόντρα μεταξύ της Κ/Ξ κατασκευής του δρόμου και κατοίκων και φορέων που διαμαρτύρονται για την προπληρωμή του έργου και τα υψηλά διόδια. Εγώ από όσο γνωρίζω υπάρχουν συγκεκριμένες ρήτρες για την μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων αλλά σε περίπτωση παραβίασης θα εφαρμοσθούν; Δεν συμφωνώ με την προπληρωμή και την υπερβολική τιμή των διοδίων αλλά συμφωνώ πως οι χρήστες πρέπει να πληρώνουν για την κατασκευή του, ακόμα και αυτοί από το εξωτερικό. Το ίδιο γίνεται σε όλη την Ευρώπη.
Εδώ μάλλον βιαστήκαμε να αυξήσουμε τα διόδια και ο κόσμος δίκαια διαμαρτύρεται αφού πληρώνει για κάτι που δεν βλέπει να βελτιώνεται. Το δικαιότερο κατά την γνώμη μου θα ήταν να υπάρχει αύξηση των διοδίων με κάθε παράδοση σημαντικού αριθμού χιλιομέτρων προκειμένου οι κατασκευάστριες εταιρείες να έχουν το κίνητρο του χρόνου και του χρήματος.
Εν πάση περίπτωση για να μην χαρακτηριστώ μουρμούρης και επειδή ο χρόνος δεν γυρνάει πίσω για να αλλάξουμε τα δεδομένα, τουλάχιστον οι εργασίες να εντατικοποιηθούν έτσι ώστε οι χρήστες να αισθάνονται ότι τα λεφτά τους δεν πάνε χαμένα.

12 σχόλια:

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Να δούμε πότε επιτέλους και ο Προαστιακός θα φτάνει ηλεκτρικός ως το Κιάτο να αποφευχθούν οι ταλαιπωρίες. Είναι και θέμα ασφάλειας για το επιβατικό κοινό να προτιμά το τρένο, ειδικά τώρα που ξεκινούν επιτέλους τα έργα στο δρόμο-καρμανιόλα Κορίνθου-Πάτρας. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία πρέπει να λάβει δε, όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για τους οδηγούς. Και κάτι ακόμη. Τα πανάκριβα και εξαίρετα ηλεκτρικά desiro του Προαστιακού Αθηνών, ορισμένοι βάνδαλοι τα έχουν βρωμίσει -κάποια εξ αυτών- με γκράφιτι! Και αναρωτιέμαι. Τα αμαξοστάσια δεν αστυνομεύονται κ. Στυλιανίδη; Είναι κρίμα τέτοια τρένα. Αλλά και βαγόνια του υπεραστικού σιδηροδρόμου έχω δει λερωμένα. Ακόμη και τραμ! Ελεος πια! Ούτε αυτοί που κάνουν αυτά τα αίσχη δεν είναι δυνατό να συλληφθούν και να οδηγηθούν στο αυτόφωρο;

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε κύριε Γιακουμάκη,
ευτυχώς που δεν έχουν ολοι την ίδια αισθητική με εσάς και κάνουν τα στραβά μάτια για να αποκτήσουν τα βαγόνια λίγο χρώμα.
Παράπονα εναντίον βανδαλισμών απολύτως δικαιολογημένα, αλλά φτάσαμε να θεωρούμε και το γκράφιτι στα βαγόνια βανδαλισμό και λεκέ? και τα παιδιά που το κάνουν εγκληματίες? και να οδηγούνται μάλιστα στο αυτόφωρο?
Λέτε να υπάρχει 'αστυνόμευση στα αμαξοστάσια', δηλαδή να διώξουμε αυτους τους λίγους αστυνομικούς που υπάρχουν στις γειτονίες και να πάνε στα τρένα για να μην τα βάψουν?
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΛΙΓΟ και να μην μένουμε στο γράμμα του νόμου αλλα να εστιάζουμε στην ουσία του.
Ας δώσουμε και λίγο χρώμα στην πόλη μας...

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Εσάς κύριε ανώνυμε θα σας άρεσαν τα γκράφιτι πάνω στο... αυτοκίνητό σας; Πολλώ δε μάλλον να ρυπαίνουν τη δημόσια περιουσία; Και πώς είστε σίγουρος ότι είναι παιδιά αυτοί που ρυπαίνουν; Θα άρεσε στους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ να βρωμίζουν τα λεωφορεία τους; Λίγη σοβαρότητα κύριε από τη μεριά σας δεν βλάπτει. Και δεν υποστήριξα να φυλάσσονται τα αμαξοστάσια από αστυνομικούς αλλά από ειδικούς φύλακες ή σεκιούριτι. Τόσα δις ευρώ κοστίζει το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, δεν αξίζει τον κόπο να διαφυλάσσεται δίκην κόρης οφθαλμού; Κι αν αμφισβητείτε την αισθητική μου επειδή αγαπώ την καθαριότητα, τότε πετάξτε το σαπούνι από το σπίτι σας!

Ανώνυμος είπε...

Anwnyme saxlokeramida,
dwse mas thn dieythynsh sou na erthoume na kanoume grfit sto spiti kai sto aytikinhto sou, to epomeno prwino fysika den tha enoxlhtheis kai tha grapseis ena wraio mynhma gia ta paidia pou dinoun xrwma ...

Ma eimaste sobaroi, exoun erthei ta panw katw kaio gkiaourhs ws klassiko pneyma antilogias grafei saxlamares apla gia na antilegei

Ανώνυμος είπε...

Πήγα και ήρθα από Πάτρα πρός Αθήνα πρίν από το Πάσχα και διαπίστωσα και εγώ ότι πράγματι έχουν ξεκινήσει τα έργα από τον Πλάτανο έως το Δερβένι με την κατασκευή των σηράγγων.Ελπίζω ότι τώρα που πέρασε το Πάσχα θα ανεβάσουν τους ρυθμούς κατασκευής ώστε το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος να είναι έτοιμο σε 3 χρόνια από τώρα.

Ανώνυμος είπε...

τον μαιο αρχιζουν κυκλοφοριακες ρυθμισεις στην κορινθου πατρων και επισης ξεκινουν τα εργα σε μηκος 40km στην αμαλιαδα!(υπεργολαβια της ΤΕΡΝΑ)

spiros Go είπε...

proton:doxa ton theo,epitelous arxise na kataskevazete aytos o toso simantikos aytokinitodromos
deyteron:k.karagianni,exo diafonisei me ta grafomena sas kai alli fora,alla tora nomizo oti eiste komatiko stelexos tis torinis kivernisis, ektos kai an to exete dilosei kai ego den to gnoriza.kai ola auta giati grafete oti simfonite me to na aplironoume diodia kai ta leuta na ta pernei o kataskeuastis.ma eimaste kala i exoume trelathei.ara lipon i moni exigisi einai oti eiste komatiko stelexos kai thelete na oreopoiite asximes katastaseis gia to koma sas.ofilo na po oti eime apogoiteumenos giti nomiza oti eiste anexartitos i esto me kales protheseis.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Το μόνο φίλε μου που σίγουρα δεν ειμαι ειναι κοματικοποιημένος ακομα περισσότερο δε φίλος της τωρινής κυβέρνησης.
Στη δημοκρατία ο καθένας οφείλει να λέει ελεύθερα τη γνώμη του. Αν διαβάσεις όμως προσεκτικότερα θα δεις ότι η αύξηση των διοδίων πρέπει να συμβαδίζει με την πρόοδο του έργου, όπως ακριβώς έγινε με την Αττική Οδό. Νομίζω φίλε Σπύρο διαβάζεις αυτό που θέλεις να διαβάσεις για να πεις αυτό που θέλεις να πεις...

Ανώνυμος είπε...

Σε συνέχεια χθεσινού μου σχολίου άκουσα και είδα στο χθεσινοβραδυνό δελτίο της ΝΕΤ,ρεπορτάζ που αναφερόταν στον άξονα της Ολυμπίας Οδού και έδειχνε εικόνες από την σήραγγα Πλατάνου που θα είναι διπλής κατεύθυνσης.Το ρεπορτάζ ανάφερε επίσης ότι από τον Ιούνιο θα ισχύσουν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από Κόρινθο έως Πάτρα αφού θα έχουμε ανάπτυξη όλων των εργοταξίων για την κατασκευή του δρόμου,αν και τα μεγάλα προβλήματα στο κομμάτι αυτό θα υπάρξουν όπου ο καινούργιος δρόμος ακολουθεί την υπάρχουσα χάραξη.

spiros go είπε...

κ.Καραγιαννη.Κ'αρχήννα βγάλουμε τον πληθυντικό αφού έτσι το θέλεις και δεν έχω αντίρρηση.Χαίρομαι που εισε ακοματικοποίητος και ξεκαθάρισε αυτό,γιατί
με τα κόμματα
βγάζω σπυράκια(οχι με την πολιτική.
Οσο αναφορά τα διόδια, δεν θυμάμε τοσο στην κατασκευή τηςαττικής οδού οσο και πρίν,να πληρώναμε διοδια και πόσο μάλλον ενδιάμεση άυξηση διοδίων για αυτήν.Τέλοσ απ'όσο γνωρίζω πουθενά στην Ευρώπη
δεν προπληρώνεις για να φτιάξεισ ενα έργο.Με τη λογική αυτή εγώ γινομαι εργολάβοσ για πανυός επιστητού.Δώστε μου εμένα κεφαλαια και θα σοθ φτιάξω ό,τι θέλεις (εδώ πισττέβω να καταλαβένεις την υπερβολή μου).Θα πρέπει να τονίσω για να καταλάβεισ οτιεχω ζήσει στο εξωτερικό για 11 χρόνια και πρόσφατα το πάσχα ήμουν πάλι στο εξωτερικό.Εκανα μάλιστα τη διαδρόμή
ανκονα- Ντισελντορφ οδικός απο Ελβετια και επιστροφή απο Αυτρία Πλήρωσα στην Ιταλια περίπου 40€ για 600 χιλ. στην Ελβετια 29€ που ειναι για 1 χρόνο,στην Αυστρία 7€
στη Γερμανία ΤΙΠΟΤΑ.Κάνε τη σ'\ύγκριση μονο σου.Τι ειχαμε,τι έχουμε και τι πληρώνουμε.
Και επιδη αναφέρθηκεςστη δημοκρατία, το οτι μας τα πέρνουν χωρίς τη θελησή μας αφο΄θ δεν μας παρέχουν τίποτα,αςμας πουνοι αναγνώστες τότε αν αίναι δημοκρατία.Όσο για να λες η να λένε την αποψή τους οι άνθρωποι νομίζω οτι ειναι αυτονόητο.Κουράζει να λέμε είναι δημοκρατία εκείνο ή το άλλο.Εξυπακούεται οτι είναι έτσι.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα πρίν από λίγο στην ιστιοσελίδα της ΕΡΤ ότι στην περιοχή της Ροδοδάφνης μετά το Αίγιο ξεκίνησαν οι πρώτες επιτάξεις οικοπέδων για τις ανάγκες κατασκευής του άξονα Κορίνθου-Πατρών.Αυτό σε συνδυασμό με το ότι ξεκίνησαν εργασίες από το Δερβένι μέχρι τον Πλάτανο σε μήκος άνω των 15 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες και με το γεγονός ότι όπως έγραψα και σε προηγούμενα σχολιά μου,από τον Ιούνιο αναμένεται να αυξηθούν τα εργοτάξια οπότε και θα εφαρμοστούν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,είναι μια πολύ θετική εξέλιξη που δείχνει ότι το σημαντικό αυτό έργο
αρχίζει να μπαίνει σε φάση κατασκευής.
Υ.Γ Επίσης στην ίδια ιστιοσελίδα διάβασα ότι οι κάτοικοι στο Καλό Νερό Μεσσηνίας ζητούν αλλαγή της χάραξης γιατί θεωρούν ότι κόβεται στα δύο το χωριό.Αυτό σε συνδυασμό με το αντίστοιχο πρόβλημα που υπάρχει και στον Καιάφα υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το τμήμα από Πύργο έως Τσακώνα να καθυστερήσει να κατασκευαστει.

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε συνέχεια στα ευχάριστα νέα για την Πατρών-Κορίνθου.Πρίν από λίγο διάβασα στην ιστιοσελίδα της ΕΡΤ ότι σε δέκα ημέρες ξεκινούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την σήραγγα της Παναγοπούλας στο τμήμα από Αίγιο έως Αραχωβίτικα.
Αυτό σε συνδυασμό με όσα είχα αναφέρει σε ποροηγούμενα σχολιά μου για τις εργασίες που γίνονται από το Δερβένι έως τον Πλάτανο που περιλαμβάνει σήραγγες και άλλα τεχχνικά,καθώς και τις επιτάξεις οικοπέδων στην Ροδοδάφνη και τις επικείμενες νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν από τον Ιούνιο λόγω της αύξησης των εργοταξίων,είναι πλέον φανερό ότι το σημαντικό αυτό έργο κινείται πλέον στην φάση κατασκευής του.
Υ.Γ Για το τμήμα Πάτρα-Πύργος εκτός από το 15 πρώτα χιλιόμετρα που θα αλλάξει η χάραξη,στο υπόλοιπο κομμάτι άκουσα ότι αρχίζει και παρατηρείται μια κινητικότητα που αφορά στην εγκατάσταση εργοταξίων και δη της
Τέρνα που υπέγραψε σύμβαση υπεργολαβίας με την Ολυμπία Οδό,ενώ από τον Πύργο έως την Τσακώνα ισχύουν τα όσα είχα αναφέρει σε προηγούμενο σχολιό μου.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα