Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 25 Απριλίου 2009

Flashback: Ολυμπιακά Αθλητικά Εργα

Το 1996 η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και αφού είχε προηγηθεί το κάζο της Ολυμπιάδας της Ατλάντα για τα 100 χρόνια Ολυμπιακών Αγώνων κατάφερε το ακατόρθωτο. Να πάρει η Αθήνα τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Χάρις στην έξυπνη τακτική και τη μεγάλη προσφορά (και γνωριμιών) της Γιάννας Αγγελοπούλου- Δασκαλάκη. Και ενώ οι περισσότερες χώρες μετά την ανάληψη αρχίζουν μια επταετή προσπάθεια προετοιμασίας εμείς φτάσαμε το 2000 χωρίς να έχει γίνει τίποτα. Ξαφνικά όλοι πανικοβληθήκαμε, τα ξένα ΜΜΕ άρχισαν να λοιδορούν τη διοργάνωση από την Αθήνα και ακούστηκαν και ακραία σχόλια τύπου "να φύγουν οι Αγώνες από την Αθήνα" και άλλα θαυμάσια.
Το 2000 ξεκίνησε ο τιτάνιος αγώνας κατασκευής πολλών αθλητικών υποδομών (αλλά και της πόλης). Τα έργα περιλάμβαναν : Το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας(ανακαίνιση και προσθήκη του στεγάστρου Καλατράβα), το Στάδιο Καραϊσκάκη (κατεδάφιση και κατασκευή), το Καυτατζόγλειο (ανακαίνιση), το ΣΕΦ (ανακαίνιση), το Κλειστό γήπεδο του ΟΑΚΑ (ανακαίνιση) και μια σειρά από νέα στάδια όπως το Ολυμπιακό Κολυμβητήριο, το Ποδηλατοδρόμιο, τοα γήπεδα τένις του ΟΑΚΑ, το Ολυμπιακό Γυμναστήριο στο Γαλάτσι, το γήπεδο Beach Volley στο Φάληρο, το Γήπεδο Ταεκ-βο-ντο στο Φάληρο, το Κωπηλατοδρόμιο του Σχοινιά, τη μαρίνα στον Αγιο Κοσμά, τα γήπεδα σοφτμπολ, ξιφασκίας , μπάσκετ του Ελληνικού, το γήπεδο Μπάντμιντον στο Γουδί, Το γήπεδο Άρσης Βαρών στη Νίκαια, το γήπεδο Καράτε στα Λιόσια, το γήπεδο Σκοποβολής στο Μαρκόπουλο, τον Νέο Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο και τα νέα γήπεδα ποδοσφαίρου στο Ηράκλειο, στο Βόλο, στην Πάτρα.
Όλα αυτά ξεκίνησαν το 2000 και προχωρούσαν φυσικά λόγω όγκου με ανάμεικτους ρυθμούς. Πολλές φορές η πίεση της ΔΟΕ έφτασε σε ασφυκτικά σημεία. Πλέον 5 χρόνια μετά τη διοργάνωση των Αγώνων οφείλουμε να πούμε πως παρά την αρχική τετραετία ακινησίας είναι ένας πραγματικά Ολυμπιακός Άθλος να δημοπρατηθούν να κατασκευαστούν και να παραδοθούν όλα εγκαίρως έστω οριακά μέσα σε λιγότερο από 4 χρόνια!!
Ειδικά για το γήπεδο του ΟΑΚΑ έγινε ειδική μνεία παγκοσμίως λόγω της μοναδικότητας του στεγάστρου Καλατράβα αλλά και της γενικότερης φυσιογνωμίας του Αθλητικού Κέντρου του Αμαρουσίου.
Εν τέλει και με τα μάτια όλου του κόσμου στραμμένα πάνω του ελάχιστους μήνες πριν την έναρξη των αγώνων τα καταφέραμε ενώ δεν πρόλαβαν να "κλείσουν" το Ολυμπιακό Κολυμβητήριο και έτσι έμεινε ανοικτό.
Ο προϋπολογισμός όλων των έργων συμπεριλαμβανομένων και των υπολοίπων υποδομών έφτασε και ξεπέρασε τα 10δις Ευρώ. Όταν παραδόθηκαν όλες αυτές οι Αθλητικές υποδομές κανένας απ ότι φάνηκε αργότερα δεν είχε σκεφτεί τη χρησιμότητα τους μελλοντικά. Τώρα σχεδόν όλα αυτά τα γήπεδα έγιναν συναυλιακοί και εμπορικοί χώροι προκειμένου να μην καταχρεώνουν το Ελληνικό Δημόσιο και την τσέπη μας με αρκετά εκατομμύρια Ευρώ κάθε χρόνο.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το ποσό των 10 δις μάλλον περιλαμβάνει και δαπάνες για υποδομές (μετρό, προαστιακό, τραμ, δρόμους) και άλλα έργα που κατά έναν περίεργο τρόπο θεωρήθηκαν "Ολυμπιακά" ενώ πρόκειται για έργα που θα γινόντουσαν έτσι κι αλλιώς - ακόμη και τώρα στο εξωτερικό πολλοί νομίζουν ότι το μετρό έγινε στην Αθήνα ελέω Ολυμπιάδας, ενώ όλοι ξέρουμε ότι πρόκειται για μεγαλόπνοο έργο που δεν σχετίζεται άμεσα με τους Αγώνες. Αλλά τότε, προκειμένου τα ΜΜΕ, κυρίως ξένα οφείλω να πω, να σερβίρουν τη γνωστή τους ζοφερή συνταγή, είχαν διογκώσει το τελικό ποσό ούτως ώστε να πιστεύουν οι Έλληνες, αλλά και οι ξένοι, ότι μετά τους Αγώνες η Ελληνική οικονομία θα βουλιάξει. Σχεδόν θεώρησαν "ύβρι" την πρωτοβουλία της Αθήνας να διοργανώσει την Ολυμπιάδα. Σήμερα, 5 χρόνια μετά, βλέπουμε πόσο άχρηστοι είναι αυτοί οι δήθεν μελλοντολόγοι, οι οποίοι, όπως οι μάντεις στην αρχαιότητα, ανάλογα με το ποσό που θα εισπράξουν και από ποιον, διαμορφώνουν τα μελλοντικά σενάρια. Όχι μόνο η οικονομική καταστροφή δεν επήλθε, αλλά η Ελλάδα είχε άλλα 4 χρόνια υψηλής ανάπτυξης, που μόνο τώρα ανακόπτεται, για λόγους βέβαια που δεν έχουν να κάνουν με τους Αγώνες.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα