Να λοιπόν που η φετινή χρονιά είναι ανάδοχος μεγάλων έργων καθώς έργα που υπήρξαν θέμα τα τελευταία χρόνια γίνονται πράξη επιτέλους. Σήμερα λοιπόν ανακοινώθηκε και επίσημα η έναρξη εντός 10ημέρου της πρώτης επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά ανέρχεται σε 465 εκ ευρώ και η χρηματοδότησή της είναι ήδη εξασφαλισμένη, καθώς το έργο έχει εξαρχής ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον (ΕΠΠΕΡΑΑ – κωδικός 2007GR-16 / 01.52.05.01) με ποσό 340 εκ.€, το οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΕΣΠΑ (+20%) θα φτάσει τα 400 εκ ευρώ. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη και η έγκριση του δανείου με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το μήκος της επέκτασης είναι περίπου 5χλμ και θα ξεκινάει από τον Σταθμό Πατρικίου. Οι Σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι:
1.ΝΟΜΑΡΧΙΑ
2.ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
3.ΑΡΕΤΣΟΥ
4.ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ
5.ΜΙΚΡΑ.
Ο τελικός σταθμός της Μίκρας θα έχει σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων και παρκινγκ 1000 θέσεων ενώ με μια μελλοντική επέκταση το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να φτάσει στο Αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες, τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές, χάραξης γραμμής και χωροθέτησης των Σταθμών και υπολογίζεται ότι (αν δεν υπάρξουν οι γνωστές ενστάσεις και προσφυγές από τις συμμετέχουσες εταιρείας) τον Ιούνιο του 2010 το έργο μπορεί να ξεκινήσει.
Ωστόσο είναι άγνωστο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου προκειμένου να γνωρίζουμε μετά από πόσα χρόνια θα παραδοθεί προς χρήση στους Θεσσαλονικείς.
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εκείνης προς την Σταυρούπολη με 5 σταθμούς και 5 χλμ μήκος που αναμένεται η δημοπράτηση του από το 2010 και μετά.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται και η δεύτερη φάση των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό), προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο Μετρό που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.
ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ
Ο πρώτος Μετροπόντικας, ο «Κωστίκας», ξεκίνησε στις αρχές του έτους το υπόγειο ταξίδι του και σήμερα βρίσκεται κάτω από την πλατεία του Βαρδάρη έχοντας κατασκευάσει τα πρώτα 550 μέτρα της σήραγγας του Μετρό. Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία του δεύτερου Μετροπόντικα, του «Γιωρίκα», ο οποίος σήμερα ξεκίνησε την κατασκευή της δεύτερης σήραγγας του έργου. Αθόρυβα και δίχως οι πολίτες να αντιλαμβάνονται το έργο που συντελείται στην πόλη θα κατασκευάζονται κατά μέσο όρο καθημερινά δέκα μέτρα διπλής έτοιμης σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
ΣΤΑΘΜΟΙ
16 Εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα μάλιστα ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στον Σταθμό Δημοκρατίας, στον Σταθμό Σιντριβάνι, στον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, καθώς και στη διακλάδωση της Γραμμής του Μετρό προς Σταυρούπολη, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τους στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (61%) και στο Σταθμό «Αγία Σοφία» (53%).
Εγώ θα κάνω μια πρόταση η οποία θα είναι πολύ μα πολύ εκπαιδευτική για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Θα πρότεινα την διοργάνωση (σε έτοιμα τμήματα της σήραγγας και περιορισμένους χώρους σε εργοτάξια σταθμών) την ξενάγηση σχολείων, συλλόγων αλλά και απλών πολιτών που θα δουν το έργο που συντελείται στην πόλη από πρώτο χέρι.
Από την άλλη επιτέλους το Μετρό Θεσσαλονίκης αποκτά περισσότερο μέλλον με αυτή την επέκταση αλλά και δυναμική για την συνέχεια του στην πόλη.
14 σχόλια:
Μπράβο! Με τις επεκτάσεις η Θεσσαλονίκη θα πλησιάσει τα 20 χιλ. δικτύου μετρό που είναι ένα μίνιμουμ για μια πόλη αυτού του μεγέθους. Δεν ξέρω όμως για ποιο λόγο δόθηκε προτεραιότητα στην Καλαμαριά. Απ' ότι θυμάμαι είναι ένα μείγμα Γλυφάδας και Χαλανδρίου, δηλαδή κατοικείται από άτομα μεσαίας ή υψηλής τάξης που ως γνωστό δεν έχουν και μεγάλη συμπάθεια στα ΜΜΜ. Ίσως το σκεπτικό είναι ότι από εκεί θα επεκταθεί στην επόμενη φάση προς το αεροδρόμιο, πράγμα που θα εντάξει τη Θεσσαλονίκη στις προνομιούχες πόλεις που συνδέονται με το αεροδρόμιό τους με μέσα σταθερής τροχιάς.
Μην ξεχνάμε ομως οτι η ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ειναι ο δεύτερος μεγαλυτερος δημος του πολεοδομικού συγκροτήματος οποτε ειναι απολυτως λογικο να ξεκιναει απο εκει η επεκταση.Επιπλεον οι λεωφορειακές της γραμμες (3-5-6) ειναι απ τις γραμμες με τη μεγαλύτερη πληρότητα ημερησιως.οποτε δεν ισχυει αυτο περι περιφρονησης των ΜΜΜ απ τους καλαμαριώτες
Και στη δυτική θεσσαλονίκη γεμίζουν τα λεωφορεία φίλε μου αλλά πρωτεραιότητα δίνεται στην Καλαμαριά γιατί όπως είπες είναι ακριβή περιοχή. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε δεν έχει σημασία που μένουν οι εργάτες οι οποίοι έχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς μεγαλύτερη ανάγκη αλλά πως θα ικανοποιήσουμε τους λεφτάδες. Η Καλαμαριά μπορεί να είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος δήμος με 100.000 κατοίκους, αλλά η δυτική θεσσαλονίκη είναι ένα πολεοδομικό συγκρότημα με τουλάχιστον μισό εκατομύριο πληθησμό, και μάλιστα πολύ πιο πυκνοκατοικημένο και υποβαθμισμένο από την Καλαμαριά. Συνηθήσαμε πάντως στην περιθωριοποίηση. Ακόμα και με αστικό για να πάω στο κέντρο από το Κορδελιό κάνω μετεπιβίβαση στο σταθμό!!!
Όταν γίνεται ένα έργο που αφορά την καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας, δεν "προχωρά" ποτέ με το σκεπτικό αυτοί είναι πλούσιοι ή ευκατάστατοι έχουν αυτοκίνητο δεν θα πάρουν ΜΜΜ, οι άλλοι είναι χαμηλόμισθοι, εργατιά άρα θα τα χρησιμοποιήσουν. Έχω χιλιάδες παραδείγματα να αναφέρω περιπτώσεων που συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο αλλά δεν υπάρχει λόγος να μπω σε λεπτομέρειες.
Αυτό που θα πω όμως και θα επιμείνω είναι ότι αυτοί που είναι βολεμένοι με το ΙΧ τους με αυτό θα μείνουν μια ζωή ακόμη και αν τους φτιάξεις μετρό, προαστιακό και τραμ έξω από την πόρτα τους. Ο στόχος είναι οι άνθρωποι που προβληματίζονται για το αδιέξοδο που επικρατεί στην πόλη σας αλλά και στην δική μου πόλη (Αθήνα),να αποφασίσουν να αλλάξουν νοοτροπία και τρόπο ζωής.
Άρα το μετρό καλώς θα πάει στην Καλαμαριά κακώς όμως που δεν προωθείται και η επέκταση στο Αεροδρόμιο και την δυτική Θεσσαλονίκη. Επιπλέον κακός δεν προωθείται η δημιουργία δικτύου τραμ, μιας και το τραμ είναι ένα μέσο του οποίου η κατασκευή κοστίζει πολύ λιγότερο και τελειώνει στο μισό χρόνο. Νομίζω πως η Θεσσαλονίκη χρειάζεται άμεσα έργα με άμεση ανακούφιση και όχι ορίζοντα δεκαπενταετίας. Το τραμ θα αποτελέσει αν κατασκευασθεί το απαραίτητο συμπλήρωμα του μετρό και των λεωφορείων.
Αλέξης Παπαζήσιμος
Δεν είπαμε να μη γίνει μετρό στην Καλαμαριά. Αλλά όχι να δωθεί προτεραιότηρα στην Καλαμαριά έναντι της δυτικής Θεσσαλονίκης όπου το έχει πολύ μεγαλύτερη ανάγκη!
vlakies les.... ama dn ginei stin kalamaria prota pou einai toso megalos dimos me toso energo oikonomika plithismo kai apo ekei mporei na ginei kai epektasi sto aerodromio, pou tha ginei?
Sto kordelio? :P eleos pia....
Απ' οτι κατάλαβα είσαι υπέρμαχος της μονόπλευρης και άνισης ανάπτυξης μιας πόλης, και εκτός αυτού δεν ξέρεις να εκφράζεις ευγενικά την διαφωνία σου. Λυπάμαι πραγματικά. Πάντως να ξέρεις οτι αυτή ακριβώς η νοοτροπία με την οποία σκέφτεσαι είναι που έκανε την πόλη δύο ταχυτήτων.
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι μονοκομματική κυβέρνηση στην Ελλάδα θα προωθήσει σημαντικό δίκτυο τραμ οπουδήποτε, γιατί απλά υπερασπίζεται τα συμφέροντα περί το ΙΧ. Δεν είμαι εχθρός του ΙΧ αλλά κάθε πράγμα στη θέση του. Δεν καταλαβαίνω φερειεπίν γιατί να πήζουν τα κέντρα των μεγαλουπόλεων από μποτιλιαρισμένα ΙΧ και να μην παραχωρηθεί χώρος στους πολίτες -πεζούς και ποδηλάτες- μέσω του τραμ, το οποίο ταιριάζει θαυμάσια με πεζόδρομους αλλά και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ώστε να είναι γρήγορο. Σε συνδυασμό με μετρό και προαστιακό αποτελεί το κλειδί της λύσης του κυκλοφοριακού. Θυμίζω ακόμη σε όλους τους φίλους του φόρουμ ότι το 11% των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, προέρχεται από την "αγελάδα" ΙΧ. Γιατί λοιπόν να αλλάξουν πολιτική οι κυβερνησεις; Οι πολίτες αντίθετα πρέπει να καταλάβουν ότι τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας δεν λειτουργούν υπέρ τους, ούτε τα ενδιαφέρει το περιβάλλον, αλλά μόνο τα δημόσια ταμεία. Να δείτε πόσο θα αυξηθούν προσεχώς τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ και οι φόροι στις βενζίνες και μετά πείτε μου ότι γράφω ανακρίβειες. Αρα το κράτος έχει κάθε λόγο να ενθαρρύνει τη χρήση του ΙΧ.
Από την άλλη, η λύση του μετρό μόνο δεν συνιστά ορθολογική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ούτε κανένα πρόβλημα έχει λύσει όπου εφαρμόστηκε (π.χ. τρομερά μποτιλιαρίσματα σε Παρίσι, Νέα Υόρκη κλπ). Χρειάζεται και το τραμ αλλά δυστυχώς πιάνει χώρο εις βάρος των δημοσίων...εσόδων.
Γιακουμάκη, έλεος... Ξεκόλλα... Εδώ μιλάμε για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Πάλι για τραμ μιλάς, για κυβερνητικές επιλογές ==> είσαι εκτός θέματος φίλε μου. Φτάνει η γκρίνια, μετρό κάνουμε, να κάνουμε και τραμ, δε λέω, αλλά έλεος, δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι οτι το μετρό δεν έλυσε προβλήματα, τα οποία θ αλύσει το τραμ.
ας μην παρουμε στην τελικη για 5 χρονια πολεμικα αεροσκαφη και φρεγατες,και ας δωσουμε μεγαλο μερος απο αυτα τα επιπλεον κονδυλια στα εργα υποδομης που αθηνα-θεσσαλονικη επιτακτικα χρειαζονται.η παραλαβη 4 φρεγατων κοστιζει οσο μια ολοκληρη γραμμη μετρο+επεκτασεις.η θεσσαλονικη με 50 χλμ μετρο και ενα ευρυ συμπληρωματικο δικτυο τραμ ειναι μια χαρα καλλυμενη(και με ενα καλο δικτυο προαστιακου ανετα αποκεντρωσιμη)
Εγώ πιστεύω στη συνδυασμένη χρήση μετρό-τραμ. Μόνο μετρό διευκολύνει τους αντιπροσώπους ΙΧ και όχι τους πολίτες. Ο κάθε πολίτης πρέπει να ξεκολλήσει από το ΙΧ του και να γίνουν οι πόλεις ανθρώπινες και όχι εγώ από το τραμ, για την πανηγυρική επικράτηση του οποίου θα αγωνιστώ όπως μπορώ.
dn thelw mia poli 2 taxythtwn alla se oles tis europaikes poleis oi ektheseis einai dipla sto aerodromio.... ama to skefteis einai para poly logikh h topothetisi tou sta anatolika...
ayti tin apopsi oti mono ta anatolika evnoountai tin exoun mono oi dytikoi apo zilia xwris na yparxei logos na kanoume tin dytikh thess san ta dytika proastia...
ps. paw stoixima oti pisteveis oti i kalamaria einai apaisia kai exei poli igrasia :P
Τι να σου πω...μου φαίνεται οτι είσαι πολύ κομπλεξικό άτομο. Δεν εννοώ τίποτε παραπάνω από αυτά που είπα, αν θες να το σκεφτείς λίγο βαθύτερα καλώς.
Όσο για το αν η Καλαμαριά έχει υγρασία δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα
koita des tin sizitisi kai katalave oti ESY eisai o komplexikos kai oti kai na ginei panta tha paraponiesai...
TELOS
Δημοσίευση σχολίου