Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Κεντρική Οδός Ε65- Δέσμευση για ολοκλήρωση τον Οκτώβριο του 2013


O E65 είναι εδώ. Αν και καιρό τώρα δεν υπήρχε καμία ενημέρωση οι ευρωεκλογές αναγκάζουν (προς μεγάλη μας χαρά) τους πολιτικούς να πηγαίνουν στα εργοτάξια για να δείξουν τα έργα που κατασκευάζονται.
Η Κεντρική Οδός (όπως είναι επίσημα πλέον το όνομα του αυτοκινητόδρομου Ε65) έχει μήκος 175χλμ και ξεκινάει λίγα χιλιόμετρα πριν την είσοδο στην πόλης της Λαμίας ακριβώς στο κέντρο του Μαλλιακού Κόλπου. Εκεί με κατεύθυνση βορειοδυτική θα περνά τον Δομοκό, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, την Καλαμπάκα και θα καταλήγει στα Γρεβενά συναντώντας την Εγνατία Οδό.
Είναι το ισχυρότερο εργαλείο ανάπτυξης για την ξεκομμένη συγκοινωνιακά Δυτική Θεσσαλία και ενώνοντας ουσιαστικά την Δυτική Μακεδονία με τον υπόλοιπο συγκοινωνιακό ιστό της χώρας και κυρίως κάνοντας την σύνδεση με την Αθήνα ένα ευχάριστο ολιγόωρο ταξίδι.
Τώρα λόγω των επερχόμενων ευρωεκλογών πριν από λίγες μέρες ο Πρωθυπουργός Κος Καραμανλής επισκέφθηκε και το εργοτάξιο της Ανάβρας στην Καρδίτσα που είναι από τα πρώτα που εγκαταστάθηκαν. Επίσης υπό κατασκευή βρίσκεται και η σήραγγα Δομοκού που θα είναι μάλλον η μεγαλύτερη σήραγγα σε όλη την Κεντρική Οδό (Ε65).
Επίσης πριν από λίγο καιρό σε ενημέρωση του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας ο εκπρόσωπος της παραχωρησιούχου εταιρείας που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου, Σ. Λαμπρόπουλος δεσμεύτηκε ότι το χρονοδιάγραμμα των 66 μηνών (5,5 χρόνια) με ημερομηνία έναρξης τον Μάρτιο του 2008, θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Αυτό σημαίνει ότι αρχής γενομένης τον Μάρτιο 2008 ο άξονας της Κεντρικής Οδού θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2013.
Ένα από τα βασικά προβλήματα που υπάρχουν στο έργο είναι η έλλειψη αδρανών υλικών και ο πιθανός χώρος εξεύρεσης τους, ενώ η έντονη φημολογία για την αλλαγή χάραξης ακόμη καλά κρατεί. Χαρακτηριστικά αναφέρω πως το Νομαρχιακό Συμβούλιο και η ΤΕΔΚ Γρεβενών με αποφάσεις που έλαβαν στα τέλη του Φλεβάρη ζητούν τη μετατόπιση της χάραξης. Σύμφωνα με αυτή, η μετατόπισή της, στο ύψος του Κηπουριού, προτείνεται γιατί θα εξυπηρετήσει το ίδιο το έργο.
Στην επίσημη χάραξη που κυρώθηκε από τη σύμβαση που ψηφίστηκε στη Βουλή, η οποία προβλέπει τη συνάντηση του Ε65 με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ στα Πριόνια σε υψόμετρο 1.000 μέτρων. Σύμφωνα με τους φορείς των Γρεβενών, η συμβολή των δύο δρόμων σε τόσο μεγάλο υψόμετρο, ενδέχεται να δυσχεράνει την κυκλοφορία τους χειμερινούς κυρίως μήνες. Μετατιθέμενος ανατολικότερα, ο Ε65, θα συναντήσει την ΕΓΝΑΤΙΑ σε υψόμετρο 550 μέτρων, οπότε θα διευκολύνει την κυκλοφορία.
Όπως γίνεται αντιληπτό ένας ακόμα αυτοκινητόδρομος μπαίνει στη πρίζα και οι δεσμεύσεις των κατασκευαστών μας χαροποιούν καθώς οι συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις μας έχουν κουράσει πλέον..

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Παρότι το έργο αυτό υπογράφηκε και κυρώθηκε με νόμο πρίν από την Ολυμπία Οδό,εντούτοις ξεκίνησε αργότερα από αυτή.
Έχοντας γνώση των προβλημάτων για τα αδρανή υλικά αλλά και τις διαδικασίες για την εγκατάσταση των εργοταξίων,τις αδειοδοτήσεις για τους χώρους απόθεσης των προιόντων εκσκαφής και με δεδομένο ότι η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου 2008,διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων,αλλά είναι θετικό το γεγονός της έναρξης εργασιών στον άξονα αυτό.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα