O E65 είναι εδώ. Αν και καιρό τώρα δεν υπήρχε καμία ενημέρωση οι ευρωεκλογές αναγκάζουν (προς μεγάλη μας χαρά) τους πολιτικούς να πηγαίνουν στα εργοτάξια για να δείξουν τα έργα που κατασκευάζονται.
Η Κεντρική Οδός (όπως είναι επίσημα πλέον το όνομα του αυτοκινητόδρομου Ε65) έχει μήκος 175χλμ και ξεκινάει λίγα χιλιόμετρα πριν την είσοδο στην πόλης της Λαμίας ακριβώς στο κέντρο του Μαλλιακού Κόλπου. Εκεί με κατεύθυνση βορειοδυτική θα περνά τον Δομοκό, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, την Καλαμπάκα και θα καταλήγει στα Γρεβενά συναντώντας την Εγνατία Οδό.
Είναι το ισχυρότερο εργαλείο ανάπτυξης για την ξεκομμένη συγκοινωνιακά Δυτική Θεσσαλία και ενώνοντας ουσιαστικά την Δυτική Μακεδονία με τον υπόλοιπο συγκοινωνιακό ιστό της χώρας και κυρίως κάνοντας την σύνδεση με την Αθήνα ένα ευχάριστο ολιγόωρο ταξίδι.
Τώρα λόγω των επερχόμενων ευρωεκλογών πριν από λίγες μέρες ο Πρωθυπουργός Κος Καραμανλής επισκέφθηκε και το εργοτάξιο της Ανάβρας στην Καρδίτσα που είναι από τα πρώτα που εγκαταστάθηκαν. Επίσης υπό κατασκευή βρίσκεται και η σήραγγα Δομοκού που θα είναι μάλλον η μεγαλύτερη σήραγγα σε όλη την Κεντρική Οδό (Ε65).
Επίσης πριν από λίγο καιρό σε ενημέρωση του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας ο εκπρόσωπος της παραχωρησιούχου εταιρείας που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου, Σ. Λαμπρόπουλος δεσμεύτηκε ότι το χρονοδιάγραμμα των 66 μηνών (5,5 χρόνια) με ημερομηνία έναρξης τον Μάρτιο του 2008, θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Αυτό σημαίνει ότι αρχής γενομένης τον Μάρτιο 2008 ο άξονας της Κεντρικής Οδού θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2013.
Ένα από τα βασικά προβλήματα που υπάρχουν στο έργο είναι η έλλειψη αδρανών υλικών και ο πιθανός χώρος εξεύρεσης τους, ενώ η έντονη φημολογία για την αλλαγή χάραξης ακόμη καλά κρατεί. Χαρακτηριστικά αναφέρω πως το Νομαρχιακό Συμβούλιο και η ΤΕΔΚ Γρεβενών με αποφάσεις που έλαβαν στα τέλη του Φλεβάρη ζητούν τη μετατόπιση της χάραξης. Σύμφωνα με αυτή, η μετατόπισή της, στο ύψος του Κηπουριού, προτείνεται γιατί θα εξυπηρετήσει το ίδιο το έργο.
Στην επίσημη χάραξη που κυρώθηκε από τη σύμβαση που ψηφίστηκε στη Βουλή, η οποία προβλέπει τη συνάντηση του Ε65 με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ στα Πριόνια σε υψόμετρο 1.000 μέτρων. Σύμφωνα με τους φορείς των Γρεβενών, η συμβολή των δύο δρόμων σε τόσο μεγάλο υψόμετρο, ενδέχεται να δυσχεράνει την κυκλοφορία τους χειμερινούς κυρίως μήνες. Μετατιθέμενος ανατολικότερα, ο Ε65, θα συναντήσει την ΕΓΝΑΤΙΑ σε υψόμετρο 550 μέτρων, οπότε θα διευκολύνει την κυκλοφορία.
Όπως γίνεται αντιληπτό ένας ακόμα αυτοκινητόδρομος μπαίνει στη πρίζα και οι δεσμεύσεις των κατασκευαστών μας χαροποιούν καθώς οι συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις μας έχουν κουράσει πλέον..
1 σχόλιο:
Παρότι το έργο αυτό υπογράφηκε και κυρώθηκε με νόμο πρίν από την Ολυμπία Οδό,εντούτοις ξεκίνησε αργότερα από αυτή.
Έχοντας γνώση των προβλημάτων για τα αδρανή υλικά αλλά και τις διαδικασίες για την εγκατάσταση των εργοταξίων,τις αδειοδοτήσεις για τους χώρους απόθεσης των προιόντων εκσκαφής και με δεδομένο ότι η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου 2008,διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων,αλλά είναι θετικό το γεγονός της έναρξης εργασιών στον άξονα αυτό.
Δημοσίευση σχολίου