Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

Μετρό Θεσσαλονικης: 22 Ιουνίου ο διαγωνισμός για Καλαμαριά


Κρατώντας την υπόσχεση που έδωσε ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την πρώτη (ιστορική θα έλεγα) δημοπράτηση επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης ανατολικά προς Καλαμαριά μεγαλώνοντας το δίκτυο Μετρό της πόλης κατά 4,8χλμ και 5 Σταθμούς. Ο χρόνος υλοποίησης της μελέτης και κατασκευής του έργου ορίζεται σε 60 μήνες (5 χρόνια). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μάλλον εντός του 2016 η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει το δεύτερο ανατολικό της παρακλάδι.
Το επόμενο βήμα είναι η ενεργοποίηση του διαγωνισμού και για την υπό μελέτη επέκταση προς Σταυρούπολη ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση των έργων Μετρό στην πόλη. Το δελτίο Τύπου αυτούσιο είναι το παρακάτω:
"Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά δημοπρατήθηκε σήμερα το έργο της κατασκευής της πρώτης επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, αυτής προς την Καλαμαριά. Πρόκειται για 5 σύγχρονους σταθμούς Μετρό και 4,8 χλμ υπόγειας γραμμής, ενώ έχει συμπεριληφθεί και η κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης και χώρου στάθμευσης 1.000 ΙΧ οχημάτων στον τερματικό σταθμό της Μίκρας.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ.

Βάσει της Διακήρυξης του νέου Διαγωνισμού οι διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες οφείλουν να υποβάλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του έργου έως τις 22 Ιουνίου 2009. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2010 (υπό την προϋπόθεση να μην υπάρξουν εμπλοκές με ενστάσεις, προσφυγές, κλπ) και να ξεκινήσει η κατασκευή της πρώτης επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται:

- Η κατασκευή 5 σταθμών (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα)
- Η κατασκευή δύο σηράγγων μονής τροχιάς, που θα κατασκευαστούν με υπόγεια μηχανική διάνοιξη (Μετροπόντικες)
- Προμήθεια / εγκατάσταση / δοκιμές / θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού
- η κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης με εγκαταστάσεις για λεωφορεία και κτίριο για στάθμευση περίπου 1.000 θέσεων ΙΧ οχημάτων.

Ορισμένα ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα θα αποτελέσουν αντικείμενο πρόσθετων διαγωνισμών που θα ακολουθήσουν (προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ), διαμορφώνοντας έτσι το συνολικό προϋπολογισμού του έργου της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά στα 465 εκατ. ευρώ".
Η Θεσσαλονίκη λοιπόν μπαίνει σε μετρό-περίοδο και είναι η μεγάλη ευκαιρία της πόλης να ξεφύγει από την υποβάθμιση και να περάσει στις πρώτη κατηγορία της Ευρώπης βελτιώνοντας τις υποδομές της, αναπτύσσοντας και άλλα σπουδαία έργα όπως της αναβάθμισης του αεροδρομίου Μακεδονία , της εξωτερικής περιφερειακής, του Προαστιακού. Μην ξεχνάμε πως με την ολοκλήρωση της Εγνατίας η Θεσσαλονίκη γίνεται αυτόματα το κέντρο όλης της περιφέρειας Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης.
Είναι ο δεύτερος διαγωνισμός για έργα Μετρό φέτος μετά από αυτόν της επέκτασης της Γραμμής 3 της Αθήνας προς Δημοτικό Θέατρο. Τώρα για όλους εμάς που θέλουμε την επέκταση των μέσων ΜΜΜ περιμένουμε να τριτώσουν οι διαγωνισμοί με αυτούς για τη νέα Γραμμή 4.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι θετικό το γεγονός της προκύρηξης της επέκτασης πρός Καλαμαριά και ελπίζω σύντομα να γίνει το ίδιο για την επέκταση πρός Σταυρούπολη εφόσον εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.Όμως εάν κάποιος μπεί στη ιστιοσελίδα της Αττικό Μετρό στις προκυρήξεις θα δεί ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης της γραμμής πρός Καλαμαριά είναι 60 μήνες δηλαδή 5 χρόνια που σημαίνει ότι εάν όλα εξελιχθούν ομαλά χωρίς εμπλοκές αυτό θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015 το αργότερο και πιθανώς και τότε να έχει ολοκληρωθεί η επέκταση πρός Σταυρούπολη.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Η επέκταση για Σταυρούπολη είναι περίπου ίδια σε αντικείμενο (5χλμ με 5 Σταθμούς) οπότε η Σταυρόύπολη θα ακολουθήσει το 2017 ή το 2018 συμπληρώνοντας την α` φάση ανάπτυξης μετρό.

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΛΕΩ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΜΩΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 20ΕΤΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ. Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ 30-35 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΕΤΡΟ, ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΑΘΗΝΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ 50-60 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΤΟΙΜΑ.

Ανώνυμος είπε...

Φτιάχτε τρύπες για να παραμένουν οι δρόμοι στα ίδια χάλια. Αλλωστε η ΝΔ μπορεί να καταργήσει εντελώς το τέλος ταξινόμησης στα ΙΧ κι οι έμποροι να τρίβουν τα χέρια τους. Πόλεις ρημαδιό.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα